|

تفریحات رایگان در دبی را بشناسید

با صحبت از سفر به شهر دبی، در ذهن اکثر افراد یک سفر تفریحی گران و پرهزینه شکل می‌گیرد. با توجه به توریستی بودن دبی، این ذهنیت تا حدودی درباره سفر به این شهر صحیح است. خبر خوب اینکه همه تفریحات دبی پولی نیستند! برخی فعالیت‌های تفریحی در این شهر رایگان هستند و برای آن‌ها هزینه‌‌ای پرداخت نمی‌کنید.

تفریحات رایگان در دبی را بشناسید

اگر می‌خواهید یک سفر مقرون به صرفه به دبی داشته باشید، از طریق فلای تودی بلیط و هتل خود را رزرو کنید. همچنین قبل از سفر، لیست تفریحات رایگانی را که می‌توانید در دبی انجام دهید، آماده کنید.

 

ساحل‌گردی در دبی

یکی دیگر از تفریحات رایگان و جذاب دبی، ساحل‌گردی در سواحل زیبا و تمیز این شهر است. شما می‌توانید در سواحل قدم بزنید، از آرامش دریا و از قدم زدن بر شن‌های نرم نهایت لذت را ببرید. البته برخی از سواحل دبی جزئی از دارایی هتل‌ها محسوب می‌شوند. بنابراین برای ورود به آن‌ها لازم است هزینه پرداخت شود. اما تعداد زیادی ساحل هم وجود دارند که برای تفریح رایگان و گردش در آن‌ها نیازی به پرداخت پول نیست.

ساحل مارینا یکی از سواحل آرام و جذاب دبی با محیطی مناسب گردش و استراحت است. در اسکله ساحل مارینا، تعداد زیادی قایق پهلو گرفته‌اند و چشم‌انداز خیره‌کننده‌ای برای عکاسی به وجود آوردند.

اگر در هتل تاور پلازا دبی مستقر شده‌اید، فاصله تا ساحل لامر دبی تنها 1.5 کیلومتر است. اگر به ساحل‌گردی علاقه‌مند هستید، می‌توانید این هتل زیبا را از سایت فلای تودی رزرو کنید و از آرامش دریا لذت ببرید.

کویرگردی در دبی

یکی از تفریحاتی که همیشه در لیست فعالیت‌های تفریحی دبی به چشم می‌خورد، کویرنوردی با استفاده از ماشین‌های شاسی بلند است. این تفریح، هیجانات و حال‌و‌هوای خود را دارد و البته برای انجام آن هزینه بالایی باید بپردازید‌. اما از طرف دیگر، مواردی مانند پیاده‌روی، نظاره مناظر زیبای کویری، گشت‌وگذار و عکاسی کاملاً رایگان هستند. به عبارت دیگر، حس آرامشی که در کویر کسب می‌کنید، هزینه‌ای برای شما در بر نخواهد داشت.

شما می‌توانید پس از سفر به دبی با کمک سامانه فلای تودی، بدون پرداخت هزینه، از کویر، این جلوه زیبای طبیعت بهره‌مند شوید. عکاسی در لوکیشن‌های خاص کویر را هم از دست ندهید.

آبشار دبی کانال

آبشار دبی کانال یکی از زیباترین آبشارهای مصنوعی دبی زیر بزرگراه شیخ زائد است. این آبشار مصنوعی شب‌ها به رنگ‌های مختلفی در می‌آید و به همین علت، به‌عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری رایگان دبی شناخته می‌شود. آبشار دبی کانال به سنسورهایی مجهز است که قابلیت تشخیص حرکت قایق‌ها را دارند. بنابراین به‌محض عبور قایق‌ها، ریزش آب قطع می‌شود؛ بازدید از آبشار دبی کانال بیشتر در شب توصیه می‌شود.

لیزرشو یا نمایش لیزری در دبی

برای اینکه با هزینه کم، سفر خود را به دبی به یکی از سفرهای خاطره‌انگیز تبدیل کنید، حتماً به لیزر شو دبی بروید. این لیزر شو یکی از جاهای دیدنی دبی است که تماشای آن برای شما خالی از لطف نخواهد بود.

لیزرشو در دبی مال قرار دارد و به هتل تاور پلازا دبی هم نزدیک است. این لیزرشو عنوان بزرگترین لیزر شو کل دنیا را به خود گرفته است. در نمایش لیزری، آتش، آب و رقص نورهای لیزری جذاب‌ترین چشم‌اندازها را در مقابل چشمان شما به تصویر می‌کشند. پس ضمن برنامه‌ریزی برای سفر به دبی از طریق اپلیکیشن و سایت فلای تودی بازدید از لیزر شو را هم در لیست فعالیت‌های گردشگری خود قرار دهید.

گشت‌وگذار در ریورلند دبی

یکی دیگر از جاذبه‌های توریستی رایگان دبی، پارک ریورلند است. گویی سوار ماشین زمان شده‌اید؛ این جاذبه گردشگری شما را به چهار تاریخ مختلف رهسپار می‌کند: انگلستان قرن 19، هند سلطنتی، آمریکای 1950 و فرانسه 1600.  با بازدید از ریورلند گویی در حال قدم زدن در گذشته هستید.

در این مجموعه، بخش‌های متنوع دیگری مانند لگولند، موشن گیف، پارک و بالیوود هم قرار دارد که ممکن است با هزینه همراه باشند. اما به‌طور کلی گشت‌وگذار در ریورلند دبی یک فعالیت سرگرم‌کننده و در عین حال رایگان است.

فاصله هتل تاور پلازا دبی تا ریورلند 35 دقیقه رانندگی با ماشین است. پس اگر این هتل را از طریق فلای تودی رزرو کرده‌اید، می‌توانید از خدمات کرایه خودرو هتل استفاده کنید و به ریورلند بروید.

موزه عتیقه دبی

برخی افراد علاقه دارند برای عزیزانشان، از سفر به دبی سوغاتی تهیه کنند. موزه عتیقه همان جایی است که شما می‌توانید ضمن بازدید رایگان از آن، سوغاتی‌های منحصربه‌فرد و خاص برای اطرافیانتان بخرید.

شما می‌توانید از این موزه انواع صنایع دستی، لامپ‌های تزیینی عربی و مجسمه تهیه کنید. علاوه‌بر این موارد، در موزه عتیقه سوغاتی‌های کشورهای دیگری هم چون مراکش، نپال، مصر و برخی کشورهای آفریقایی هم دیده می‌شوند.

بازدید از بزرگ‌ترین کتابخانه‌ عالم عربی

برای علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی، در محله الجداف دبی، بزرگترین کتابخانه جهان عربی یعنی کتابخانه محمد بن راشد قرار دارد. طراحان مطرح، معماری این کتابخانه را شبیه به رحل قرآن طراحی کرده‌اند. بازدید از این کتابخانه بزرگ، رایگان است. در این کتابخانه، شما می‌توانید کتاب‌هایی با موضوعات متنوع از جمله هنر، تاریخ، طب، کسب‌وکار، تجارت و... را مطالعه و خریداری کنید.

در کتابخانه محمد بن راشد، یک سالن کنفرانس و محل بازی برای کودکان نیز تدارک دیده شده است. البته باید توجه داشته باشید که قبل از رفتن به کتابخانه، تاریخ و ساعت ورود خود را از طریق اپلیکیشن MBRL رزرو کنید. 

جمع‌بندی

سفر به دبی می‌تواند مقرون‌به‌صرفه باشد، به شرط آنکه از تفریحات رایگان آن استفاده کنید. از جمله تفریحات رایگان و فوق‌العاده جذاب دبی می‌توان به بازدید از کتابخانه بزرگ محمد بن راشد، موزه عتیقه دبی، ریورلند، لیزر شو، کویرگردی، ساحل‌گردی و آبشار دبی کانال اشاره کرد. در مسیر سفر به شهر رویایی دبی، فلای تودی شما خواهد بود تا با خیال راحت بلیط بگیرید، هتل رزرو کنید و از سفر خود تجربه‌ای خاطره‌انگیز بسازید.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها