|

منتظر نمایشگاه ایران کمیکال باشید / اولین همکاری اتاق تعاون با فعالان حوزه صنعت شیمیایی

نشست امضا تفاهم نامه مشترک اتاق تعاون ایران با اتحادیه صنف و فروشندگان مواد شیمیایی تهران برگزار شد.

منتظر نمایشگاه ایران کمیکال باشید / اولین همکاری اتاق تعاون با فعالان حوزه صنعت شیمیایی

نشست امضا تفاهم نامه مشترک اتاق تعاون ایران با اتحادیه صنف و فروشندگان مواد شیمیایی تهران  امروز ۱۴ آذر ماه و در آستانه برگزاری اولین نمایشگاه ایران کمیکال، صنایع پایین دستی پتروشیمی و مواد شیمیایی با حضور علی مطیع جهانی قائم مقام اتاق تعاون ایران، بهزاد ملکی لارستانی رییس هیات مدیره  اتحادیه صنف تهیه کنندگان و فروشندگان مواد شیمیایی تهران، حجت خلیل ارجمندی نایب رییس اول اتحادیه،  مهران صفرغنی دبیر اتحادیه و  جمعی از اصحاب رسانه در محل سالن همایش های اتاق تعاون ایران برگزار شد.

نمایش توانمندی های صنایع شیمیایی

بهزاد ملکی رییس هیات مدیره  اتحادیه صنف تهیه کنندگان و فروشندگان مواد شیمیایی تهران در این نشست با بیان اینکه بعد از صنعت نفت و گاز ما بزرگ ترین مجوعه صنعتی هستیم، بیان کرد: نمایشگاه ایران کمیکال اولین رویدادی است که برای این صنعت بزرگ برگزار می‌ شود. بدون شک این صنعت دارای  ظرفیت ها و توانمندی های بسیاری است که سعی داریم با برگزاری این نمیشگاه این ظرفیت ها را  به مخاطبان تخصصی این صنف منتقل کنیم.

 

وی همچنین گفت: امیدوارم فعالان، متخصصان و علاقه مندان به این حوزه از این نمایشگاه بازدید کرده و نقطه نظرات خود را به ما منعکس کنند.

ارتقای جایگاه صنعت شیمیایی کشور

در ادامه این نشست، ارجمندی نایب رییس اول اتحادیه نیز با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه ایران کمیکال اولین همکاری مشترک ما با اتاق تعاون است،‌ گفت: انتظار داریم در زمان محدودی که وجود دارد بتوانیم بیشترین سطح از بازدیدهای تخصصی را داشته باشیم.  چرا که ما ایمان داریم این‌ نمایشگاه کمک خواهد کرد که صنعت شیمیایی را به جایگاه واقعی خود نزدیک کنیم.

وی در ادامه گفت: تلاش می‌کنیم دوره های بعد بسیار قوی تر و حرفه ‌ای تر باشد. البته لازم به ذکر است که اتاق تعاون تمام ظرفیت های حرفه ‌ای خودش را پای کار آورده که جای تقدیر و تشکر دارد. 

ارجمندی در پایان گفت: جای خالی چنین رویدادی همواره حس می شد؛ حالا پس از ۴ دهه فعالان صنف شیمیایی صاحب رویداد مستقل خود خواهند شد. امیدوارم شاهد حضور ویژه بازدید‌کنندگان  و مشارکت کنندگان از این رویداد باشیم.

منتظر درخشش ایران کمیکال در منطقه باشید

در پایان این نشست مطیع جهانی قائم مقام اتاق تعاون ایران نیز در سخنانی گفت: اتاق تعاون در دو دهه اخیر تلاش‌ های ویژه ای در حوزه برگزاری رویدادهای نمایشگاهی داشته و از این حیث جزو برگزارکنندگان حرفه‌ ای محسوب می ‌شود.

وی افزود:  اولین نمایشگاه  ایران کمیکال برای نخستین بار از ۲ تا ۵ دی ماه در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد. اگر چه اولین بار است که چنین رویدادی را کلید می‌زنیم اما استقبال کم‌نظیری از رویداد شده است. شک ندارم که ایران کمیکال به زودی و ظرف چند سال به یکی از رویدادهای بین‌الملی و مهم در سطح کشور و منطقه بدل خواهد شد.

قائم مقام اتاق تعاون ایران در پایان گفت: در سایت‌ های غیرتخصصی هم رویدادهایی برگزار شده و می‌شود اما نمی توان آنها را رویدادهای بین‌المللی دانست. سایت‌هایی چون برج میلاد، مصلای امام خمینی و حتی شهر آفتاب هیچ کدام ظرفتی های نمایشگاه بین المللی تهران را نداشته و نمیتوان توقع کیفیت بین‌اللملی را از آنها داشت.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها