|

چالش های مهاجرت به ترکیه؛ مدرسه ایرانی در ترکیه

مدرسه ایرانی در ترکیه، مدرسه ایرانی به صورت مجازی با مدرک رسمی! شاید تا به حال نام چنین مدارسی را نشنیده باشید اما مدرسه مجازی آموزش از راه دور ثمین این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا در هر جای دنیا با بهترین و مجرب ترین معلم ها کلاس آنلاین داشته باشید، درس بخوانید، امتحان دهید و در نهایت مدرک دیپلم رسمی وزارت آموزش و پرورش ایران را دریافت کنید.

چالش های مهاجرت به ترکیه؛ مدرسه ایرانی در ترکیه

مهاجرت به ترکیه و زندگی در ترکیه به دلیل شرایط و قوانین نه چندان سخت گیرانه ی این کشور بسیار در بین ایرانیان رایج شده است. نزدیکی فرهنگی، مهاجر پذیر بودن از نظر قانونی و مردمی ترکیه را به یکی از بهترین مقصد ها برای مهاجرت بدل کرده است.

راه های مهاجرت به ترکیه

1- مهاجرت به ترکیه از طریق خرید ملک

خرید ملک آسان‌ترین راه‌ اخذ شهروندی ترکیه است شما در زمان کوتاهی پس از خرید ملک، پاسپورت ترکیه را به دست خواهید آورد، البته لازم است که ارزش ملک خریداری شده‌ توسط شما ، حداقل 400 هزار دلار آمریکا باشد. پس از خرید ،بعد از حدود 70 روز پاسپورت ترکیه ای شما صادر خواهد شد و شما شهروند ترکیه خواهید بود البته گفتنی است که نمی‌توانید ملک را تا سه سال به فروش برسانید.

اگر نتوانید ملکی با ارزش 400 هزار دلار بخرید می‌توانید یک ملک با ارزش 75 هزار دلار خرید کنید و اقامت دوساله دریافت کنید، تا زمانی که ملک به نام شما باشد اقامت شما تمدید خواهد شد.

2- مهاجرت به ترکیه از طریق کار

مهاجرت کاری یکی دیگر از راه های مهاجرت به ترکیه است. برای مهاجرت به ترکیه و کسب اقامت کاری در این کشور اول باید باید یک پیشنهاد کاری (جاب آفر) دریافت کرده باشید و بعد از آن باید ثابت کنید که با درآمد این شغل می‌توانید به مدت یک ماه خرج خود و خانواده خود را بدهید و در نهایت نسبت به دریافت اقامت ترکیه از طریق کار اقدام نمایید. در ضمن احتمالا بدانید که ایرانی ها برای مسافرت به ترکیه نیازی به ویزا ندارند.

برای کار کردن در ترکیه حتما باید مسلط به زبان ترکی استانبولی باشید و نه هیچ زبان دیگری!

 

3-- مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل

مهاجرت تحصیلی به ترکیه هم در سال های اخیر خیلی باب شده است. لازم است در همین ابتدای کار در نظر داشته باشید که:

با گذراندن دوران تحصیل در ترکیه. نمی‌توانید اقامت دائم ترکیه را کسب کنید بلکه فقط به اندازه سال‌های تحصیل خود امکان حضور در ترکیه را دارا خواهید بود.

تحصیل در کشور ترکیه، فایده های بسیار زیادی دارد؛ ازمهم‌ترین مزایای آن، برخورداری از کیفیت بین‌المللی دانشگاه‌های ترکیه آن هم با هزینه ای پایین است. به علاوه، مدرکی که از دانشگاه های ترکیه دریافت کنید، در کل اروپا دارای اعتبار خواهد بود.

برای ورود به دانشگاه‌های ترکیه باید توجه کنید که :اگر دانشگاه مورد نظر شما ترک زبان باشد باید آزمون YOS را پشت بگذارید و مدرک آن را به دانشگاه ارائه دهید. اما اگر دانشگاه انگلیسی زبان باشد، باید مدرک قبولی در آزمون SAT را ارائه دهید .

 

 

راه های دیگری نیز برای مهاجرت به ترکیه وجود دارد مثل: مهاجرت به ترکیه از طریق ثبت شرکت، مهاجرت از طریق اقامت توریستی در ترکیه، مهاجرت از طریق اجاره خانه در ترکیه، مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه گذاری، مهاجرت به ترکیه از طریق پناهندگی، مهاجرت به ترکیه از طریق ازدواج. همه این راه ها می‌تواند شما را به سمت اقامت به کشور ترکیه برساند اماچالش های مهاجرت در همه روش ها وجود دارد، چالش هایی مثل گرفتن اقامت دائم، چالش های مربوط به زبان و چالش های تحصیلی.

چالش های مربوط به تحصیل فرزندان از جمله مسائلی است که می تواند برای خانواده های دارای فرزند مشکل ساز شود. تفاوت های فرهنگی و زبانی و همچنین تغییرات جغرافیایی می‌تواند فرزند شما را ت مرز شکستن پیش ببرید حال تصور کنید مجبور باشد در مدرسه ای درس بخواند که حتی کسی زبان او را نمی‌داند و همه به زبان ترکی صحبت می‌کنند، قطعا در چنین شرایطی فرزند شما از نظر تحصیلی آسیب های جدی خواهد دید اما راه حل چیست؟

مدرسه ایرانی در ترکیه، مدرسه ایرانی به صورت مجازی با مدرک رسمی! شاید تا به حال نام چنین مدارسی را نشنیده باشید اما مدرسه مجازی آموزش از راه دور ثمین این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا در هر جای دنیا با بهترین و مجرب ترین معلم ها کلاس آنلاین داشته باشید، درس بخوانید، امتحان دهید و در نهایت مدرک دیپلم رسمی وزارت آموزش و پرورش ایران را دریافت کنید. شما می‌توانید با ثبت نام در این مدرسه در کنار افرادی مثل سردار آزمون، سعید عزت الهی و ... که در این مرکز تحصیل کرده اند، قرار گیرید.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها