|

هشدار نارنجی سازمان هواشناسی برای روزهای چهارم و پنجم

سازمان هواشناسی کشور با اعلام وضعیت سطح نارنجی هشدار داد.

هشدار نارنجی سازمان هواشناسی برای روزهای چهارم و پنجم

 سازمان هواشناسی کشور با اعلام وضعیت سطح نارنجی و هشدار از دو تشدید سامانه بارشی و گرادیان فشار در تاریخ چهارم و پنجم فروردین ماه ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، سازمان هواشناسی برای وضعیت جوی روز پنجشنبه -چهارم فروردین‌ماه ۱۴۰۱ - برخی استان‌های کشور هشدار در سطح نارنجی اعلام کرد.

در این هشدار به تشدید سامانه بارشی در نیمه جنوبی اردبیل، ارتفاعات در استان‌های گیلان، غرب مازندران، قزوین، البرز، زنجان و تهران همچنین لغزندگی جاده‌ها، اختلال در تردد، کولاک، برف در مسیرهای کوهستانی، مه و کاهش دید اشاره شده است.

تجهیز خودروها به وسایل ایمنی، گرمایشی و همراه داشتن تجهیزات زمستانی از جمله زنجیر چرخ در جاده‌های برف‌گیر و سوخت کافی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی به‌منظور برف‌روبی در گردنه‌های برف‌گیر، اجتناب از فعالیت کوهنوردی، توقف نکردن در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها از توصیه‌های سازمان هواشناسی هستند.

افزایش گرادیان فشار دیگر سامانه عنوان شده است که موجب خیزش گردوخاک، کاهش دید، کاهش کیفیت هوا، شکستن درختان فرسوده و نهال‌ها، آسیب به سازه‌های موقت مانند چادرها، گلخانه‌ها و تابلوهای تبلیغاتی خواهد شد.

روز پنجشنبه - چهارم فروردین ۱۴۰۱ - در استان‌های اصفهان، مرکزی، قم، غرب یزد، شمال فارس و جمعه -پنجم فروردین‌ماه ۱۴۰۱ - در استان‌های قم، تهران، سمنان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، اصفهان، یزد، نیمه شمالی استان‌های فارس و کرمان شاهد این سامانه خواهیم بود.

در روزهای اعلام شده اجتناب از سفرهای جاده‌ای و مسیرهای شن‌خیز، استحکام سازه‌های موقتی، عدم تردد و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره و حفاظت از محصولات کشاورزی توصیه شده است.

 
 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها