|

آغاز پرداخت وام ۱۲۰ میلیون تومانی ازدواج از 18 فروردین ماه

رئیس دایره اعتبارات بانک‌ها در بانک مرکزی گفت: براساس بند الف تبصره ۱۶ قانون بودجه امسال تسهیلات ازدواج از طریق بانک مرکزی در اختیار زوج‌ها قرار می‌گیرد.

آغاز پرداخت وام ۱۲۰ میلیون تومانی ازدواج از 18 فروردین ماه

 رئیس دایره اعتبارات بانک‌ها در بانک مرکزی گفت: بخشنامه پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج روز ۱۰ فروردین ماه امسال به شبکه بانکی ارسال و ابلاغ شده و یک هفته زمان برای ارسال به تمام بانک‌ها و شعب درنظر گرفته شده است.

«هاشم مولایی» در خصوص اعطای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج در سال جاری اظهار داشت: براساس بند الف تبصره ۱۶ قانون بودجه امسال تسهیلات ازدواج از طریق بانک مرکزی در اختیار زوج‌ها قرار می‌گیرد.

وی افزود: این تسهیلات ۱۲۰ میلیون تومان است و بخشنامه اعطای آن، روز ۱۰ فروردین ماه جاری توسط بانک مرکزی به شبکه بانکی ابلاغ شده است و بانک‌ها با دریافت این ابلاغ و ثبت نام متقاضیان در سامانه اقدام می‌کنند.

رئیس دایره اعتبارات بانک‌ها در بانک مرکزی در خصوص تامین اعتبار پرداخت وام ازدواج توسط بانک‌ها توضیح داد: ۱۰۰ درصد منابع لازم در پرداخت تسهیلات ازدواج از طریق منابع قرض الحسنه مشتریان بانک‌ها و ۵۰ درصد نیز از منابع حساب‌های جاری بانک‌ها تامین می‌شود.

 

تسهیلات ازدواج فقط به زوج‌های کمتر از ۵۰ سال پرداخت می‌شود

وی تاکید کرد: براساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت محدودیت سنی ۵۰ سال برای اعطای وام تعیین شده است، به این معنی که این تسهیلات تنها به زوج‌های کمتر از ۵۰ سال پرداخت می‌شود.

مولایی ادامه داد: البته براساس طرح تشویقی برای زوج زیر ۲۵ سال و زوجه زیر ۲۳ سال، مبلغ ۳۰ میلیون تومان به وام ۱۲۰ میلیون تومان درنظر گرفته شده اضافه خواهد شد که به متقاضیان پرداخت می‌شود.

رئیس دایره اعتبارات بانک‌ها در بانک مرکزی درباره ثبت نام متقاضیان وام ازدواج، گفت: زوجین می‌توانند هر زمان که مایل بودند با مراجعه به سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج بانک مرکزی به نشانی ve.cbi.ir نسبت به ثبت نام برای وام ازدواج اقدام کنند و پس از تکمیل فرم مربوطه کد رهگیری ۱۰ رقمی ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: پس از تعیین شعبه توسط بانک مرکزی، متقاضیان ۱۲ روز کاری فرصت دارند که به بانک و شعبه مربوطه مراجعه و نسبت به تکمیل مدارک که زمان ۴۵ روزه درنظر گرفته شده اقدام کنند. پس از تکمیل مدارک تسهیلات پرداخت می‌شود.

 

اقساط وام ازدواج ماهیانه یک میلیون تومان است

مولایی گفت: داشتن تابعیت ایرانی، کارت ملی و کدپستی محل سکونت شرایط عمومی دریافت وام ازدواج است، البته باید تاریخ عقد متقاضی بعد از روز اول فروردین ۱۳۹۷ باشد و هر ایرانی تنها یک بار می‌تواند از تسهیلات قرض الحسنه ازدواج استفاده کند.

رئیس اداره اعتبارات بانک‌ها در بانک مرکزی درباره بازپرداخت و اقساط وام ازدواج نیز توضیح داد: این تسهیلات با کارمزد چهار درصد و بازپرداخت ۱۰ ساله است، همچنین اقساط این وام ماهیانه یک میلیون تومان است.

وی ادامه داد: ضمانت‌هایی که برای این تسهیلات در نظر گرفته شده از طریق اعتبارسنجی و حداکثر سفته و یا یک ضامن معتبر است و بانک‌ها باید براساس این قانون اقدام به دریافت ضامن کنند.

مولایی اظهار داشت: مدارکی که برای دریافت تسهیلات نیاز است شامل اصل و کپی سند ازدواج، اصل و کپی شناسنامه زوجین، اصل و کپی شناسنامه ضامن، اصل و کپی کارت ملی زوجین و ضامن است.

مهلت یک هفته‌ای بانک‌ها برای ابلاغ پرداخت وام قرض الحسنه ازدواج به شعب

رئیس اداره اعتبارات بانک‌ها در بانک مرکزی گفت: حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان منابع بانکی برای ۹۲۴ هزار نفر اختصاص یافت و از ابتدای امسال تا ۱۶ فروردین ماه، حدود ۶۵ هزار نفر در سامانه بانک مرکزی برای دریافت تسهیلات ازدواج ثبت نام کردند و پنج هزار نفر در مرحله تکمیل مدارک قرار دارند.

وی تاکید کرد: ابلاغیه بانک مرکزی برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج روز ۱۰ فروردین ماه امسال به شبکه بانکی ارسال شده و یک هفته زمان برای ابلاغ به تمام بانک‌ها و شعب درنظر گرفته شده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها