|

کلاهبرداری 500 میلیون ریالی از طریق ارسال پیامک جعلی

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان از کشف یک پرونده کلاهبرداری50 میلیون تومان از طریق پیامک سامانه ثنا خبر داد.

کلاهبرداری 500 میلیون ریالی از طریق ارسال پیامک جعلی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی، رئیس پلیس فتا استان هرمزگان از کشف یک پرونده کلاهبرداری50 میلیون تومان از طریق پیامک سامانه ثنا خبر داد و گفت: در زمان دریافت پیامک ابلاغی قوه قضاییه به سرشماره پیامک ارسالی توجه کنید.

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ احسان بهمنی، رئیس پلیس فتا استان هرمزگان‌ گفت: در پی مراجعه شخصی مبنی بر برداشت 50 میلیون تومان از حساب وی، مراتب به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد : در یکی از روش‌های کلاهبرداری که در پوشش سامانه ابلاغ الکترونیکی قوه ‌قضاییه (سامانه ثنا) است، مشخص شد که فردی کلاهبردار اقدام به ارسال پیامکی با عنوان " علیه شما در دادسرای عمومی و انقلاب شکایت شده و جهت مشاهده متن شکواییه می توانید از طریق لینک زیر اقدام کنید " کرده که این پیامک حاوی لینک جعلی بوده و به محض کلیک‌کردن قربانی جهت مشاهده شکوائیه، سیستم وی آلوده می‌شود.

این مقام مسئول بیان داشت: پس از آلوده شدن سیستم قربانی دو اتفاق مهم رخ می‌دهد که در مرحله نخست همین پیامک از شماره همراه قربانی به صورت انبوه برای افرادی دیگر ارسال که دیگران را در این چرخه کلاهبرداری دخیل می کند.

این مقام انتظامی عنوان داشت:با اقدام سریع کارشناسان پلیس فتا استان هرمزگان در همان دقایق ابتدایی اقدامات لازم را صورت داده که سبب گردید 50 میلیون تومان سرقتی به حساب فرد قربانی عودت گردد.

سرهنگ بهمنی هشدار داد: بهتر است مردم بدون اعتنا به لینک موجود در پیامک‌ها به سایت رسمی آن سازمان مثلاً دادگستری که به آدرس adliran.ir است مراجعه کنند  و از همان جا به صفحه سامانه ثنا ورود پیدا کنند و به همین ترتیب به سامانه هر نهادی از طریق سایت اصلی آن نهاد وارد شوند و از بازگشایی لینک‌های جعلی که برای آن ها ارسال می‌شود، خودداری کرده تا مورد کلاهبرداری واقع نشوند.

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان گفت: شهروندان توصیه‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مجرمانه، آن را از طریق مرکز فوریت های سایبری با شماره 096380 یا سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir در بخش گزارشات مردمی‌ گزارش کنند.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها