|

نیروهای ویژه کانادا در اسرائیل مستقر شدند

سخنگوی وزارت دفاع ملی کانادا مدعی شده است که نیرو‌های ویژه کانادا به سفارت این کشور در اراضی اشغالی در «برنامه‌ریزی اضطراری» کمک می‌کنند.

نیروهای ویژه کانادا در اسرائیل مستقر شدند

به گزارش شبکه شرق، سخنگوی وزارت دفاع ملی کانادا روز گذشته (یکشنبه) در گفتگو با شبکه «سی بی سی نیوز» تأیید کرد که اعضای نیروی ویژه کانادا در اسرائیل مستقر شده‌اند.

وی مدعی شده است که نیرو‌های ویژه کانادا به سفارت این کشور در اراضی اشغالی در «برنامه‌ریزی اضطراری» کمک می‌کنند.

وزارت دفاع کانادا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «احتمال تشدید خصومت‌ها در خاورمیانه از جمله مرز اسرائیل و لبنان وجود دارد و به همین دلیل وزارت امور خارجه کانادا از نیرو‌های مسلح کانادا درخواست کرده است تا به منظور تضمین یک واکنش سریع در صورت وخامت سریع اوضاع امنیتی و همچنین کمک به خروج شهروندان کانادایی حمایت کنند».

در ادامه این بیانیه آمده است: «در حمایت از وزارت امور خارجه کانادا، پرسنل نیرو‌های مسلح کانادا از فرماندهی نیرو‌های عملیات ویژه کانادا (CANSOFCOM) به سفارت کانادا در اسرائیل در برنامه‌ریزی‌های اضطراری امدادرسانی می‌کنند».

«بیل بلر» وزیر دفاع کانادا در بیانیه‌ای در اوایل هفته جاری تصریح کرد که ۳۰۰ نیروی مسلح کانادا درحال حاضر در منطقه هستند و یک کارگروه ویژه در قبرس مستقر شده است.

با این‌حال مقام‌های کانادایی در خصوص آن‌چه که این نیرو‌های ویژه در منطقه انجام می‌دهند توضیح بیشتری ندادند. گلوبال نیوز در وهله اول روز گذشته (یکشنبه) گزارش کرد که اعضای نیرو‌های ویژه کانادا در اراضی اشغالی حضور دارند.

بر اساس این گزارش، با تشدید تنش‌ها بین حماس و رژیم صهیونیستی، ارتش کانادا از قبل در منطقه فعال بوده است. هواپیما‌های نظامی چندین پرواز برای خارج کردن اتباع خارجی از اراضی اشغالی به یونان در هفته‌های پس از آغاز جنگ غزه انجام دادند و پس از پایان مأموریت این پروازها، کانادا به خروج یکهزار و ۶۰۰ تبعه خارجی، کمک کرد.

کانادا روز شنبه هشدار داد که شهروندان این کشور در لبنان باید این کشور را ترک کنند، زیرا اتاوا نگران است که درگیری‌ها در نوار غزه تشدید شود و حزب‌الله نیز وارد درگیری‌ها شود. طبق این گزارش، حدود ۴۰ تا ۷۵ هزار تبعه کانادایی هم‌اکنون در لبنان زندگی می‌کنند.

 

 

منبع: دیده بان ایران
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها