|

شرط فاصله‌گذاری فیزیکی دانش آموزان حذف شد

با مصوبه اخیر ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا، فعالیت حضوری مدارس از ۱۴ فروردین ماه از سر گرفته می‌شود.

شرط فاصله‌گذاری فیزیکی دانش آموزان حذف شد

در دستورالعمل وزارت آموزش‌وپرورش برای آموزش حضوری دانش آموزان از ۱۴ فروردین، قید شده است سه شرط «رعایت بهداشت فردی و بهداشت محیط، استفاده مناسب از ماسک و تهویه کلاس‌های درس» قید شده و خبری از شرط «فاصله‌گذاری فیزیکی» نیست.

 

با مصوبه اخیر ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا، فعالیت حضوری مدارس از ۱۴ فروردین ماه از سر گرفته می‌شود؛ این در حالی است که وزارت آموزش و پرورش طی چندماه گذشته، به علت نگرانی متخصصان امر و همچنین اولیاء توفیق چندانی در برگزاری حضوری کلاس‌های درس ولو به صورت پراکنده و گروه بندی شده در کلانشهرها نداشته و اکنون با این مصوبه، در صدد جبران افت یادگیری در جمعیت دانش‌آموزی برآمده است.

 

به گزارش ایسنا؛ پیرو مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، وزارت آموزش‌وپرورش دستورالعملی صادر و در آن به تصمیم ستاد ملی مدیریت کرونا مبنی بر ضرورت حضوری شدن آموزش‌های مدارس و دانشگاه‌ها به علت اهمیت ارتقای کیفیت فرآیند یاددهی - یادگیری به شیوه حضوری و جلوگیری از استمرار افت تحصیلی دانش‌آموزان، همچنین پیشگیری از تبعات جبران ناپذیر وضعیت موجود برای آینده میهن عزیز اسلامی اشاره کرد.

 

۳ شرط بهداشتی برای حضور دانش‌آموزان /حذف شرط فاصله‌گذاری فیزیکی

در این دستورالعمل قید شده است که باید همه عوامل اجرایی، تربیتی و آموزشی مدارس مطابق ابلاغ و جدول برنامه هفتگی در مدارس حضور یابند. همچنین تمام فعالیت‌های تربیتی و آموزشی مربیان، آموزگاران، دبیران و هنرآموزان در همه مقاطع تحصیلی و تمام دروس به صورت حضوری (با رعایت بهداشت فردی و بهداشت محیط، استفاده مناسب از ماسک و تهویه کلاس‌های درس) انجام شود. ظرفیت‌های مجازی در صورت نیاز صرفا به عنوان ابزار مکمل تربیت و آموزش مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

درباره وضعیت حضور دانش آموزان نیز بر این مهم تاکید شده است که حضور منظم دانش‌آموزان در مدرسه و کلاس درس طبق برنامه هفتگی ضروری است و در صورت غیبت غیرموجه ایشان، مطابق آیین‌نامه اجرایی و سایر مقررات مربوطه مدارس اقدام می‌شود.

بنا بر اظهارات صادق ستاری‌فرد، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش، « تأکید ستاد ملی کرونا این بوده که دانش‌آموزان به صورت حضوری و روزانه در کلاس‌ها حضور یافته و تأکید بر این است که همه دانش‌آموزان در پنج روز هفته امکان استفاده از آموزش‌های حضوری را در مدارس داشته باشند، اما برنامه‌ریزی برای رعایت پروتکل‌ها و نحوه حضور دانش‌آموزان، جزو اختیارات شورای مدرسه است.»

 

پیگیری آموزش مبتلایان به کرونا از طریق شبکه شاد / واکسن، شرط حضور نیست

همچنین تأکید شده است که دانش‌آموزان مبتلا به کرونا یا دارای علائم ابتلا به این ویروس یا داشتن بیماری زمینه‌ای با تأیید پزشک و رضایت والدین می‌توانند از بستر «شاد»، آموزش‌های لازم را دنبال کنند.

همچنین اعلام شده که «تمرکز در این ابلاغیه این است که همه دانش‌آموزان باید در کلاس‌های درس حضور داشته باشند اما این تمهید هم پیش‌بینی شد که اگر دانش‌آموزی مبتلا به کرونا یا دارای علائم کرونا بود یا دانش‌آموزی که دارای بیماری زمینه‌ای است، آموزش را از بستر مجازی دنبال کند.»

هرچند مسئولان آموزش و پرورش مدام بر واکسیناسیون توصیه می‌کنند اما چون آموزش حضوری حق همه دانش‌آموزان است، مبتنی بر همین موضوع هیچ شرطی برای حضور دانش‌آموزان در مدارس پیش‌بینی نشده و هیچ شخصی هیچ شرطی برای ممانعت از حضور دانش‌آموز در مدرسه نمی‌تواند بگذارد. همچنین ستاد کرونا هم این شرط را پیش‌بینی نکرده است.»

 

  • شیم

    باشه من از فردا بچمو میفرستم مدرسه وای به حال اونهایی که مجوز ورود به مدرسه رو دادن اگر بچم خدایی نکرده بیمار شه ...واقعا با این همه تعدا بالا ی دانش اموزان وبهداشت رعایت نکردن بچه ها ما والدین نبا ید نگران باشیم....


 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها