|

خطیب نماز جمعه تهران اعلام کرد:

انتقام از مسببین اصلی حادثه تروریستی در شاهچراغ

خطیب نماز جمعه تهران گفت: به لطف الهی انتقام این خون های پاک از مسببین اصلی این حوادث یعنی استکبار جهانی گرفته خواهد شد. ان شاءالله ریشه ظالمان را خواهد سوزاند.

انتقام از مسببین اصلی حادثه تروریستی در شاهچراغ

حجت الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری  در خطبه های نماز جمعه امروز تهران با تسلیت شهادت تعدادی از هموطنانمان در حادثه تروریستی رخ داده در شاهچراغ شیراز ، گفت: حقیقتا اتفاق تلخی بود که با بی رحمی  انسان‌های مظلومی که در حال عبادت در وقت نماز بودند، را  با وضع فجیع به شهادت رساندند و امام و امت را داغدار کردند. به لطف الهی انتقام این خون های پاک از مسببین اصلی این حوادث یعنی استکبار جهانی گرفته خواهد شد. ان شاءالله ریشه ظالمان را خواهد سوزاند.

حاج علی اکبری خاطرنشان کرد: بین ما و استکبار جهانی از روز اول انقلاب درگیری جدی آغاز شده و ادامه دارد. مبانی قوت ایران براساس اسلام عزیز و رهبری حکیم و ولی فقیه در سه نقطه برجسته می شود؛ یکی احیای هویت ایرانی با دومولفه دینی و ملی و بازگشت به خویشتن و هویت جویی و بالندگی این هویت ، برجسته شدن و شکوفایی اش است. دوم کار و مجاهدت در همه عرصه های علمی ، اجتماعی ، فرهنگی ، داخلی ، بین المللی و برای ساختن ایران الگو و نمونه منطبق به الگوی اسلامی است و سوم مساله امنیت به منزله زیرساخت برای پیشرفت در همه عرصه هاست.

وی ادامه داد: راهبرد استکبار امریکایی برای مهار ایران روی این دو نکته اصلی است؛ یکی استحاله هویتی و دوم ایجاد ناامنی . جنگ تمام عیار فرهنگی و فکری و تربیتی راه انداختند و ادامه می دهند و در حال پیچیده تر شدن است. رهبری  گاهی  از آن به شبیخون وگاهی به تهاجم و ناتوی فرهنگی تعبیر می‌کنند. دعوای استکبار جهانی و ما  بحث بر سر نسل جوان؛  یعنی جوانان و نوجوانان است‌. 

وی تاکید کرد: شکستن وحدت ملی و اختلاف و دودستگی از روز اول دستور کار همیشگی شیطان است. شیطان بزرگ، امریکا به مهار ایران قانع نیست و درصدد بازگشت به قبل از انقلاب و تبدیل شدن ایران به یک گاو شیرده است.

وی ادامه داد: ما همه خون ها و گرفتاری هایی که برای ایران پیش امده همه را گردن شیطان بزرگ امریکا و صهیونیست ها می دانیم. شیطانک ها را هم بی نصیب نخواهیم گذاشت و همواره منتطر انتقام ما باشند.

خطیب نماز جمعه تهران همچنین خاطرنشان کرد: امریکایی ها دنبال بی ثبات سازی سیاسی ایران بودند، الحمدالله بی ثباتی به خودشان افتاده است.  ما می‌فهمیم امریکایی ها چرا اینقدر عصبانی اند؟ البته در ایران رفتارهای داعشی اراذل اجاره‌ای شان را  تجربه کردیم و دیدیم در خیابان های تهران  رفتارها چقدر عجیب بود .

وی بااشاره به حادثه تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ شیراز که داعش مسوولیت آن‌ را به عهده گرفت گفت: وقتی با امنیت کشور بازی می شود، این اتفاقات رخ می دهد و کسی نمی تواند با امنیت کشور بازی کند.  از این طرف داعش همان امریکای ریش دار خون خوار و دژخیم وسط میدان است و داعش همان امریکای ادکلن نزده است، ملت ما فریب نخورد.  

حاج علی اکبری تصریح کرد: ما مشکلات زیاد داریم اما مشکلات ایرانی، سرپنجه ایرانی می خواهد و  خود ملت ایران مشکلات را حل و فصل می‌کند.

وی افزود:  فتنه انگیزی های اخیر در سلسله فتنه های امریکایی بود و آنها دنبال انقلاب فراگیر و تجزیه ایران و براندازی آن بودند، اما با هوشیاری امت صبور این فتنه‌انگیزی ها به گل نشسته و حکایت از اوج استیصال دشمنان دارد. امریکایی ها برای اینکه جلوی تبدیل شدن ایران به ایران قوی را بگیرند، شکست مفتصحانه ای را تجربه می کنند و دنبال فلج شدن و صفر کردن صادرات نفتی و مراودات مالی ما بودند، اما مقاومت ملت و مسولان پاسخ  داد و تحریم ها رسوا و صادرات نفتی رونق گرفت و بحران جهانی غذا کنترل شد.

حاج علی اکبری ادامه داد:۵۰ میلیون گرسنه روی دست امریکاست و روسیاهی اقتصاد جهان است. می خواستند ایران را در منطقه منزوی کنند، ولی ارتباط ها بیشتر شد. قرارداد صادرات توربین به روسیه را داریم ، همچنین ۲۲ کشور خواهان پهپاد ایرانی هستند و ۵۲ دانشگاه ما در جهان جزو بهترین دانشگاه های ثبت شده هستند،  تولید پانسمان ویژه پروانه ای را هم داشتیم، آنها  بیماران پروانه ای ما را  تحریم کرده بودند، ولی موفقیت های دیگر در عرصه های ورزشی و افتتاح رصدخانه ملی ایران را داریم و اینها خبرهایی است که روزهای اخیر در حال رخ دادن است.

وی افزود:  تدابیر منطقه ای امریکایی به گل نشسته است. مثلا ملت لبنان توانست  اراده اش را  تحمیل کند و امریکا  قرارداد مرزی را  امضا کرد.

حاج علی اکبری در خطبه اول نماز جمعه امروز تهران گفت: انسان مومن قلبش فراسوی زبانش قرار دارد، در حالی که انسان منافق زبانش فراسوی قلبش قرار گرفته است. انسان مومن ابتدا سخنش را می‌سنجد اگر خیر و  صلاح بود، بر زبان جاری می‌کند اگر شایستگی نداشت نمی‌گوید.

خطیب جمعه تهران ادامه داد: انسان منافق هرچیزی به زبانش می‌آید، می‌گوید، اصلا فکر نمی‌کند این سخنان به نفع کسی است یا خیر. حضرت علی (ع)فرمود اگر کسی از شما مخفی به ملاقات پرودگار متعال برود، دستش تمیز باشد، دستش به خون و مال مردم آلوده نباشد، زبانش پاکیزه باشد و به تقوا آراسته، می‌تواند شرفیاب حضرت حق باشد.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران گفت: خاطرمان می‌ماند هر سختی که از ما خارج می‌شود دریافت و حفاظت می‌شود.

خطیب نماز جمعه تهران همچنین در بخشی از سخنانش در نماز جمعه تهران  با اشاره به حادثه تروریستی رخ داده در شاهچراغ شیراز گفت: در میان شهدای حرم مطهر دانشمند نخبه جوان عزیزمان از سلاله سادات آقای دکتر سید فرید الدین معصومی هم هستند که برای انجام ماموریت مهمی در شیراز بودند و پس از انجام ماموریت برای وداع و زیارت به حرم مطهر مشرف شدند که در این ماجرا به شهادت می‌رسند البته این افتخار بزرگی بود که نصیب ایشان شد.

وی ادامه داد: این شهید عزیز امروز مهمان نمازجمعه ما هستند و ان‌شاء‌الله به امید خداوند متعال به مقام ایشان عرض ارادت خواهیم کرد. همچنین شهید مدافع امنیت پاسدار عزیز و جوان نورانی ما آقای امیر کمندی که افتخار میزبانی پیکر مطهر ایشان را هم در نماز جمعه تهران داریم که پریشب توسط اراذل داعش‌مَسلک اغتشاشگر در تهران به شهادت رسیدند. ان‌شاء‌الله بر پیکر این شهیدان هم نماز خواهیم خواند و سپس پیکرشان را تشییع خواهیم کرد. به خانواده این شهیدان که در جلسه حضور دارند نیز عرض تسلیت داریم و از خداوند می خواهم که به آنها صبر عنایت فرماید.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها