|

راهنمای انتخاب امن ترین کیف پول ارز دیجیتال

چه برنامه‌ای برای حفاظت از دارایی‌های ارز دیجیتال خود دارید؟ با گسترش روزافزون استفاده مردم از کریپتوکارنسی‌ها، داشتن یک کیف پول ارز دیجیتال امن به یکی از واجبات هر شخص تبدیل شده است. با یک جستجوی ساده در اینترنت، همین حالا با ده‌ها نام کیف پول ارز دیجیتال مواجه خواهید شد. اما امن ترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایرانیان کدام است؟ در این مطلب پس از آشنایی با انواع کیف پول ارز دیجیتال، با دو نمونه از امن‌ترین کیف پول‌های ارز دیجیتال آشنا خواهیم شد. در پایان به شما می‌گوییم پس از انتقال ارز دیجیتال خود به یک کیف پول امن، چگونه دارایی را به ریال تبدیل کرده و مستقیما به کارت بانکی خود واریز کنید.

راهنمای انتخاب امن ترین کیف پول ارز دیجیتال

کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

 

کیف پول ارز دیجیتال (Crypto Wallet) یک وسیله ذخیره‌سازی و مدیریت ارزهای دیجیتال است. برای مثال زمانی که اقدام به خرید بایننس یا ارز دیجیتال دیگری می‌کنید، با واردکردن آدرس این کیف پول، بلافاصله پس از پرداخت هزینه، ارز دیجیتال خریداری‌شده به کیف پول شما واریز می‌شود. این کیف پول‌ها در دو نوع اصلی به کاربران ارائه می‌شوند: کیف پول‌های نرم‌افزاری (Software Wallets) و کیف پول‌های سخت‌افزاری (Hardware Wallet) که در ادامه بیشتر با آن‌ها آشنا می‌شویم.

1.کیف پول‌های نرم‌افزاری ارز دیجیتال

این کیف پول‌ها در فضای اینترنت به شکل یک حساب کاربری وجود دارند و در شکل‌های مختلفی از جمله کیف پول‌های مبتنی وب، کیف پول‌های مبتنی بر دسکتاپ و اپلیکیشن موبایل کیف پول عرضه می‌شوند.

از مزایای این دسته از کیف پول‌های ارز دیجیتال می‌توان به دسترسی آسان به ارزها و سهولت استفاده هنگام انجام تراکنش‌ها را نام برد.

همچنین این دسته از کیف پول‌ها معایبی هم دارند که آسیب‌پذیری نسبت به حملات نرم‌افزاری و اینترنتی یکی از آن‌ها است. با این حال اگر در انتخاب کیف پول مد نظرتان دقیق باشید و امن ترین کیف پول ارز دیجیتال را انتخاب کنید، احتمال وقوع چنین اتفاقاتی نزدیک به صفر است.

2.کیف پول‌های سخت‌افزاری

کیف پول‌های سخت‌افزاری ارز دیجیتال درواقع دستگاه‌های سخت‌افزاری مثل USB هستند که اطلاعات ارزها را درون یک دستگاه فیزیکی ذخیره می‌کنند.

مزایای این دسته از crypto walletها امنیت بالا به دلیل عدم اتصال به اینترنت و محافظت از اطلاعات در برابر حملات نرم‌افزاری است. با این حال نمی‌توان از محدودیت حمل نسبت به کیف پول‌های نرم‌افزاری و هزینه بالای آن‌ها نیز چشم‌پوشی کرد.

امن ترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایران کدام است؟ معرفی 2 کیف پول امن

همانطور که گفتیم هر دو نوع کیف پول مزایا و معایب خود را دارند  و انتخاب میان آن‌ها بستگی به نیازها و ترجیح شخص شما بستگی خواهد داشت. با این حال به دلیل محبوبیت بیشتر کیف پول‌های ارز دیجیتال نرم‌افزاری و حق عضویت رایگان آن‌ها، در این مطلب تصمیم گرفته‌ایم 2 نمونه از امن ترین کیف پول‌های ارز دیجیتال نرم‌افزاری را به شما معرفی کنیم.

1.کیف پول ارز دیجیتال تراست ولت؛ محبوب‌ترین ولت دنیای کریپتو

کیف پول ارز دیجیتال تراست ولت (Trust Wallet) یک کیف پول نرم‌افزاری مخصوص موبایل است که امکان ذخیره و مدیریت انواع ارزهای دیجیتال فراهم می‌کند. کیف پول ارز دیجیتال Trust Wallet در سال ۲۰۱۷ توسط ویکتور رادوکس و با هدف ارائه یک راه آسان و امن برای ذخیره و مدیریت ارزهای دیجیتال تأسیس شد. سپس در سال ۲۰۱۸، Binance، یکی از بزرگترین صرافی‌های ارز دیجیتال جهان، Trust Wallet را خریداری کرد. این تغییر مالکیت باعث افزایش قابلیت‌ها و پشتیبانی این کیف پول شد.

این کیف پول از ارزهای متعددی از جمله بیتکوین، اتریوم، بایننس کوین و ارزهای ERC-20 پشتیبانی می‌کند. همچنین امکان مبادله، خرید ارزهای دیجیتال درون اپلیکیشن، مشاهده موجودی و سابقه تراکنش‌ها با رابط کاربری کاربرپسند نیز در این کیف پول ارز دیجیتال فراهم شده است. همچنین در تراست ولت به راحتی می‌توانید قیمت اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال دیگر را به صورت آنلاین مشاهده کنید.

ثبت نام و استفاده از این کیف پول ارز دیجیتال محبوب: Trustwallet.com

22222222222

2.کیف پول ارز دیجیتال متامسک

کیف پول ارز دیجیتال MetaMask در واقع در سال 2016 توسط یک تیم توسعه‌دهنده به نام ConsenSys معرفی شد. MetaMask به عنوان یک افزونه مرورگری برای مرورگرهایی چون Google Chrome و Mozilla و  Firefoxآغاز به کار و امکان اتصال به شبکه‌های بلاکچین مانند Ethereum را فراهم کرد.

این کیف پول ارز دیجیتال به کاربران اجازه می‌دهد از مرورگرهای وب خود به راحتی با شبکه‌های بلاکچین تعامل کنند و ارزهای دیجیتال خود را مدیریت کنند. ثبت نام در متامسک رایگان بوده و نیاز به خرید کیف پول ارز دیجیتال را از بین می‌برد. همچنین با بسیاری از صرافی‌های معتبر نظیر یونی‌سواپ، کوین‌بیس و بایننس سازگاری دارد. با این وجود یکی از بزرگ‌ترین معایب متامسک، عدم پشتیبانی کیف پول از ارز دیجیتال بیت کوین است.

ثبت نام و استفاده از این کیف پول ارز دیجیتال محبوب: Metamask.io

33333333

چگونه از کیف پول دیجیتال، ریالی برداشت کنیم؟

پس از آنکه خرید ارز دیجیتال و واریز آن به امن ترین کیف پول ارز دیجیتال را انجام دادید، زمان آن است که دارایی خود را به ریال تبدیل کنید. برای این کار کافی است یک صرافی ایرانی امن و مطمئن پیدا کنید تا از طریق آن، ارز دیجیتال خود را به تومان بفروشید. در نظر داشته باشید که صرافی ایرانی باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد.

  • امن

  • سریع

  • مطمئن

  • کارمزد پایین

  • پشتیبانی از ارزهای دیجیتال متعدد

  • فارسی‌زبان

  • پشتیبانی 24 ساعته

در میان صرافی‌های ایران می‌توان گفت تنها گزینه‌ای که همه این موارد را در کنار هم دارد، صرافی تریتکس است. شما می‌توانید از طریق آدرس 3tex.io از سایت این صرافی معتبر بازدید کنید.

تریتکس؛ معتبرترین بازار معاملاتی ارز دیجیتال در ایران

صرافی تریتکس با احراز هویت سریع، اتصال به شبکه شتاب و کارمزد رقابتی، توانسته به یکی از محبوب‌ترین صرافی‌های ایرانی در سال‌های اخیر تبدیل شود. اگر قصد دارید دارایی ارز دیجیتال خود را به تومان تبدیل کنید، همین حالا مراحل ثبت نام در تریتکس را تکمیل کنید. همچنین می‌توانید از طریق معرفی تریتکس به دوستان خود، 30% از کارمزد هر معامله را به کیف پول خودتان واریز کنید! پیشنهاد می‌کنیم این فرصت بی‌نظیر برای همکاری با یک صرافی فارسی‌زبان را به هیچ عنوان از دست ندهید.

 

 

 

 

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها