|

کیفیت هوای پایتخت در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس

شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران گفت: با عدم وزش باد موثر و انباشت آلاینده‌ها کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفته است.

کیفیت هوای پایتخت در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس

بنا بر پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، امروز (۳۱ فروردین ماه) با عدم وزش باد موثر و انباشت آلاینده‌ها کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفته است. با توجه به افزایش دما و حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده ازن، احتمال افزایش غلظت این آلاینده در برخی ساعات بعدازظهر وجود دارد.

به‌تدریج با شکل‌گیری ناپایداری جوی و افزایش نسبی تندی باد تا اواخر وقت چهارشنبه تا حدودی از میزان غلظت آلاینده‌ها کاسته می‌شود، هرچند با افزایش ترافیک شامگاهی افزایش غلظت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد دور از انتظار نیست.

عدم وزش باد مؤثر تا صبح روز پنجشنبه (اول اردیبهشت ماه) هم‌زمان با ترافیک صبحگاهی، افزایش غلظت ذرات معلق و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق پرتردد را به‌دنبال دارد. با تقویت ناپایداری جوی، رشد ابرناکی و افزایش تندی باد در طول روز شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها و بهبود کیفیت هوا فراهم می‌شود، بااین ‌حال با توجه به وزش باد نسبتاً شدید در برخی ساعات بعدازظهر احتمال می‌رود گسیل و انتشار گردوخاک در مناطق مستعد سبب کاهش کیفیت هوا شود.

این شرایط جوی تا شامگاه پنجشنبه ادامه خواهد یافت و کاهش غلظت ذرات معلق و برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۹۶ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۱۰۱ و کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها