|

ضروری ترین لوازم جانبی های موبایل که باید بشناسید

معرفی ضروری ترین لوازم جانبی های موبایل که هنگام خرید گوشی جدید باید تهیه کنید. قاب، گلس، شارژر، پاوربانک و... در ادامه با ما همراه باشید

ضروری ترین لوازم جانبی های موبایل که باید بشناسید

شما یک گوشی جدید تهیه کرده‌اید و احتمالاً برای آن هزینه‌ی زیادی صرف کرده‌اید. احتمالاً قصد دارید این گوشی را برای چند سال آینده استفاده کنید و نیاز دارید که به حالت سالم خود باقی بماند. اما خرید گوشی تنها قسمتی از داستان است و شما بسته به موجودی جیبتان مجبور به پرداخت هزینه‌ی لوازم جانبی نیز هستید که امروزه تقریباً ضروری هستند. پس در کنار ما باشید تا به شما لوازم جانبی گوشی که بلافاصله بعد از خرید موبایل باید تهیه کنید را معرفی کنیم!

 

لیست لوازم جانبی های ضروری موبایل

لوازم جانبی موبایل بسیار گشترده است و از برند ها و مدل های مختلفی تشکیل شده است. اما در این لیست قصد داریم ضروری ترین ها را که باید هنگام خرید موبایل تهیه کنید را معرفی کنیم.

1: قاب یا کاور (گارد) موبایل

قاب گوشی با پوشش بدنه گوشی، از آن در برابر ضربه، خط و خش، گرد و غبار و سایر آسیب‌ها محافظت می‌کند. قاب‌های گوشی در انواع مختلفی از جنس‌های مختلف مانند سیلیکون، پلاستیک، چرم و فلز تولید می‌شوند. هر کدام از این جنس‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند.

  • قاب‌های سیلیکونی نرم و منعطف هستند و به راحتی روی گوشی نصب می‌شوند. این قاب‌ها قیمت مناسبی دارند و از گوشی در برابر ضربات کوچک و خط و خش محافظت می‌کنند.
  • قاب‌های پلاستیکی محکم‌تر از قاب‌های سیلیکونی هستند و از گوشی در برابر ضربات شدیدتر محافظت می‌کنند. این قاب‌ها معمولاً قیمت بیشتری نسبت به قاب‌های سیلیکونی دارند.
  • قاب‌های چرمی ظاهری شیک و جذاب دارند. این قاب‌ها معمولاً قیمت بالایی دارند و از گوشی در برابر خط و خش محافظت می‌کنند.
  • قاب‌های فلزی از گوشی در برابر ضربات شدید و خط و خش محافظت می‌کنند. این قاب‌ها معمولاً قیمت بالایی دارند و وزن زیادی دارند.

2: گلس محافظ صفحه نمایش

گلس گوشی، صفحه نمایش گوشی را در برابر ضربه، خط و خش، گرد و غبار و سایر آسیب‌ها محافظت می‌کند. گلس‌های گوشی در انواع مختلفی از جنس‌های مختلف مانند نانو، شیشه، پلاستیک و ضربه‌گیر تولید می‌شوند. هر کدام از این جنس‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند.

  • گلس‌های نانو از ضخامت کمی برخوردار هستند و حساسیت صفحه نمایش را کاهش نمی‌دهند. این گلس‌ها معمولاً از مقاومت خوبی در برابر خط و خش برخوردار هستند، اما در برابر ضربات شدید مقاومت چندانی ندارند.
  • گلس‌های شیشه‌ای از مقاومت بالایی در برابر ضربات برخوردار هستند، اما حساسیت صفحه نمایش را افزایش می‌دهند. این گلس‌ها معمولاً از ضخامت بیشتری برخوردار هستند و قیمت بالاتری نسبت به گلس‌های نانو دارند.
  • گلس‌های پلاستیکی از ضخامت کمی برخوردار هستند و حساسیت صفحه نمایش را کاهش نمی‌دهند. این گلس‌ها معمولاً از مقاومت خوبی در برابر خط و خش برخوردار هستند، اما در برابر ضربات شدید مقاومت چندانی ندارند.
  • گلس‌های ضربه‌گیر از مقاومت بالایی در برابر ضربات برخوردار هستند. این گلس‌ها معمولاً از ضخامت بیشتری برخوردار هستند و قیمت بالاتری نسبت به گلس‌های نانو و پلاستیکی دارند.

گلس گوشی

3: فست شارژ یا شارژر سریع

شارژر، انرژی الکتریکی را از پریز برق به باتری گوشی منتقل می‌کند و باعث شارژ شدن باتری می‌شود. شارژرها در انواع مختلفی از نظر شکل ظاهری، نوع سوکت و شدت جریان خروجی تولید می‌شوند.

شارژرهای گوشی معمولاً دارای دو قسمت اصلی هستند:

  • آداپتور: آداپتور شارژر، انرژی الکتریکی را از پریز برق دریافت می‌کند و آن را به شکلی که برای شارژ باتری گوشی مناسب است، تبدیل می‌کند.
  • کابل: کابل شارژر، انرژی الکتریکی را از آداپتور به باتری گوشی منتقل می‌کند.

4: پاوربانک

پاور بانک، دستگاهی است که انرژی الکتریکی را ذخیره می‌کند و می‌توان از آن برای شارژ گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و سایر دستگاه‌های الکترونیکی استفاده کرد. پاور بانک‌ها در انواع مختلفی از نظر ظرفیت، اندازه، وزن و قیمت تولید می‌شوند. پاور بانک‌ها معمولاً طی یک تا دو ساعت می‌توانند گوشی شما را شارژ کنند. زمان دقیق شارژ گوشی با پاور بانک، با توجه به ظرفیت پاور بانک، توان خروجی پاور بانک و ظرفیت باتری گوشی متفاوت است. با استفاده از پاور بانک، می‌توانید در هر جا و زمانی گوشی همراه خودتان را شارژ کنید و از آن استفاده کنید. پاور بانک‌ها، یکی از لوازم جانبی ضروری گوشی‌های هوشمند هستند که می‌توانند در مواقع ضروری، بسیار مفید باشند.

5: هدفون و هندزفری

هندزفری‌ها امروزه به یکی از لوازم ضروری زندگی تبدیل شده‌اند. این ابزار کوچک و کاربردی، کاربردهای فراوانی دارند و می‌توانند در بسیاری از موقعیت‌ها، به ما کمک کنند. هندزفری‌ها در دو نوع بلوتوثی (بی‌سیم) و سیم‌دار تولید می‌شوند. هندزفری‌های بلوتوثی، بدون نیاز به سیم، به گوشی یا سایر دستگاه‌های الکترونیکی متصل می‌شوند. این هندزفری‌ها، آزادی عمل بیشتری را برای کاربر فراهم می‌کنند و استفاده از آنها راحت‌تر است. هندزفری‌های سیم‌دار، با استفاده از یک سیم به گوشی یا سایر دستگاه‌های الکترونیکی متصل می‌شوند. این هندزفری‌ها، معمولاً ارزان‌تر از هندزفری‌های بلوتوثی هستند و عمر بیشتری دارند.

هدفون و هندزفری

6: کاور و محافظ ضد آب گوشی

برخی از گوشی‌های هوشمند، دارای گواهینامه ضد آب هستند. این گواهینامه‌ها، میزان مقاومت گوشی در برابر آب را نشان می‌دهند. به عنوان مثال، گوشی‌های دارای گواهینامه IP68، می‌توانند تا عمق 1.5 متری آب به مدت 30 دقیقه دوام بیاورند. با این حال، حتی گوشی‌های ضد آب نیز، نمی‌توانند فشار بالای آب را تحمل کنند. به همین دلیل، بهتر است از کیسه ضد آب برای محافظت از گوشی در برابر آب استفاده کنید. کیسه‌های ضد آب، در انواع مختلفی تولید می‌شوند. برخی از این کیسه‌ها، فقط از گوشی در برابر نفوذ آب محافظت می‌کنند و برخی دیگر، از گوشی در برابر ضربه و گرد و غبار نیز محافظت می‌کنند.

سخن پایانی

tehranjanebi.com یک فروشگاه اینترنتی تخصصی در زمینه فروش لوازم جانبی موبایل است. این فروشگاه، با بیش از 10 سال سابقه فعالیت، یکی از بزرگترین مراکز پخش عمده لوازم جانبی موبایل در ایران است. تهران جانبی، محصولات خود را با قیمتی بسیار مناسب و رقابتی به فروش می‌رساند. این فروشگاه، با همکاری با تامین‌کنندگان معتبر، توانسته است محصولاتی با کیفیت بالا و قیمت مناسب را در اختیار مشتریان خود قرار دهد. تهران جانبی، طیف گسترده‌ای از لوازم جانبی موبایل را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. این فروشگاه، محصولاتی مانند قاب و کاور، گلس، پاور بانک، هندزفری، شارژر، هدفون، سیم و کابل، کارت حافظه، تبدیل و ... را به فروش می‌رساند.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها