|

ترافیک زودهنگام تعطیلات نیمه خرداد در جاده‌های مازندران

گزارش مرکز مدیریت راه‌های کشور نشان می‌دهد که ترافیک این تعطیلات زودهنگام وارد جاده‌های مازندران شده است.

ترافیک زودهنگام تعطیلات نیمه خرداد در جاده‌های مازندران

 در حالی که دو روز از تعطیلات نیمه خرداد مربوط به اوایل هفته آینده است و تا شروع این تعطیلات دستکم ۲۴ ساعت دیگر باقی مانده است، ولی گزارش مرکز مدیریت راه‌های کشور نشان می‌دهد که ترافیک این تعطیلات زودهنگام وارد جاده‌های مازندران شده است.

مرکز مدیریت راه‌های کشور ظهر امروز سه‌شنبه وضعیت ترافیک در جاده کندوان و هراز را که بیشتر مورد استفاده خودروهای سواری و شخصی قرار می گیرد  ، سنگین اعلام کرد.

 بر اساس این گزارش ، وضعیت ترافیک خودرو در مسیر جنوب به شمال جاده کندوان در محدوده سیاه بیشه و محور هراز در محدوده آب‌اسک در هر دو مسیر رفت و برگشت هم اکنون سنگین است.

مرکز مدیریت راه‌های کشور با عنوان اینکه محورهای شمال هم‌اکنون فاقد هرگونه مداخلات جوی است، وضعیت تردد خودرو در محورهای فیروزکوه و آزادراه تهران – شمال را روان اعلام کرده است.

رییس پلیس راه مازندران نیز با بیان این که فردا در ارتباط با نحوه اعمال طرح محدودیت‌های ترافیکی ویژه تعطیلات نیمه خرداد ماه اطلاع رسانی لازم صورت می‌گیرد ، اظهار داشت: محدودیت‌های ترافیکی ویژه تعطیلات آخر هفته و همچنین شنبه و یکشنبه ۱۴ و ۱۵ خرداد به احتمال فراوان از پنجشنبه هفته جاری اعمال می‌شود و در صورت افزایش حجم تردد خودرویی تا دوشنبه هفته آینده نیز ادامه خواهد داشت.

سرهنگ یدالله جهان‌تاب با اشاره به تعطیلات نیمه خرداد ماه جاری، از مسافران و گردشگران خواست ضمن مدیریت سفر، از سرعت و سبقت غیرمجاز خودداری کنند و با رعایت قوانین و  مقررات راهنمایی و رانندگی، سفری امن و ایمن را برای خود و دیگران رقم بزنند.

پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران نیز برای روان نگه داشتن ترافیک در جاده های استان طی تعطیلات نیمه خرداد ماه و ایجاد آرامش و امنیت برای شهروندان، ۱۱۰ گروه گشت و ۲۰۰ مامور پلیس راهور را در برخی از محورهای سه گانه استان که پیش بینی ترافیک سنگین شده است مستقر خواهد کرد.

دیروز نیز شورای ترافیک مازندران برای تعطیلات نیمه خرداد ماه تدابیر ویژه ای اندیشید و اعلام کرد  که همزمان با آغاز سفرهای مرتبط به این تعطیلات جاده کندوان به سمت مازندران یک‌طرفه و تدابیر ترافیکی برای دیگر جاده‌های منتهی به پایتخت هم اعمال می‌شود .

طبق مصوبه این شورا ، با توجه به مشکلاتی که ممکن است تداخل سفر زایران مازندرانی به مرقد امام خمینی (ره) در تهران و سفرهای خروجی از تهران به مازندران ایجاد کند ، تردد زایران مازندرانی مرقد امام (ره) از جاده کندوان ممنوع می شود و زایران غرب مازندران و دیگر مسافرانی که قصد مشرف شدن به مرقد امام (ره) یا خروج به سمت تهران یا غرب کشور را دارند باید از مسیر گیلان سفر کنند.

 همچنین طبق مصوبه این شورا ، ۶ تیم گشت فعال پلیس هم طی تعطیلات نیمه خرداد  برای هدایت سفر ، کنترل حرکات ، مدیریت مسیر و کاهش ترافیک و گره های آن در جاده های مازندران مستقر می شوند تا نظم ترافیکی را برقرار کنند .

مسوولان مازندران پیش بینی کرده اند که با توجه به چهار روزه شدن تعطیلات نیمه خرداد احتمالا ۱۵ تا ۲۰ میلیون مسافر از اقصی نقاط کشور به مازندران سفر کنند که بیشتر آنها از مسیر جاده های کندوان ، هراز و سوادکوه وارد این استان می شوند.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که بیش از سه هزار کیلومتر آن محورهای کوهستانی است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها