|

۳۱ مورد از ۴۲سانحه طبیعی، در ایران رخ می‌دهد

معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران گفت: از ۴۲سانحه طبیعی ۳۱ مورد آن در کشور ایران رخ می‌دهد که مهمترین آن شامل سیل، زلزله، خشکسالی، سرمازدگی، رانش زمین، فرونشست، آفت گیاهی و طوفان است.

۳۱ مورد از ۴۲سانحه طبیعی، در ایران رخ می‌دهد

محمد حسن نامی روز چهارشنبه در نشست ستاد مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری که با حضور استاندار و جمعی از مسوولان استانی برگزار شد، افزود: سیل و زلزله بیشترین حوادثی است که در کشور رخ می‌دهد به‌طوری‌که سالانه زلزله های بسیاری در کشور به وقوع می‌پیوندد که پس از وقوع زلزله بم، حساسیت بر روی مقاوم‌سازی خانه‌ها و سازه‌ها بیشتر شد.

به گفته وی، سه درصد از کل بودجه سالانه به مدیریت بحران اختصاص دارد که اگر آن را تنها به جبران خسارت‌های خشکسالی و سرمازدگی اختصاص دهیم جوابگوی دیگر خسارت‌ها نیست.

معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران تصریح کرد: برای مقابله با حوادث ناشی از زلزله باید تا می‌توان سازه‌های قدیمی را به سازه‌های پایدار تبدیل کنیم تا آسیب‌پذیری کشور در این حوزه کمتر شود.

نامی سیل را از دیگر حوادث مهم کشور عنوان کرد و گفت: برای کاهش خسارت‌های ناشی از سیل نیز باید تا می‌توان طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری را اجرا کرد چرا که خسارتی که سیل بر جا می‌گذارد و باعث شُسته شدن خاک می‌شود بسیار قابل توجه است.

وی پیشنهاد داد، استان چهارمحال و بختیاری پایلوت اجرای طرح‌های آبخیزداری و جمع‌آوری آب‌های روان با استفاده از نرم‌افزار GIS شود و افزود: مدیریت جهادی در این استان فرصت مناسبی را برای اجرای این طرح فراهم کرده است.

معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران همچنین به سیلاب ناشی از توده هوای مانسون اشاره کرد و گفت: اطلاع‌رسانی و اقدام به موقع سبب شد تا از خسارت‌های مالی و جانی گستره جلوگیری شود.

نامی تصریح کرد: به کارگیری شدت عمل یکی از اقدامات ضروری در مواجهه با سیلاب است و باید از این راهکار در کاهش شدت خسارت‌ها استفاده کرد.

وی با قدردانی از تلاش نیروهای مردمی و امدادی در کمک به مردم سیل‌زده کشور خاطرنشان کرد: همراهی و همدلی نیروهای مردمی در کنار نیروهای مردمی از نکات قابل توجه در حادثه سیلاب اخیر بود.

نامی افزود: ۱۳۶ شهر و یک هزار و ۳۴۴ روستا در قالب ۹۵۸ بخش و ۱۳۳ شهرستان کشور از سیلاب ناشی از توده بارشی مونسون متاثر شدند.

معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران برای ارزیابی خسارت های ناشی از سیلاب ، یک سفر ۲ روزه به چهارمحال و بختیاری داشت و از مناطق سیل زده این استان دیدار کرد

 
 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها