|

صدور حکم جلب برای مالک ساختمان ۱۵۳/ ساختمان بهار جز ساختمان‌های ناایمن نبود/ صاحب ساختمان، پارکینگ را به انبار تبدیل کرده‌بود

حکم جلب مالک ساختمان ۱۵۳ صادر شد. گفته می‌شود این مالک پارکینگ ساختمان را به انباری تبدیل کرده‌است. با این حال زاکانی گفته این ساختمان جز ساختمان‌های ناایمن نیست.

صدور حکم جلب برای مالک ساختمان ۱۵۳/ ساختمان بهار جز ساختمان‌های ناایمن نبود/ صاحب ساختمان، پارکینگ را به انبار تبدیل کرده‌بود

به گزارش شبکه شرق، مهدی چمران در حاشیه برگزاری یکصد و سی و یکمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به آتش‌سوزی روز گذشته ساختمان ۱۵۳ واقع در خیابان بهار در جمع خبرنگاران گفت:  آتش روز گذشته ساعت ۹:۳۰ آغاز شد، متاسفانه با یک ربع تأخیر این آتش‌سوزی به سازمان آتش‌نشانی اطلاع داده شده بود و آن هم به خاطر تخلفی بوده که صاحب ملک نمی‌خواسته آن را اعلام کند و در نهایت شاهد اتفاقات تلخی در پی این آتش‌سوزی بودیم.

او ادامه داد: البته اخطارهایی درباره ساختمان اشاره شده داده بودند و متاسفانه صاحب این ساختمان پارکینگ‌های آن را تغییر کاربری و تبدیل به انبار کالا و آن هم کالاهای آتش‌زا کرده بود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین از صدور اخطار برای ۱۶۰ ساختمان ناایمن پایتخت از طرف دادستانی تهران خبر داد و گفت: ساختمان ۱۵۳ خیابان بهار که دیروز دچار آتش‌سوزی شد، جزو فهرست ساختمان‌های ناایمن از نظر آتش‌نشانی نبود.

 

 

مالک فک پلمب کرده‌بود

قدرت الله محمدی، مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران همچنین با اشاره به اینکه پایش ساختمان‌های ناایمن توسط آتش نشانی انجام شده و ساختمان‌ها در چهار گروه پرخطر، ناایمن، میان خطر و کم خطر دسته بندی شده‌اند، گفت: این ساختمان اخطار گرفته و رأی قضایی دارد و پلمب شده و مالک فک پلمب انجام داده بود که این اقدام وی منجر به صدور دستور جلب توسط قاضی شده است.

او درباره خطر احتمال ریزش ساختمان، گفت: از آن مرحله عبور کردیم البته کارشناسان ما باید بررسی‌های لازم را انجام دهند و احتمالا ساختمان دیگر قابل سکونت نباشد.

 

لیست ساختمان‌های ناایمن در اختیار مرجع قضایی ست

علیرضا زاکانی نیز صبح امروز در پاسخ به سوال عضو شورای شهر تهران گفت: ساختمان شماره ۱۵۳ خیابان بهار جز ۱۲۹ ساختمان ناایمن نبود و از دستگاه قضایی درخواست پایش کرده‌ایم.

شهردار تهران اعلام کرد که لیست ساختمان های ناایمن باید در اختیارش قرار گیرد تا آن را منتشر کند، گفت: لیست ساختمان های ناایمن در اختیار مرجع قضایی است و مرجع قضایی نیز روی آن احکامی را صادر کرده است. این موضوع در جهت اصلاح خواهد بود لذا مسیری که می‌رویم در جهت اصلاح است.

شهردار تهران با بیان اینکه بی‌تردید باید مشکل را حل کنیم، گفت: لیست را در اختیار آقای چمران رئیس شورای شهر تهران قرار خواهیم داد و او تشخیص می‌دهد که چگونه عمل کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها