|

ترس از مدرسه

خانواده ها از نگرانی خود نسبت به حضور فرزندانشان در کلاس درس می گویند.

ترس از مدرسه
ریحانه جولایی خبرنگار شبکه شرق

با آغاز اعتراضات فضای مدارس نیز ملتهب شده است همین باعث شده تا خانواده ها برای فرستادن فرزندانشان به مدرسه دچار تردید شوند چرا که مدرسه باید فضایی امن و آرام باشد. مادران در گفت و گو با «شبکه شرق» از نگرانی هایشان می گویند.

 کودکان را نباید وارد مسائل سیاسی کرد

طاهره م مادر دانش آموزی دبستانی است و میگوید: «در این مقطع ترس مشترک پدر و مادرها فرستادن بچه ها به مدرسه است. از نظر او این ترس دو دلیل دارد؛ اول اینکه خانواده ها درک نمیکنند که نباید کودکان را وارد مسائل سیاسی کرد و متاسفانه برخی کودکان را تحریک میکنند تا در مدارس رفتار و حرکات سیاسی داشته باشند و دلیل دوم رفتارها و واکنش های نامناسب با کودکان است.»

طاهره به این موضوع اشاره می کند که تا امروز در مدرسه ای که پسر او تحصیل میکند درگیری پیش نیامده، با این حال به خاطر اضطرابی که دارد ممکن است روزی چند بار به مدرسه پسرش سر بزند تا از سلامت او مطمئن شود.

 

 استرس هر روز خانواده‌ها

مهتاب ک؛ مادر یک دختر کلاس هشتمی است. او میگوید: «مسیری که دخترم برای رسیدن به مدرسه طی میکند پر از مامور است. چندین بار هم هنگام برگشتن به شلوغی ها برخورده و همین باعث شد تا دخترم دچار ترس شود.»

مهتاب میگوید: «ترسم از زمانی آغاز شد که با یک تحرک و اعتراض کوچک در مدرسه، ماموران وارد مدرسه شدند همین موضوعات برای نگران شدن کافی است و این اضطراب ها هر روز با ما است.»

مدرسه تعطیل شود

به گفته او، در داخل مدرسه هم امنیت زیادی وجود ندارد. در این شرایط بابت مدرسه رفتن بچه ها حس بدی دارم و ترجیح میدهم که مدارس تعطیل شود. تقریبا اکثر مادرها هم این مشکل را دارند و ترجیح میدهند مدرسه ها تعطیل شود.»

 

نگرانی والدین به جاست

در همین رابطه محمدرضا نیک ن‍ژاد، کارشناس تعلیم و تربیت به «شبکه شرق» میگوید: فرزندان عزیزترین و باارزش ترین دارایی خانواده هستند و در این برهه اگر والدین نگران دانش آموزان باشند به جاست و باید حقوق کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شود

 دانش آموزان هم تحت فشارند

نیک نژاد در ادامه میگوید: در این فضا یک بحث اخلاقی هم وجود دارد. ورود بچه ها به مسائل سیاسی، امری اخلاقی نیست.

نکته دیگر اینکه، دانش آموزان مقطع متوسطه اول و دوم به ویژه دختران به صورت اجتماعی و فردی تحت فشار هستند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها