|

قالیشویی چه اصولی را باید رعایت کند؟

قالیشویی چه اصولی را باید رعایت کند؟

قالیشویی ها یکی از مراکز مهم جهت شستشوی انواع فرش ها و سرویس مبلمان هستند. در این مراکز قالی های دستباف و ماشینی و انواع مبل و صندلی تمیز و به دور از گردوغبار و آلودگی می شوند. از آن جا که فرش ها جزو وسایل گرانقیمت و نفیس خانه محسوب می شوند؛ باید در هنگام شستشو و تمیز کردن مورد توجه زیادی قرار گیرند. به همین جهت مراکز معتبر شستشوی قالی اصول و قواعدی را برای تمیز کردن فرش ها رعایت می کنند. استفاده از مواد شوینده مناسب، جلوگیری از شکستگی قالی و آشنایی با الیاف های مختلف فرش جزو برخی از این اصول محسوب می شوند. در مطلب حاضر به برخی از اصول و ویژگی های این مراکز شستشوی فرش می پردازیم.

آشنایی با ویژگی های قالیشویی خوب و معتبر

به جهت نیاز مردم به شستشوی فرش در مراکز مخصوص، قالیشویی های متعددی در سراسر کشور احداث شده اند. این مراکز باکیفیت های گوناگونی فعالیت دارند و به همین دلیل باید در ویژگی ها و اصول مورد نظر آنها دقت کرد. به برخی از اصول و ویژگی های مراکز قالیشویی خوب و معتبر در ادامه مطلب می پردازیم.

استفاده از مواد شوینده مناسب و با کیفیت

یکی از مهمترین ویژگی های قالیشویی معتبر استفاده از مواد شوینده مناسب و باکیفیت است. مواد شوینده نامناسب مانند: مواد اسیدی و قلیایی موجب آسیب و صدمات گوناگون به الیاف فرش به خصوص فرش های دستباف می شوند.

استفاده از مواد شوینده مناسب

شستشوی اتوماتیک فرش در مراکز معتبر قالیشویی

در مراکز خوب شستشوی فرش، از شستشوی اتوماتیک و خودکار توسط دستگاه های مجهز استفاده می شود. شستشوی اتوماتیک و بدون دخالت دست همراه با مواد شوینده مناسب، قالی ها را از آسیب های احتمالی دور نگاه می دارد.

مجهز به دستگاه های پیشرفته

یکی دیگر از ویژگی های مراکز مخصوص شستشوی قالی، مجهز بودن به دستگاه های پیشرفته است. در این مراکز دستگاه های پیشرفته روز دنیا وجود دارد و توسط این تجهیزات فرش های دستباف و ماشینی به خوبی شسته می شوند.

تفاوت در شستشوی فرش های ماشینی با قالی های دستباف

یکی دیگر از مشخصات قابل توجه قالیشویی های خوب، تفاوت شستشوی قالی های دستباف با فرش های ماشینی است. قالی های دستباف اغلب از قیمت بالاتری برخوردارند و باید با حساسیت فراوانی شسته شوند. در صورتی که فرش های ماشینی به دلیل قیمت پایین تر حساسیت کمتری دارند. به همین جهت باید صاحبان مراکز فرش شویی بین شستشوی این دو نوع قالی تفاوت قائل شوند.

جلوگیری از شکسته شدن قالی

در مراکز مخصوص شستشوی قالی از شکستن فرش جلوگیری می شود و در این مراکز فرش ها را مطابق اصول درست شستشو می دهند.

استفاده از نور مستقیم خورشید در خشک شدن فرش

در مراکز فرش شویی معتبر در ماه های بدون بارندگی از نور مستقیم آفتاب برای خشک کردن قالی ها استفاده می شود. استفاده از نور خورشید از شکستن قالی جلوگیری کرده و به ضدعفونی کردن آن کمک می کند.

استفاده از نور مستقیم خورشید جهت خشک شدن فرش

تحویل فرش بدون آسیب و خسارت در قالیشویی ایده آل

یکی دیگر از مهمترین اصولی که مورد توجه مراکز شستشوی فرش معتبر مانند قالیشویی فردوس قرار دارد؛ تحویل سالم و بدون آسیب دیدگی فرش به مشتری است. اگر مرکز فرش شویی اصول و قواعد شستشوی قالی ها نظیر: استفاده از مواد شوینده مناسب و شستشو و خشک کردن اصولی را رعایت کند؛ فرش ها بدون آسیب دیدگی و کاملا تمیز تحویل مشتری می شوند. به همین جهت اهالی فردوس و اطراف آن می توانند با خیال آسوده شستشوی فرش های ماشینی و دستباف خود را به قالیشویی فردوس بسپارند.

تحویل به موقع و سریع قالی در قالیشویی معتبر

یکی از مهمترین خصوصیات یک قالیشویی معتبر، تحویل به موقع و سریع فرش محسوب می شود؛ چرا که زندگی در خانه ی بدون فرش، سخت و دشوار است. به همین دلیل مراکز شستشوی فرش خوب با تحویل 48 ساعته و منظم قالی، مشتریان خود را راضی نگاه می دارند. ویژگی تعهد و نظم مرکز فرش شویی، برای ایام شلوغ سال یک خصوصیت بسیار مطلوب و مشتری پسند به شمار می رود.

خدمات شستشوی مبلمان در قالیشویی معتبر

در مراکز شستشوی فرش معتبر مانند: قالیشویی اکباتان خدمات شستشوی مبلمان نیز صورت می گیرد. شستشوی مبلمان با دستگاه های مخصوص یک خدمت رسانی ارزشمند و پرکاربرد برای مشتریان است. برخی از مشتریان برای سال جدید سفارش شستشوی سرویس مبلمان منزل خود را نیز به همراه فرش هایشان به قالیشویی های معتبر می دهند. چنانچه شما هم ساکن شهرک اکباتان تهران هستید؛ می توانید شستشوی مبلمان و فرش خود را به قالیشویی اکباتان بسپارید.

رفو و ترمیم فرش های آسیب دیده

یکی از ویژگی های مهم و ارزشمند قالیشویی های معتبر انجام رفو و ترمیم فرش های آسیب دیده است. مشتریان در برخی موارد قالی های قدیمی و صدمه دیده را برای شستشو به مرکز تحویل می دهند و درخواست ترمیم آنها را نیز دارند. این مراکز معتبر فرش ها را به صورت تمیز و رفو شده تحویل مشتری می دهند.

قیمت مناسب

یکی از اصول مهمی که باید در قالیشویی های خوب مورد توجه قرار گیرد؛ قیمت مناسب برای خدمات ارائه شده است. مراکز خوب با ارائه فاکتور رسمی و مورد تأیید اتحادیه و قیمت مناسب موجب جلب رضایت مشتریان خود می شوند. گرانفروشی و کم فروشی جزو خصوصیات مراکز خوب و معتبر فرش شویی نیست.

سیستم شستشوی شخصی

وجود تیم پاسخگو و پشتیبان

در مراکز مجهز شستشوی قالی یک تیم پاسخگوی فعال وجود دارد و مشتریان به راحتی سوالات خود را از قبیل: چگونگی شستشو، زمان تحویل فرش و قیمت قالیشویی با این گروه مطرح می کنند. رفع مشکلات احتمالی هم با کمک گروه پشتیبان مرکز شستشوی فرش به راحتی امکان پذیر است.

حمل و نقل مناسب و اصولی

قالیشویی های ایده آل و مجهز دارای سیستم حمل و نقل مناسبی هستند. این مراکز، قالی ها را بدون هیچ گونه آسیب دیدگی و به صورت لول درب منزل مشتری تحویل می دهند. سیستم حمل و نقل مناسب برای مراکز فرش شویی موجبات رضایت مشتریان را برآورده می سازد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها