|

درخواست طرح شکایت از مصوبه شورای عالی فضای مجازی توسط حقوقدانان

جمعی از کاربران اینترنت ایران خواستار شکایت از مصوبه شورای عالی فضای مجازی توسط حقوقدانان شدند.

درخواست طرح شکایت از مصوبه شورای عالی فضای مجازی توسط حقوقدانان

جمعی از کاربران اینترنت ایران در نامه ای به نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستار شکایت از مصوبه شورای عالی فضای مجازی توسط حقوقدانان شدند.

متن نامه بدین شرح است:

نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی،

حقوقدانان محترم دلسوز حقوق مردم،

با سلام،

مصوبه جدید شورای عالی فضای مجازی مبنی بر تشکیل کمیسیون تنظیم مقررات فضای مجازی، و اعطای اختیارات تام در حوزه قانونگذاری، نظارت و تعیین ضمانت اجرا، جایگاه مجلس شورای اسلامی را زیر سوال برده و نهادی غیرقابل نظارت و غیرپاسخگو در حوزه حکمرانی اینترنت ایجاد کرده است. اثرات این مصوبه با ایجاد کمیسیونی فراقانونی و تنظیم‌گران بخشی در حوزه‌های مختلف فقط محدود به فضای آنلاین نخواهد بود و تمام شئون زندگی و کار مردم را تحت شعاع قرار می‌دهد.

شایان ذکر است بسیاری از مصوبات پیشین شورای عالی فضای مجازی نیز بر خلاف قانون اساسی و بر خلاف مأموریت اصلی شورا فراتر از «سیاستگذاری» بوده‌اند و در قالب قانون و مقرره، محدودکننده حق دسترسی مردم به اینترنت بوده است.

با توجه به تجربه تلخ مردم در ارتباط با طرح صیانت در مجلس، عدم شفافیت و عدم پاسخگویی مسئولان در قبال نقدهای فنی مربوط به اختلالات فراگیر اینترنت، ما امضاکنندگان این کارزار نسبت به این مصوبه جدید نیز به شدت نگران هستیم و از حقوقدانان و نمایندگانی در مجلس که هنوز دلسوز مردم هستند تقاضا داریم نسبت به این مصوبه از طرق مختلف از جمله طرح شکایت در دیوان عدالت اداری پیگیر این حق بدیهی مردم باشند.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها