|

اطلاعاتی در مورد روانشناس ایده آل

وقتی برای حل مشکلات فردی و خانوادگی به روانشناس مراجعه می کنید اولویت بندی درستی برای زندگی خود در نظر گرفته اید. بخصوص وقتی برای خانواده خود ارزش قائل باشید نسبت به کمک گرفتن از متخصصین روانشناسی مشتاق خواهید بود.

اطلاعاتی در مورد روانشناس ایده آل

در این مقاله قصد داریم به اطلاعاتی در مورد احتیاج به یک روانشناس در زندگی خود بپردازیم. همان طور که ما به سلامت جسم خود اهمیت می دهیم، باید به سلامت روح و روان خود نیز اهمیت دهیم. برای مثال اگر دوست دارید که ذهنی سالم داشته باشید باید برای حل مشکلات روانشناختی، عاطفی و ارتباطی خود نیز اهمیت قائل باشید. اگر با کمک یک دکتر روانشناس روح و روان در سلامت و آرامش باشند، خیلی از مشکلات بزرگ و کوچک برای شما اتفاق نمی افتد؛ زیرا بسیاری از بیماری ها و مشکلات ریشه در داشتن روحی نا آرام و مریض دارند.

 

نیاز به مشاوره خانوادگی در روانشناسی

مشاوره خانواده یکی از انواع مشاوره ها است که از اهمیت بسیار زیادی نیز برخوردار می باشد. این نوع از مشاوره طرفداران بسیار زیادی را به خود اختصاص می دهد. زیرا اگر فردی بخواهد آرامش روان داشته باشد، ابتدا باید از اطراف خود مشکلاتش را حل کند و سپس به حل مشکلات بزرگ تر بپردازد.

در مشاوره خانواده روانشناس می تواند هم با کل خانواده و هم به صورت فردی مشاوره داشته باشد. روانشناس ماهر و باتجربه می تواند به طور کامل مشکلات را از بین ببرد. از آن جایی که اکثر مشکلات بر اثر نداشتن مهارت و درک یکدیگر است، مشاوره خانواده کمک می کند تا افراد با هم ارتباط برقرار کند و مشکلاتشان حل شود.

خانواده درمانگر مجرب ابتدا مشکل را پیدا می کند؛ سپس به حل آن می پردازد. نداشتن تعادل بین زندگی، کار و تفریح، درک نشدن از طریق همسر، تقسیم کردن وظایف خانه، وجود اختلاف بین خواهر و برادر، ارتباط نداشتن اعضای خانواده با یکدیگر و تفاوت نسلی بین فرزندان و والدین از رایج ترین مشکلات خانوادگی می باشند.

درمانگر بعد از پیدا کردن مشکلات یکی از تکنیک های مشاوره خانواده را به کار گیرد. درمان میان نسلی، درمان ساختاری، درمان استراتژیک، درمان ارتباطی، درمان سیستمیک و ... برخی از انواع تکنیک های مشاور خانواده می باشد. یکی از روانشناسان بسیار ماهر در مشاوره خانواده دکتر علوی نژاد می باشد.

 

خصوصیات یک دکتر روانشناس خوب

روانشناس مورد پسند باید دارای خصوصیت زیر باشد تا بتوان برای حل مشکلات با خیالی راحت از او کمک خواست.

  1. دارای ارتباط مناسب

از اصلی ترین مهارت های یک مشاور، داشتن ارتباطی خوب با مراجعه کنندگان می باشد. آن ها باید در برقراری ارتباط مهارت کافی را داشته باشند تا بتوانند برنامه خود را به بیماران ارجاع دهند.

  1. صبور بودن در حرفه خود

یک روانشناس باید صبر کافی را در هنگام مشاوره دادن داشته باشد تا بتواند سر صبر و با حوصله به مراجعه کنندگان خود کمک کند.

  1. به هیچ وجه قضاوت صورت نگیرد

مشاور خوب نباید مراجعه کنندگان خود را قضاوت کند حتی حق انتقاد نقاط ضعف مراجعان را ندارد. باید کاملا بی قید و شرط با آن ها رفتار کند تا اعتماد مراجعه کنندگان نسبت به او از بین نرود.

  1. متعجب نشدن از صحبت ها

مشاور خوب و ماهر به هیچ وجه از صحبت ها و حرکات مراجعه کننده خود تعجب نمیکند. به او فصت می دهد تا تمام حرف هایش را بزند و سپس با درکی کامل به طوری که خودش را جای او گذاشته، به او کمک می کند.

  1. مدیریت و کنترل ملاقات اولیه

  2. دارای اعتماد به نفس درست و مناسب

  3. توانایی حل مسائل

  4. داشتن مهارت های ذاتی و مخصوص به خود

  5. توانایی شنیدن و دیدن به طور صحیح

  6. دارای طرز تفکر و رفتاری خلاق

  7. ایجاد فضا و محیطی مناسب برای مراجعه کنندگان

شما برای از بین رفتن مشکلات خود نباید به هر روانشناسی مراجعه کنید. باید ابتدا از مهارت‌ ها و توانایی ‌های او به طور کامل مطمئن شوید. دکتر علوی نژاد روانشناسی با تجربه و دارای مهارت کافی است. او به طور کاملا حرفه ‌ای به شما مشاوره می دهد.

آیا مشاوره آنلاین مفید است؟

امروزه که به دلایل زیادی خارج شدن از منزل سخت تر شده، می توانید به صورت آنلاین نیز مشاور داشته باشید. دکتر علوی نژاد نیز به صورت کاملا حرفه ای و برای راحتی شما مشاوره آنلاین انجام می دهد. مشاوره آنلاین هیچ تفاوتی از نظر کیفیت با مشاوره حضوری ندارد؛ تنها تفاوتش راحتی شما و صرفه جویی در زمان می باشد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها