|

مشاوره تخصصی افسردگی در کلینیک انتخاب

کلینک انتخاب با همت و تلاش‌های سرکارخانم دکتر مریم باقری راه اندازی شده است و سالها در حوزه های مشاوره افسردگی، مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره خانواده، زوج درمانی در حال فعالیت می باشد.

مشاوره تخصصی افسردگی در کلینیک انتخاب

ارتباطات ما، خواسته و ناخواسته در میزان خوشبختی ما تاثیر به سزایی دارد. برای خودمان و خوشبختیمان ارزش قائل شویم و انتخاب های آگاهانه تری داشته باشیم.

 

کلینیک انتخاب

کلینک انتخاب با همت و تلاش‌های سرکارخانم دکتر مریم باقری راه اندازی شده است و سالها در حوزه های مشاوره افسردگی، مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره خانواده، زوج درمانی در حال فعالیت می باشد.

با انتخاب کلینیک و خدمات مشاوره، بیشتر آشنا شوید.

 

معرفی دکتر مریم باقری:

●             دانش آموخته ی علم روانشناسی در مقطع دکتری از دانشگاه خوارزمی و مقطع کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی از دانشگاه علامه طباطبایی

●             حیطه تخصصی درمان در زمینه افسردگی، اضطراب، وسواس، فوبیا و ...

●             حیطه تحلیل روابط در مشاوره ی پیش از ازدواج، روابط زوجین و خانواده درمانی

●             برگزار کننده کارگاه‌های تخصصی روانشناسی برای دانشجویان روانشناسی و کارگاه‌های آموزشی در زمینه مهارت‌های زندگی مثل مدیریت خشم، مدیریت استرس ،جرات ورزی ،گفتگوی سالم و …

●             مدرس دانشگاه علامه طبابایی و خوارزمی

 

مریم باقری.png1

 

مشاوره تخصصی افسردگی:

آیا با علائم افسردگی آشنا هستید؟

چقدر احتمال افردگی در جامعه افزایش پیدا کرده است؟

درمان افسردگی و مشاوره تخصصی در حوزه افسردگی نیاز دارید؟

احساس غم و اندوه بخشی جدایی ناپذیر از افسردگی است، اما این یک چیز نیست. دانستن و درک تفاوت ها می تواند به فرد کمک کند تشخیص دهد که چه زمانی باید به دنبال درمان باشد.

 

اگر فردی علائم افسردگی را برای بیش از 2هفته تجربه کرد، باید از متخصص مشاوره افسردگی کمک بگیرد.

 

در مورد درمان افسردگی

یکی از سوالات شایع این است که “آیا افسردگی درمان دارد یا نه؟”

 

درمان شناختی رفتاری (CBT

روان درمانی روان پویشی

درمان بین فردی

درمان حمایتی

 

مشاوره قبل از ازدواج

ما می دانیم که در زندگی یک زوج همه چیز علی و بی نظیر نیست و آنها می توانند با موقعیت هایی روبرو شوند که باعث شود در مورد تصمیمشان برای ازدوج به شک بیوفتند.

 

اهمیت مشاوره پیش از ازدواج

اولین دلیل برای نیاز به مشاوره قبل از ازدواج ، باید این باشد که هر دوی شما، مایل به شرکت در این جلسات باشید و صرفا منتظر نمانید تا رابطه تان به نقطه ای بحرانی برسد تا برای حل تعارضات و مشکلات اقدام کنید.

برای اینکه بدانید آیا مشاوره می تواند تفاوت مثبتی در ازدواج شما ایجاد کند، ابتدا باید بپذیرید که مشکل دارید، بدانید که نباید اجازه دهید رابطه شما خراب شود، بدانید که رابطه شما نیاز به همکاری هر دوی شما با یک مشاور دارد.

مشاوره قبل از ازدواج به این معنی نیست که ما یک جواب “آری” یا “خیر” از مشاور  قبل از ازدواج بشنویم ، بلکه به این معناست که مشاور سعی می کند شما را در جریان مشکلات و سختی های راهی که پیش گرفته اید قرار دهد تا شما یاد بگیرید در مواقعی که با این مشکلات مواجه شدید چگونه این مسائل را حل کنید.

 

سوالاتی که در جلسات مشاوره قبل از ازدواج از زوجین پرسیده می شود:

•             آیا شریک عاطفی شما هنگام عصبانیت، علت اصلی عصبانیت را به طور واضح و مشخص اعلام می کند؟

•             هنگام عصبانیت چه عکس العملی از خود نشان می دهید؟

•             آیا می توانید به راحتی عصبانیت خود را کنترل کنید؟

•             آیا هنگام بروز مشکل بیشتر دوست دارید موضوع را خودتان حل کنید یا از خانواده ها کمک بگیرید؟

•             اهداف و تفاهمات شما بیشتر است یا اختلاف نظرات شما؟

•             آیا وجود و نظر دیگران در زندگی و افکار شما تاثیر زیادی دارد؟

این برخی از سوالات است که برای بررسی اختلاف نظرها از زوج ها پرسیده می شود. اما وجود سوالات و تست های فراوان دیگر باعث می شود که روانشناس بتواند با توجه به توانایی و نظر زوجین مهارت مواجه با مشکلات را به آن ها آموزش بدهد.

 

مشاوره زوج درمانی:

در برخی از موارد زوجین به دلایل مختلف مانند ناتوانی در گفت‌ و‌ گوی موثر و همدلانه، ناتئانی در بروز دادن  صحیح هیجانات، نداشتن مهارت ‌های زندگی مهم مانند حل مسئله، قدرت طلبی، اشتباه در معیارهای انتخاب همسر و… نمی‌توانند اختلافات زناشویی خود را به خوبی مدیریت و رفع کنند.

در این شرایط، بهتر است زوجین از یک مشاوره روانشناسی تخصصی و خدمات زوج درمانی استفاده کنند. چرا که هر چه تنش‌ ها و تعارض‌ها عمیق‌ تر شود، بازسازی رابطه بر پایه صمیمت و احترام متقابل مشکل ‌تر خواهد بود.

زوج درمانی برای چه کسانی مناسب است؟

زوج درمانی می تواند برای هر زوجی که می خواهند راهی برای بهبود یا پیشرفت روابط خود بیابند مفید باشد.

 

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها