|

توقف صادرات تسلیحات آلمان به هنگ‌کنگ

وزیر امور خارجه آلمان اعلام کرد، به عنوان بخشی از واکنش اتحادیه اروپا به قانون امنیت ملی چین در هنگ‌کنگ، آلمان صادرات تسلیحات و محصولاتی با کاربرد دوگانه به این دولت‌شهر را متوقف خواهد کرد.

توقف صادرات تسلیحات آلمان به هنگ‌کنگ

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، درخصوص تصویب بسته واکنش‌ها علیه اقدامات مقامات چین توسط وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان گفت: اگر اروپا می‌خواهد ارزش‌ها و اصول خود را در رابطه با چنین قدرت‌هایی همچون چین حفظ کند، باید با صدای واحدی سخن بگوید.

وی افزود: در خصوص آلمان باید بگویم که ما در حال حاضر نخستین گام ها را برداشته ایم. برای من این موضوع بدان معناست که فورا صادرات تسلیحات و کالاهای حساس با کاربرد دوگانه به هنگ‌کنگ را متوقف می‌کنیم و در این چهارچوب با هنگ‌کنگ نیز همانند دیگر بخش‌های چین برخورد می‌شود.

کالاهایی با کاربرد دوگانه، محصولات و تکنولوژی‌هایی هستند که هم برای اهداف نظامی و هم برای اهداف غیرنظامی صلح‌آمیز استفاده می‌شوند.

قانون امنیت ملی برای هنگ‌کنگ که توسط پارلمان چین تصویب شده از ۳۰ ژوئن در این دولت‌شهر به اجرا درآمده است. این قانون یک سری قوانین را برای جلوگیری، توقف و مجازات چهار نوع جرمی که در هنگ‌کنگ صورت بگیرد از جمله فعالیت‌های جدایی‌طلبانه، تلاش برای متزلزل کردن قدرت دولت، فعالیت‌های تروریستی و تبانی با نیروها یا کشورهای خارجی برای به خطر انداختن امنیت ملی تعیین می‌کند.

اعمال این قانون باعث خشم و نارضایتی نیروهای ضد دولتی در هنگ‌کنگ و تعدادی از مقامات غربی شده است که مدعی هستند این قانون با هدف تشدید کنترل پکن بر این دولت‌شهر به تصویب رسیده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها