|

برنامه نهایی تشییع شهدای حرم شاهچراغ در شیراز

فرماندار شیراز، برنامه نهایی تشییع شهدای حرم شاهچراغ در شیراز را اعلام کرد.

برنامه نهایی تشییع شهدای حرم شاهچراغ در شیراز

به گزارش شبکه شرق، لطف‌الله شیبانی جمعه گفت: مردم شیراز سومین حرم اهل بیت شنبه با حضور گسترده و پرشور در این آیین شهدای حرم مطهر شاهچراغ (ع) که مظلومانه توسط تروریست مسلح به شهادت رسیدند را بدرقه خواهند کرد. 

فرماندار شیراز گفت: آیین تشییع پیکر پاک شهدای حرم مطهر شاهچراغ (ع) از میدان امام حسین (ع) آغاز می‌شود و در مسیر میدان شهدا (فلکه شهرداری)، خیابان پیروزی، بلوار آیت‌الله شهید دستغیب و حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) ادامه می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: مردم شیراز و دیگر مناطق استان فارس روز شنبه با حضور خود، اقدام تروریستی در شیراز را محکوم و بر ضرورت هوشیاری و اتحاد در مقابل توطئه‌های دشمنان تاکید خواهند کرد. 

پیش از این میدان شهدا به عنوان محل آغاز آیین تشییع اعلام شده بود که به میدان امام حسین (ع) تغییر یافت. 

غروب روز چهارشنبه (چهارم آبان ۱۴۰۱) فردی مسلح با حمله به نمازگزاران در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در شهر شیراز ۱۵ نفر از جمله چند زن و کودک را به شهادت رساند و بنا بر آخرین اعلام مسئولان استان فارس، ۲۶ نفر را مجروح کرد.
بنا بر اعلام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تا عصر پنجشنبه پنجم آبان‌ماه، ۹ نفر از این مصدومان از مراکز درمانی ترخیص شده‌اند.

بنا بر اعلام. شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، مراسم تشییع پیکر شهید نخبه سید فرید معصومی از مدیران حوزه انرژی کشور که در حمله تروریستی حرم شاهچراغ به شهادت رسید، جمعه ششم پس از اقامۀ نماز جمعه تهران برگزار می‌شود.

مردم سراسر کشور امروز پس از اقامه نماز جمعه با برگزاری راهپیمایی جنایت حرم مطهر احمدبن موسی (ع) را محکوم می‌کنند.

پیش از این، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز و استاندار فارس با صدور پیام مشترکی ضمن محکومیت اقدام تروریستی روز چهارشنبه در حرم مطهر شاهچراغ (ع)، سه روز را در این استان عزای عمومی اعلام کردند.
بنا بر اعلام معاون توسعه و مدیریت منابع استانداری فارس، این استان روز شنبه هفتم آبان در سوگ شهدای حرم شاهچراغ (ع) تعطیل است.

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها