|

بهترین کارهای دانشجویی در کانادا

کانادا یکی از مقاصدی است که بهترین شرایط را برای کار حین تحصیل برای دانشجویان بین المللی فراهم می کند. این کشور برای راحتی هر چه بیشتر دانشجویان خدمات متنوعی ارائه می دهد. دانشجویان بین المللی می توانند با یک کار پاره وقت هزینه زندگی و تحصیل خودشان را در بیاورند. با توجه به اقتصاد بزرگ این کشور پیدا کردن کار دانشجویی در کانادا کار چندان سختی نیست و درآمد این کار دانشجویی در این کشور نیز نسبت به بسیاری از کشور ها بالا تر است.

بهترین کارهای دانشجویی در کانادا

قوانین کار دانشجویی در کانادا

 

برای کار در حین تحصیل برای دانشجویان در کشور کانادا قوانینی وضع شده است. اول از همه باید مجوز تحصیلی معتبر داشته باشید که برای این کار باید ابتدا در دانشگاه مورد نظر خود ثبت نام کنید و در کلاس ها حضور یابید.

نکته بعدی در مورد کار دانشجویی این است که تمامی دانشجویان بین المللی تنها مجاز به کار تا بیست ساعت در طول هفته هستند و امکان داشتن ساعت کاری بیشتر از این مقدار در دوران تحصیل ممکن نیست. تنها در شرایط خاص مانند تعطیلات امکان کار کردن به صورت تمام وقت و بیشتر از 20 ساعت در هفته وجود دارد.

البته داشتن کار دانشجویی در کانادا و کار کردن بیست هفته نباید مشکلی برای اکثر دانشجویان ایجاد کند؛ زیرا بسته به رشته و دانشگاه خود بین 15 تا 20 ساعت در هفته کلاس خواهید داشت و حتی در کنار کار به صورت پاره وقت نیز می توانید زمان کافی را برای مطالعه روی درس های خود بگذارید.

پر درآمد ترین مشاغل پاره وقت دانشجویی

به عنوان یک قانون کلی میزان حقوقی که برای کار دانشجویی در کانادا در نظر گرفته شده است، در حداقلی ترین حالت ساعتی 13 دلار است که البته از ایالتی به ایالت دیگر ممکن است متغیر باشد. در ادامه برخی از پردرآمد ترین کار های پاره وقت برای دانشجویان را بررسی می کنیم:

  • پیشخدمت رستوران (13 دلار در ساعت)

درآمد کار دانشجویی در کانادا به عنوان پیشخدمت رستوران چندان زیاد نیست؛ اما نکته ای که باید بدانید این است که اکثر افراد حداقل 15 تا 20 درصد انعام به پیشخدمت های رستوران می دهند. به همین دلیل کار در رستوران به عنوان پیشخدمت می تواند یک موقعیت عالی برای تامین مخارج دانشگاه و زندگی شما باشد. در صورتی که به عنوان کار دانشجویی در کانادا در یک رستوران خوب شروع به کار کنید، می توانید حتی بیشتر از هزار دلار در هفته درآمد داشته باشید.

  • دستیار فروش ( 14 دلار در ساعت)

یک دستیار فروش پاره وقت در کانادا حدودا 14 دلار در ساعت درآمد دارد. محل کار شما نیز از بوتیک لباس گرفته تا مغازه های خواربار فروشی می تواند متغیر باشد. دستمزد در اکثر اوقات ثابت است؛ اما بسته به صاحب کار خود می توانید کمی پورسانت نیز دریافت کنید.

  • باریستا (14 دلار در ساعت)

باریستا بودن به عنوان یک کار دانشجویی در کانادا می تواند برای شما به طور میانگین ساعتی 14 دلار درآمد داشته باشد. در صورتی که قصد داشته باشید به عنوان باریستا مشغول به کار شوید، ابتدا باید یاد بگیرید که چگونه یک قهوه عالی درست کنید.

  • نگهدارنده سگ (15 دلار در ساعت)

در صورتی که به حیوانات علاقه داشته باشید، این شغل برای شما رویایی خواهد بود. بسیاری از افراد آن قدر مشغول روزمرگی های روزانه خود هستند که زمانی برای وقت گذراندن با حیوانات خود ندارند. به همین دلیل حاضر اند به افراد پول پرداخت کنند تا سگ هایشان را به گردش ببرند. تنها چالش این شغل پیدا کردن مشتری است.

  • معلم خصوصی (16 دلار در ساعت)

تدریس خصوصی نیز می تواند به عنوان یک کار دانشجویی برای کسب مخارج لازم تحصیل در کانادا مناسب باشد. شما می توانید به یک معلم خصوصی در هر زمینه ای که به خوبی به آن مسلط هستید تبدیل شوید و به بچه های دبستانی یا حتی دبیرستانی در اوقات فراغت خود آموزش دهید.

  • راننده (19 دلار در ساعت)

کار به عنوان راننده پاره وقت نه تنها در کانادا، بلکه به عنوان محبوب ترین شغل نیمه وقت در دنیا تبدیل شناخته می شود. در هر زمان که بخواهید، می توانید برای شرکت های مانند Uber یا Lyft به عنوان راننده کار کنید و کسب درآمد داشته باشید. تنها مسئله این است که برای شروع کار رانندگی به عنوان کار دانشجویی در کانادا به یک ماشین نیاز دارید.

چگونه در حین تحصیل کار پیدا کنیم؟

بعد از دریافت ویزای تحصیلی در کانادا، پیدا کردن کار پاره وقت برای تامین مخارج تحصیل و زندگی چندان سخت نیست. راهکار های زیر به شما کمک می کنند تا کار پاره وقت خود را پیدا کنید:

  • رزومه بسازید.

ساده ترین راه این است که برای هر شغلی رزومه مخصوصی بسازید. ساخت رزومه برای شغل به صورت جداگانه می تواند به شما در پیدا کردن کار دانشجویی در کانادا کمک زیادی کند؛ زیرا ارسال کردن یک رزومه ثابت به چندین آگهی شغلی کار چندان جالبی نیست و احتمال استخدام شما را تا حد زیادی پایین می آورد.

  • با افراد بیشتری آشنا شوید.

سعی کنید با افراد بیشتر به خصوص بومی های کانادا بیشتر آشنا شوید. بسیاری از مشاغل در کانادا در شبکه های اجتماعی آنلاین کاریابی مانند لینکدین پست نمی شوند. به همین دلیل هر چه افراد بیشتری را بشناسید، شانس بیشتری برای پیدا کردن یک کار پاره وقت خواهید داشت.

  • دقیق و موثر تحقیق کنید.

تحقیق برای پیدا کردن شغل تنها جست و جو در سایت و شبکه های اجتماعی کاریابی نیست. اگر خانواده یا دوستانی در کانادا دارید، حتما با آن ها صحبت کنید و برای پیدا کردن شغل پاره وقت از آن ها کمک بگیرید. حتی اگر خودشان دانشجو نباشند. همچنین کمک گرفتن از دفتر خدمات شغلی دانشگاه یا کالج نیز می تواند در پیدا کردن شغل پاره وقت بسیار موثر باشد.

جمع بندی

کانادا یکی از بهترین مقاصد برای تحصیل است. این کشور به دلیل مزایای بسیار زیاد از جمله قوانین کار، دستمزد مناسب، موقعیت های شغلی متنوع و غیره به مقصد اصلی بسیاری از دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند، تبدیل شده است. یکی از مزایای تحصیل در این کشور این است که به شما این امکان را می دهد که در حین تحصیل یک کار پاره وقت پیدا کنید تا به تامین مخارج تحصیلتان در کانادا و زندگی کمک کند. شما می توانید برای دریافت مشاوره رایگان درباره دریافت ویزای تحصیلی و مراحل اپلای به سایت سیم آخر مراجعه نمایید.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها