|

ستاد مرکزی اربعین علام کرد:

تشکیل کمیته‌ای در مرز برای رفع مشکل مالی بازگشت زوار اربعین

رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: کمیته‌ای در مرز تشکیل شده و زائرانی که مشکل دارند، رایگان منتقل‌ می‌شوند.

تشکیل کمیته‌ای در مرز برای رفع مشکل مالی بازگشت زوار اربعین

رئیس ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه افزایش قیمت کرایه خودرو‌های عراقی، برخی زوار اربعین را در بازگشت دچار مشکل کرده، گفت: کمیته‌ای در مرز تشکیل شده و زائرانی که مشکل دارند، رایگان منتقل‌ می‌شوند.

 سید مجید میراحمدی با بیان اینکه از سه میلیون و ۴۶۱ هزار زائر اربعین، سه میلیون و ۶ هزار نفر به کشور بازگشته اند، افزود: براساس برنامه ریزی‌های قبلی و با بسیج ظرفیت شرکت‌های اتوبوسرانی بخش خصوصی، نیرو‌های مسلح، سپاه و بخشی از وزارتخانه قریب به ۱۰ هزار دستگاه اتوبوس درحال انتقال زائرین است.
وی با اشاره به همکاری زوار در عمل به توصیه‌ها به ویژه در مدیریت سفر (زود رفتن و برگشتن) و  فراهم شدن امکان اجرای برنامه‌ریزی‌های ستاد اربعین، از زوار باقیمانده در عراق خواست در صورت امکان مسیر‌های سه گانه چذابه، شلمچه و تمرچین را جایگزین مرز پرتردد مهران کنند.
میراحمدی همچنین در پاسخ به افزایش قیمت کرایه خودرو‌های عراقی و ایجاد مشکل مالی برای برخی زوار در بازگشت، گفت: بخشی از زائرین که در کشور عراق به علت هزینه‌های بالای حمل و نقل و مسائلی که  فکر نمی‌کردند در آنجا اینگونه بشود دچار مشکلات مالی شدند کمیته‌ای در مرز تشکیل شده و عزیزانی که مشکلی دارند به صورت رایگان منتقلشان می‌کنند. بخشی از امکانات ما هم برای نقل و انتقال رایگان عزیزان زائر عمل می‌کنند.
وی همچنین افزود:ما با سرکنسول خودمان در کربلا صحبت کردیم، این عزیزان هم با مقامات عراقی صحبت کردند، ناظرین را فرستادند و مسئولین عراقی در تلاش اند این موضوع را کنترل کنند. عتبه کربلا حدود ۵۰ دستگاه اتوبوس را اعزام کرد برای اینکه زائرین عزیز را رایگان منتقل کند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها