|

افزایش دما تا ۵ درجه بیش از حد نرمال در خرداد سال جاری

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اعلام کرد: کشور در خرداد ماه دمایی بیش از حد نرمال را تجربه خواهد کرد.

افزایش دما تا ۵ درجه بیش از حد نرمال در خرداد سال جاری

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه کشور در خرداد ماه دمایی بیش از حد نرمال را تجربه خواهد کرد، گفت:در هفته جاری افزایش دما بین ۳ تا ۵ درجه سانتیگراد بیش از حد نرمال مورد انتظار است.

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی و میزان افزایش دما در خردادماه اظهار کرد:در هفته جاری افزایش دما بین ۳ تا ۵ درجه سانتیگراد بیش از حد نرمال در دامنه‌های شمالی رشته‌کوه البرز و رشته‌کوه زاگرس و نواحی غربی دور از انتظار نیست.

وی افزود: در نیمه شرقی کشور به جز سواحل دریای عمان و شمال شرق دمای هوا از یک تا ۳ درجه سانتیگراد کمتر از حد نرمال خواهد بود.

ضیاییان اضافه کرد: در دو هفته پایانی خرداد در دو سوی دامنه‌های البرز، شمال غرب و دامنه‌های زاگرس بین یک تا ۳ درجه سانتیگراد دما بیش از حد نرمال و در نواحی جنوب شرقی کشور دما در حد نرمال خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه در هفته آینده دمای هوا غالبا بیش از حد معمول خواهد بود، اظهار کرد: خردادماه تا اوایل تیرماه در مناطق شمال غرب تا جنوب زاگرس، زاگرس جنوبی و البرز مرکزی افزایش دمای یک تا ۳ درجه سانتیگراد بیش از حد نرمال مورد انتظار است.

به گفته ضیاییان در نیمه شرقی و جنوب کشور دمای هوا بین یک تا ۳ درجه سانتیگراد کمتر از حد نرمال و در سایر مناطق در محدوده نرمال پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: از اواخر خرداد تا اوایل تیرماه دمای هوا در شمال غرب، بخش‌هایی از دامنه‌های جنوبی البرز و امتداد رشته‌کوه البرز و دامنه‌های غربی رشته‌کوه زاگرس بین یک تا ۲ درجه سانتیگراد افزایش دمای بیش از حد نرمال مورد انتظار است و سایر مناطق در محدوده نرمال قرار خواهد داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره دمای هوا در تیر و مردادماه اظهار کرد:از نیمه تیرماه تا نیمه مردادماه میانگین دمای هوا در شمال غرب، دامنه جنوبی رشته کوه البرز، رشته کوه زاگرس بین یک تا ۲ درجه بیش‌تر از نرمال و در مناطق شمالی دریای عمان تقریبا شرایط دمایی نرمال و یک درجه کمتر از حد نرمال پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد:از نیمه مرداد تا شهریور ماه میانگین دما در مناطق شمال و شمال غرب بین یک تا ۳ درجه بیش از حد نرمال پیش‌بینی می‌شود و در نواحی ساحلی دریای عمان که در سیستان و بلوچستان قرار دارد، دمای نرمال و مقداری بیش از حد نرمال انتظار می‌رود.

به گفته ضیاییان، به طور کلی در بیشتر نقاط کشور به خصوص نواحی غربی دمای بین یک تا ۲ درجه سانتیگراد بیش از حد نرمال مورد انتظار است.

وی در ادامه درباره خیزش گرد و خاک در هفته جاری اظهار کرد: طی این مدت فعالیت سامانه گرد و غبار شدیدی پیش‌بینی نمی‌شود. بخش‌های مختلف کشور همچون خوزستان و استان‌های مرکزی و جنوب غرب کشور به طور پراکنده پدیده گرد و غبار را با شدت بیشتری تجربه خواهند کرد، ولی این گرد و غبار به شدت هفته گذشته نخواهد بود.

ضیاییان در پایان درباره میزان بارندگی در روز‌های آینده تصریح کرد:طی روز‌های آینده در مناطق شمال غرب کشور شاهد بارش‌های پراکنده خواهیم بود و در جنوب استان سیستان و بلوچستان احتمال وقوع رگبار باران وجود دارد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها