|

سفر به دو شهر ساحلی کوش آداسی و مارماریس ترکیه در نوروز 1402

کوش آداسی و مارماریس دو شهر ساحلی بسیار زیبا و جذاب هستند که می توان آنها را به عنوان مقصد سفرهای نوروزی در نظر گرفت.

سفر به دو شهر ساحلی کوش آداسی و مارماریس ترکیه در نوروز 1402

کوش آداسی و مارماریس دو شهر ساحلی بسیار زیبا و جذاب هستند که می توان آنها را به عنوان مقصد سفرهای نوروزی در نظر گرفت. کوش آداسی از شهرهای مهم و پرجمعیت ترکیه می باشد که در غرب آن واقع شده و مارماریس نیز یکی از شهرهای کوچک و در عین حال پیشرفته و زیبا در جنوب غربی ترکیه در منطقه مدیترانه ای است. به دلیل تنوع بالا در جاذبه های دیدنی و هتل ها و پارک های آبی و سواحل زیبا در این شهرها، بسیاری از گردشگران در اینکه کوش آداسی بهتره یا مارماریس شک دارند. به همین دلیل در ادامه کوش آداسی و مارماریس را از نظر آب و هوا، جاذبه های طبیعی و تاریخی، پارک ها و تفریحات، هتل ها و مراکز خرید با هم مقایسه می کنیم تا با شناخت کافی تور مورد نظر را خریداری کنید.

 

مقایسه کوش آداسی و مارماریس از نظر جاذبه تاریخی

کوش آداسی یکی از شهرهای تاریخی ترکیه می باشد که در ساحل دریای اژه در غرب این کشور جذاب و دوست داشتنی واقع شده است. در گذشته این شهر از نظر تاریخی ارزش بالایی داشته و به دلیل طبیعت بی نظیر به مرور مورد توجه گردشگران قرار گرفت. به طوریکه در حال حاضر یکی از اصلی ترین شهرهای ترکیه در جذب گردشگر محسوب شده و ایرانیان زیادی در آن حضور دارند. مارماریس نیز از دیگر قطب های گردشگری در ترکیه می باشد که در جنوب غربی آن واقع شده است. این شهر وسعت کمتری نسبت به کوش آداسی دارد و به دلیل آرامش بی نظیر، طبیعت بکر و موقعیت جغرافیایی مناسب به شهری توریستی تبدیل شده است.

بازدید از جاذبه های تاریخی یکی از مهم ترین کارها در سفر به شهرهای مختلف ترکیه می باشد و بدون شک نباید آن را از دست داد. به همین دلیل بهتر است از تفاوت های کوش آداسی و مارماریس از نظر جاذبه های تاریخی آگاه باشید و مقصد سفر را بر همین اساس انتخاب کنید.

جاذبه های تاریخی کوش آداسی

کوش آداسی یکی از شهرهای بسیار مهم در ترکیه بوده و به دلیل موقعیت جغرافیایی مهم، گذشته ای پر از فراز و نشیب را پشت سر گذاشته است. برای علاقه مندان به تاریخ کوش آداسی یک انتخاب بسیار عالی در سفرهای نوروزی خواهد بود چون تنوع در بناهای تاریخی در آن زیاد است. از جمله بناهای تاریخی کوش آداسی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افسوس Ephesus

  • شهر تاریخی پرینه Perine

  • شهر تاریخی میلتوس miletus

  • مسجد عیسی بیگ The Isabey Mosque

  • دیدما didyma

  • غار کاراجا Karaca Cave

  • روستای تاریخی کیرازلی kirazli

1

 

هر یک از این شهرها و بناهای تاریخی دنیای از اتفاقات را در خود جای داده و به همین دلیل به شدت مورد توجه علاقه مندان به تاریخ قرار گرفته اند.

جاذبه های تاریخی مارماریس

مارماریس در گذشته روستایی کوچک بوده و در حال حاضر شهری بندری می باشد که تعداد اندکی بناهای تاریخی در آن وجود دارند. قلعه مارماریس، شهر تاریخی دالیان، جزیره کلئوپاترا از جمله مکان های تاریخی ارزشمند در این شهر محسوب میشوند.

در نتیجه می توان گفت، برای علاقه مندان به تاریخ و بناهای ارزشمند و قلعه های قدیمی، کوش آداسی انتخاب بهتری برای سفرهای نوروزی محسوب میشود.

مقایسه کوش آداسی و مارماریس از نظر ساحل

کوش آداسی و مارماریس هر دو شهری ساحلی بوده و اصلی ترین دلیل برای رشد گردشگری آنها نیز همین ویژگی است. سواحل مارماریس در حالت کلی بسیار آرام بوده و بدور از شلوغی می توانید در آنها آفتاب بگیرید. کوش آداسی چون شهر بزرگ و پرجمعیتی می باشد، گردشگران بیشتری داشته و سواحل متعدد آن شلوغ هستند. البته در تعطیلات نوروز به دلیل خنکی آب و هوا شاید نتوانید زیاد از ساحل گردی لذت ببرید و اواخر بهار تا مهر زمان بهتری از این نظر خواهد بود.

در یک مقایسه کلی، تعداد سواحل کوش آداسی بیشتر از مارماریس هستند. چون خط ساحلی آن طولانی تر است.

سواحل کوش آداسی

بهترین سواحل کوش آداسی عبارتند از:

  • ساحل بانوان

  • ساحل شهر

  • ساحل جزیره پیگئون

  • ساحل جزیره مار

  • ساحل حمام پاپاز

  • ساحل پیگلا کوشتور

  • ساحل سبز

  • ساحل الماس

  • ساحل ایچملر

  • ساحل کاراسو

  • ساحل پاموچاک

  • ساحل پارادایس

  • ساحل عشق

سواحل مارماریس

این کاملا درست است که تعداد سواحل مارماریس کمتر از کوش آداسی هستند، اما کیفیت همیشه حرف اول را میزند! جالب است بدانید که اغلب گردشگران سواحل آرام و بسیار تمیز و امن مارماریس را به کوش آداسی ترجیح می دهند. بهترین سواحل مارماریس عبارتند از:

  • ساحل ایچملر

  • ساحل مارماریس

  • ساحل ترنج

  • ساخل خلیج کوملوبوک

  • ساحل کلئوپاترا در جزیره سدیر

آب و هوای کوش آداسی و مارماریس

یکی از فاکتورهای بسیار برای انتخاب مقصد سفرهای نوروزی، آب و هوا می باشد. چون اوایل بهار ممکن است برخی از شهرها هنوز سرد باشند. به همین دلیل کوش آداسی و مارماریس را از نظر آب و هوا با هم مقایسه می کنیم.

مارماریس و کوش آداسی هر دو از شهرهای ساحلی با آب و هوای مدیترانه ای هستند که زمستان های معتدل و گاها سرد و تابستان های گرم دارند. به همین دلیل در اوایل بهار هوای این دو شهر در روز معتدل و شب ها کمی سرد است. میزان بارندگی در روزهای نوروز در این شهرها بسیار کم بوده و به همین دلیل سواحل آن در اغلب روزها شلوغ و پر از هیجان هستند. برای استفاده از تفریحات شبانه ساحلی و خیابانی مارماریس و کوش آداسی در نوروز بهتر است لباس گرم همراه داشته باشید. اما در طول روز نیاز به لباس گرم نخواهید داشت.

مراکز خرید کوش آداسی و مارماریس

از دیگر مواردی که بهتر است قبل از کوش آداسی و مارماریس به آن توجه داشته باشید، مراکز خرید آن است. این کاملا طبیعی است که هر چه مقصد سفرتان بزرگتر و مدرن و پیشرفته تر باشد، تعداد مراکز خرید لوکس نیز در آن بیشتر خواهد بود. از آنجا که کوش آداسی شهری مدرن و پیشرفته در ترکیه می باشد، به همین دلیل مراکز خرید آن تنوع بالایی داشته و انتخاب بهتری برای علاقه مندان به خرید خواهد بود.

مرکز خرید اسکالا نوا، AVM، مرکز خرید کیپا، مرکز خرید نوادا اوت لت، آکدوگان، هاجیوات و بازار بزرگ کوش آداسی و مرکز چرم کوش آداسی از بهترین مراکز خریدی هستند که در سفر به این شهر می توانید انتخاب کنید.

در مارماریس نیز مراکز خرید و بازارهای متنوعی وجود دارند اما تعداد آنها کمتر از کوش آداسی است. مرکز خرید نتسل مارینا، بازار بزرگ مارماریس، مرکز خرید پوینت، مرکز خرید تانساش و پنج شنبه بازار و فروشگاه های متعدد منطقه ایکملر از جمله گزینه های ایده آل برای خرید در مارماریس هستند.

3

 

هتل های کوش آداسی و مارماریس

سفرهای خارجی بدون رزرو هتل دردسرهای بسیار زیادی را به همراه داشته و باید زمان مناسبی را برای مقایسه هتل های مختلف از نظر امکانات و موقعیت مکانی و غیره داشته باشیم. تفاوتی ندارد که کوش آداسی را برای سفر های نوروزی انتخاب می کنید یا مارماریس، در هر صورت باید به هتل ها توجه ویژه ای داشته باشید.

لازم به ذکر است که هتل های کوش آداسی نه تنها تنوع بیشتری نسبت به مارماریس دارند، بلکه امکانات آنها نیز بیشتر است.

خرید تور کوش آداسی و مارماریس نوروز

اگر به دنبال آرامش در سفر و بازدید از طبیعت بکر و سواحل زیبا در فضایی خلوت هستید، تور مارماریس نوروز 1402 گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. اما اگر ترجیح می دهید از جاذبه های تاریخی و طبیعی در کنار هم بازدید کنید و در عین حال از مراکز خرید لوکس خرید کنید و در هتل لوکس اقامت داشته باشید، تور کوش آداسی نوروز 1402 گزینه مناسبت تری خواهد بود. برای خرید هر یک از تورهای نوروزی می توانید از پیشنهادات ویژه سپهران استفاده کنید که تورهای تک و ترکیبی را با قیمت مناسب و امکانات فوق العاده و جذاب را ارائه می دهد.

سخن آخر

کنند. با خرید و رزرو تورهای ترکیبی داخلی و خارجی با آژانس مسافرتی سپهران سیر سفری عالی پیش رو دارید. ارزان ترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی نوروز یا تور مارماریس نوروز تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور قطر، تور روسیه، تور قشم و تورهای لوکس را می توانید از آژانس مسافرتی سپهران سیر باستان در سایت (www.sepehrantour.com) خرید و رزرو کنید.

منبع: سپهران سیر باستان | www.sepehrantour.com

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها