|

بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت اعلام کرد:

واکسیناسیون همگانی مجدد کرونا در شهریورماه

وزیر بهداشت گفت: در حال برنامه ریزی هستیم و احتمالا در شهریور و مهر امسال فراخوانی خواهیم داشت تا همه مردم مجدد واکسیناسیون همگانی شوند.

واکسیناسیون همگانی مجدد کرونا در شهریورماه

وزیر بهداشت گفت: در حال برنامه ریزی هستیم و احتمالا در شهریور و مهر امسال فراخوانی خواهیم داشت تا همه مردم (فارغ از تزریق دُزهای یک، دو و سه واکسن کرونا)، مجدد واکسیناسیون همگانی شوند.

بهرام عین اللهی افزود: نمی‌توان اسم این مرحله را واکسیناسیون دُز چهارم نامید، زیرا با گذشت زمان سیستم ایمنی بدن دربرابر ویروس ضعیف می‌شود و باید این واکسیناسیون برای تقویت دوباره بدن انجام شود.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود کرونا در سال‌های آینده در وضعیت آندمی (بومی) قرار بگیرید و مانند آنفولانزا سالی یک بار آن هم برای افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای توصیه شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هم اکنون ویروس کرونا در وضعیت پاندمی (همه گیری) قرار دارد و هنوز به مرحله موضعی که مانند آندمی (بومی) آنفولانزا باشد، نرسیده‌ایم.

دکتر عین اللهی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال دارد بعد از واکسیناسیون در شهریور و مهر امسال به تزریق واکسن‌های بعدی نیاز باشد، افزود: این موضوع بستگی به جهش‌های کرونا دارد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها