|

خودروهای وارد شده به استان کرمانشاه متوقف می‌شوند

رییس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: خودروهای ورودی به کنگاور، بیستون و اسلام آبادغرب متوقف می شوند.

خودروهای وارد شده به استان کرمانشاه متوقف می‌شوند

رییس پلیس راه استان کرمانشاه با اشاره به اینکه جلوگیری از حرکت خودروها به سمت مرز خسروی به منظور مدیریت ترافیک ضروری است گفت: خودروهای ورودی به کنگاور، بیستون و اسلام آبادغرب متوقف می شوند.

سرهنگ «کیخسرو دستغیب» روز یکشنبه اظهار داشت : متاسفانه باوجود اینکه رسانه ها بارها اعلام کردند کسی به سمت مرزها حرکت نکند اما عده ای به این توصیه ها بی توجه هستند که نتیجه آن تجمع زائران در مرزهای خسروی و مهران است لذا پلیس راه سعی می‌کند این تجمع را لایه به لایه کنترل کند.
 
وی در ادامه گفت: برای کنترل جمعیت خودورهای وارد شده به استان در شهرهای کنگاور، بیستون و اسلام آبادغرب برای چند ساعت متوقف می‌شوند تا خروج زائران در مرزها انجام شود و شاهد تجمع زائران در مرزها نباشیم.
 
سرهنگ دستغیب با اشاره به اینکه اگر زیرساخت حمل و نقل در عراق مهیا بود روزانه می‌توانستیم تا ۷۰ هزار زائر را به عتبات عالیات بفرستیم، افزود: با توجه به شرایط موجود و تجمع زوار در مرزهای مهران و خسروی، مردم به سمت مرزها حرکت نکنند و در شهرهای مسیر توقف کنند تا با باز شدن مرزها، خروج آنها هم به تدریج انجام شود.
 
رییس پلیس راه استان کرمانشاه در پایان گفت: از زائران تقاضا داریم بعد از هر ۲ ساعت رانندگی حتما ۱۵ دقیقه استراحت کنند، عجله و شتاب را کنار گذاشته و از سبقت های خطرناک اجتناب کنند تا سفری ایمن را تجربه کنند.
 
 
خسروی کوتاهترین مسیر به کربلای معلی
 
مرز خسروی در شهرستان مرزی قصرشیرین در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است که خسروی - منذریه مسیر اصلی به سمت جاده بغداد پایتخت عراق و از این طریق به کشور سوریه و در نهایت به حلب و سپس ساحل دریای مدیترانه متصل می‌شود.
 
مرز رسمی خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانونی مهم برای تردد مسافران و زائران ایرانی و عراقی است.
 
قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمع
 
در این شهرستان ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا درجه سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و۵۰ تخت از اوایل دهه ۸۰ ساخته شده تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق، یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشند، این مهم با هدف رونق بخشیدن به شهر و بهره مندی مردم قصرشیرین از مزایای تردد زوار صورت می گرفت.
 
 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها