|

ایران و مالزی درصدد احیای بازار سفر؛

ایران هم مانند مالزی زیرساخت‌های خود را بهبود بخشد

در نشست گردشگری، مسئولان گردشگری ایران و مالزی بر احیای بازار سفر بین دو کشور تاکید کردند و مسائل و چالش‌های پیش روی این بازار مورد بحث و تحلیل قرار گرفت.

ایران هم مانند مالزی زیرساخت‌های خود را بهبود بخشد

به گزارش ایسنا، در نشست گردشگری، مسئولان گردشگری ایران و مالزی بر احیای بازار سفر بین دو کشور تاکید کردند و مسائل و چالش‌های پیش روی این بازار مورد بحث و تحلیل قرار گرفت.

بعد از گذشت ۲ سال از شیوع کرونا و اعمال محدودیت‌های سفر، بازار گردشگری در حال رشد و توسعه است. در این میان ایران و مالزی به عنوان بازارهای قدیمی گردشگری درصدد احیای این بازار برآمده‌اند. بدین صورت نشست خبری توسعه بازار سفر با حضور مسئولان گردشگری ایران و مالزی برگزار شد.

زین الدین عبدالوهاب (مدیرکل وزارت گردشگری مالزی) درخصوص تاثیری که شیوع کرونا بر گردشگری مالزی گذاشته است، گفت: در بازار سفر و گردشگری حدود ۲ سال وقفه را شاهد هستیم و اکنون با آغاز سفرهای بین‌المللی انتظار می‌رود ۲ سال طول بکشد که بازار سفر به سطح عادی خود بازگردد و انتظار نداریم این کار سریع اتفاق بیافتد. 

11

او ادامه داد: امیدواریم با ایجاد رقابت پذیری در بازار جهانی و کمک‌هایی که به بخش خصوصی می‌کنیم کار را پیش ببریم. در این میان توسعه پارک‌های تفریحی، مراکز بهداشتی و تفریح خانوادگی را برای رشد گردشگری در نظر داریم. 

او همچنین درخصوص عادی سازی بازار ایران و مالزی و تسهیلاتی که در نظر گرفته شده، گفت: ایران یکی از بازارهای خیلی مهم ما محسوب می‌شود و بر روی جذب خانواده‌های ایرانی تمرکز داریم و از این رو فم تورهایی تعریف کرده‌ایم و تبلیغات مختلف را مد نظر داریم. 

مدیرکل وزارت گردشگری مالزی درخصوص بازیابی مسیر ایران و مالزی گفت: قصد ما بازیابی این مسیر است. قصد داریم خبرنگاران و شبکه‌های خبری را برای معرفی مالزی اعزام کنیم. ایران به عنوان اولین کشور در خاورمیانه انتخاب کردیم و بعد از آن عمان و قطر را در نظر داریم‌. 

14

 

او تصریح کرد: برای مالزیایی‌ها ایران جذاب و کشوری چهار فصل است و می‌تواند سفر دوسویه شکل گیرد. 

عبدالوهاب درخصوص ارزان‌سازی سفر  ایرانی‌ها به مالزی گفت: اگر مقایسه‌ای بین قیمت‌های مالزی و بازارهای اطراف داشته باشیم متوجه می‌شویم که نرخ سفر به مالزی از اندونزی و سنگاپور ارزان‌تر است. حتا اکنون هزینه سفر به پرواز ارتباط دارد که به دلیل کمبود قیمت بالایی دارد. پرواز دبی به تهران ۸۰۰ دلار بود و این نشان می‌دهد که نرخ پرواز زیاد است. در کل می‌توان گفت ۷ شب اقامت در مالزی ۲۷۰ تا ۳۰۰ دلار است اما این نرخ در اندونزی و سنگاپور به ۷۰۰ دلار می‌رسد.  

محد نظام بن حلیمی (دبیر اول سفارت و کاردار سفارت مالزی) نیز گفت: درخواست‌های زیادی از مالزی برای سفر به ایران داریم و پتانسیل زیادی برای سفر به ایران وجود دارد حتا خانواده من هم آمدند و بسیار علاقمند هستند اما ایران هم باید همانند مالزی زیرساخت های خود را بهبود بخشد تا برای جذب گردشگر خارجی آماده شود.

او ادامه داد: افزایش روابط تجاری بین دو کشور مد نظر است.

مانوهاما (مدیرکل ارشد بخش قاره آسیا و آفریقا در مالزی) در ادامه؛ از امضای تفاهم‌نامه هایی با برخی ایرلاین ها خبر داد و گفت: برقراری پرواز از تهران مد نظر نیست بلکه پرواز از شهرهایی مانند مشهد و... هم مد نظر است. 

سپس حرمت الله رفیعی (رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافری هوایی و جهانگردی ایران) با اشاره به آنکه هزینه بلیت هواپیما قیمت بسته سفر را افزایش داده گفت: اگر به ۲ دهه پیش بازگردیم می‌بینیم که مالزی در صدر مقاصد سفر ایرانی‌ها بود و انتظار داشتیم که آنها این بازار را حفظ کنند. ما تنها از طریق پرواز به مالزی می‌رویم و امیدواریم مالزی دوباره بتواند در بسته سفر ایرانی‌ها قرار گیرد. 

او ادامه داد: هواپیما هزینه هنگفتی را متوجه بسته سفر کرده. اگر رقابت بین ایرلاین‌ها ایجاد کنیم قیمت را کاهش می‌دهند. بهتر است بخشی از هتل‌ها در مالزی قیمت را افزایش ندهند و ما بتوانیم با متعادل سازی نرخ پرواز بسته سفر مناسب را ارائه دهیم.  

او ادامه داد: جشنواره غذا در  مالزی و معرفی آن و فعالیت‌های سفارت ایران کمک می‌کند که این مسیر از سر گرفته شود. برای ۲۰ روز دیگر شاهد فعال شدن نمایشگاه گردشگری جهان اسلام خواهیم بود و حضور فعالان مالزی در آن موثر خواهد بود. 

رفیعی ادامه داد: ایجاد بازار دو سویه بین ایران و مالزی می‌تواند نرخ‌ها را متعادل کند. بسته‌های مشترک با عمان و قطر می‌تواند سفر را روانتر کند و افزایش مقاصد و کاهش هزینه‌ها می‌تواند رونق بخش بازار باشد‌.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها