|

انواع ورق سیاه فولاد مبارکه اصفهان + لیست قیمت

انواع ورق سیاه فولاد مبارکه اصفهان + لیست قیمت

ورق سیاه فولاد مبارکه معمولا به عنوان ماده اولیه مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ اصطلاح "سیاه" که برای نام‌گذاری این محصول به کار رفته در واقع به این موضوع اشاره دارد که ورق هنوز به محصول نهایی تبدیل نشده و حتی پوشش محافظتی مانند رنگ یا انواع روکش‌ها بر سطح آن وجود ندارد. ورق سیاه فولاد مبارکه در انواع مختلف با ضخامت‌های استاندارد، جهت مصارف متعدد به تولید می‌رسد.

موارد مصرف این محصول را در صنعت خودرو، تجهیزات ساختمانی، تولید لوله فولادی، تولید ورق‌هایی با پوششی از رنگ یا روی (Zn) و غیره می‌بینیم. این ورق‌ها معمولاً تحت فشار و حرارت، فرآیندهای مختلفی را طی می‌کنند تا به محصول نهایی تبدیل شوند. در ادامه با ما همراه باشید تا با این ورق کاربردی بیشتر آشنا شوید.

انواع ورق سیاه فولاد مبارکه اصفهان

در مجموعه فولاد مبارکه اصفهان انواع مختلفی از ورق سیاه به تولید می‌رسد؛ دو گرید معروف این ورق‌ها شامل st37 و st52 است. در ادامه قصد داریم شما را با مشخصات این ورق‌ها آشنا کنیم: (البته گریدهای دیگری مانند ST44، ST33، ST24 و غیره وجود دارند که کاربردشان محدود است)

2

ورق سیاهst37  فولاد مبارکه

از ورق‌های st37 تحت عنوان "فولاد نرم" نیز یاد می‌شود. مجموع عناصر بکار رفته در ورق سیاه st37 فولاد مبارکه، کمتر از 5 درصد است؛ با این حال به عنوان یک فولاد چند منظوره مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخی از کاربردهای این فولاد شامل ساخت قطعات ساختمانی، برخی از تجهیزات صنعتی، قطعات خودروسازی، تجهیزات نفت و گاز، تجهیزات صنایع دریایی و ریلی، ساخت ماشین‌آلات و ادوات صنعتی است. (ST37 به عنوان یک فولاد عمومی با خصوصیات مکانیکی متوسط مناسب است و برای کاربردهایی که نیاز به استحکام مکانیکی بالا ندارند، مناسب است.)

ورق سیاهst52  فولاد مبارکه

ورق ST52 دارای مقادیر مکانیکی ممتازی مانند استحکام در برابر کشش و استحکام در برابر تنش است. این فولاد به عنوان یک فولاد مقاوم با استحکام بالا شناخته می‌شود. به همین دلیل به عنوان یک فولاد با خصوصیات مکانیکی متمایز، اغلب برای کاربردهایی که به مقاومت مکانیکی بالا یا بهره‌برداری در شرایط سخت نیاز دارند، مناسب است. ST52 دارای مقاومت به خوردگی بهتری نسبت به ST37 است.

قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه

قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه به عوامل متعددی وابسته است. در ادامه به برخی از اصلی‌ترین عوامل اشاره خواهیم داشت:

  1. قیمت مواد اولیه:  قیمت فولاد سیاه معمولاً به قیمت مواد اولیه مورد استفاده در تولید آن، مثل قیمت آهن خام و کربن، وابسته است. تغییرات در قیمت این مواد اولیه می‌تواند به طور مستقیم بر قیمت ورق سیاه اثر بگذارد.

  2. استانداردها و مشخصات: مشخصات و استانداردهای مختلفی برای ورق‌های فولادی وجود دارد. و ورق‌ها با مشخصات مختلف ممکن است قیمت‌های متفاوتی داشته باشند. به عنوان مثال، ورق‌هایی با ویژگی‌های مکانیکی خاص ممکن است قیمت‌های متفاوتی داشته باشند.

  3. ضخامت و ابعاد: ضخامت و ابعاد ورق سیاه نیز تأثیر زیادی بر قیمت دارند. ورق‌های با ضخامت بیشتر ممکن است قیمت بالاتری داشته باشند.

  4. مقدار سفارش: مقدار سفارش می‌تواند تأثیرگذار باشد. معمولاً سفارش‌های بزرگتر می‌توانند به تخفیفات قیمتی منجر شوند.

  5. وضعیت بازار: شرایط بازار فولاد و تقاضای موجود در بازار نیز تأثیرگذار است. اگر تقاضا برای فولاد بالا باشد و موجودی کم باشد، قیمت‌ها معمولاً افزایش می‌یابند.

  6. نرخ ارز: اگر مواد اولیه ورق سیاه فولادی وارداتی باشد، نرخ ارز نیز می‌تواند قیمت‌ها را تحت تاثیر قرار دهد.

  7. هزینه‌های تولید و تامین: هزینه‌های تولید، حمل و نقل، و هزینه‌های تامین مواد اولیه نیز در تعیین قیمت ورق سیاه تأثیر دارند.

نهایتا برای بررسی لیست قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه اصفهان توصیه می‌شود از طریق لینک مربوطه اقدام نمایید، در صفحه فوق علاوه بر قیمت روز ورق فولاد مبارکه، اطلاعات تخصصی در رابطه با انواع ورق‌ها برای شما ارائه شده است.

ورق سیاه پابرش فولاد مبارکه

ورق سیاه از نوع پابرش، یکی از محصولات فولادی بسیار مورد توجه در صنعت ساختمان‌سازی است. ورق سیاه پابرش، به وسیله فرآیندهای برش به ابعاد مورد نیاز تقسیم می‌شود و در صنایع مختلف به کار می‌رود. از جمله مزیت‌های استفاده از ورق پابرش، برش دادن آن به اندازه دلخواه و تولید کمتر ضایعات است؛ اما این نکته را باید در نظر داشت که ممکن است محل برش‌ها صاف و یکدست نباشند و تابخوردگی به چشم بخورد.

ورق سیاه فابریک فولاد مبارکه

به ورق سیاه فابریک، شیت نیز گفته می‌شود. این ورق‌ها به صورت برش خورده با ابعاد بسیار دقیق به بازار عرضه می‌شوند. در صنایعی که اندازه و ضخامت ورق‌ها اهمیت زیادی دارد، استفاده از ورق‌های فابریک مرسوم است. برش این ورق‌ها در کارخانه انجام می‌شود به همین دلیل محل برش‌ها بسیار تمیز بوده و هیچ تاب خوردگی مشاهده نمی‌شود. اما محدودیت ابعادی برای ورق سیاه فابریک فولاد مبارکه وجود دارد و ممکن است تغییر ابعاد هزینه‌بر باشد! به هر حال با توجه با نوع پروژه باید تصمیم گرفت که پابرش بهتر است یا فابریک؟

جمع بندی

ورق سیاه فولاد مبارکه اصفهان انواع مختلفی دارد اما دو گرید st37 و st52 از معروف‌ترین و پرکاربردترین ورق‌ها هستند. قیمت این ورق‌ها تحت تاثیر عوامل مختلفی مانند نوع ورق، استاندارها، میزان تقاضای بازار، نرخ ارز و غیره قرار دارد. عرضه این ورق‌ها به دو صورت پابرش و فابریک، دیده می‌شود که هر کدام مزایا و معایب منحصربفرد خود را دارند. به هر حال انتخاب خرید ورق پابرش یا فابریک با توجه به نیاز پروژه، بودجه و کاربرد ورق و مواردی مانند آن صورت می‌پذیرد. از همراهی شما سپاسگزاریم، امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها