|
نویسنده: رضا فتوح

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در حاشیه نمایشگاه ایران اکسپو ؛

صادرات سال گذشته گروه فولاد مبارکه به حدود ۲ میلیون تن رسید

مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: سال گذشته گروه فولاد مبارکه قریب به ۲ میلیون تن صادرات داشت و رویکرد این شرکت به سمت تولید محصولات کیفی با ارزش افزوده بالاتر است.

صادرات سال گذشته گروه فولاد مبارکه به حدود ۲ میلیون تن رسید

به گزارش شبکه شرق، محمد یاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه روز یکشنبه ۱۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲، در حاشیه بازدید از پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران اظهار کرد: یکی از برنامه‌های امسال فولاد مبارکه به عنوان بزرگترین فولادساز کشور، عرضه ۱۴ محصول جدید فولادی مورد نیاز صنعت کشور است.

وی افزود: سال گذشته گروه فولاد مبارکه قریب به دو میلیون تن صادرات داشت و رویکرد این شرکت به سمت تولید محصولات کیفی با ارزش افزوده بالاتر است. در همین راستا تولید فولاد زنگ‌نزن امسال با برنامه تولید حداقل ۲۵ هزار تن آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود که صادرات این محصول هم در دستور کار قرار گیرد که این اتفاق اهمیت بسزایی در زمینه ارزآوری کشور دارد.

طیب‌نیا اضافه کرد: با توجه سیاست‌های این شرکت مبنی بر تولید محصولات با ارزش افزوده بالا، ارزش محصولی که فولاد مبارکه به بازارهای صادراتی عرضه می‌کند باید در راستای تحقق اقتصاد بدون نفت، به ارقام سه تا پنج هزار دلار در تن برسد.

وی تصریح کرد: اکنون در کشور برای تولید فولاد، به‌خصوص فولادهای با ارزش افزوده بالا ظرفیت‌های خوبی وجود دارد، اما لازم است برای تحقق اهداف این بخش زیرساخت‌های مربوطه از جمله انرژی، آب، برق، گاز و همچنین حمل‌ونقل به طور گسترده‌ای تقویت شود.

مدیرعامل فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: امروز فولاد مبارکه به عنوان بزرگترین فولادساز کشور با بیش از ظرفیت اسمی خود مشغول تأمین مواد اولیه صنعت است و این در حالی است که صنعت فولاد کشور با میانگین ۶۵ درصد ظرفیت فعال است. امسال پیش‌بینی می‌شود که تولید فولاد مبارکه به حدود ۷.۵ میلیون تن برسد که این میزان بالغ بر ۳۰۰ هزار تن بیش از عملکرد پارسال است.

وی تصریح کرد: ایران امروز با ظرفیت ۴۶ میلیون تنی فولاد، تولیدی بالغ بر ۳۰ میلیون تن را ثبت کرد و انتظار می‌رود در افق چشم انداز ۱۴۰۴ به ظرفیت تولید فولاد کشور به ۵۵ میلیون تن برسد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها