|

مزایای لامپ ال ای دی در مقایسه با لامپ کم مصرف

صنعت نورپردازی دستخوش تغییرات بسیار زیادی شده است. با رشد روزافزون تکنولوژی، تجهیزات بسیار زیادی به بازار عرضه شده است که به واسطه آن ها می توان نوری سالم در مجموعه ایجاد کرد.

مزایای لامپ ال ای دی در مقایسه با لامپ کم مصرف

به گزارش ایسنا به نقل از راندنو، از مهم ترین تجهیزات صنعت نورپردازی انواع لامپ ها هستند که در مدل ها و تکنولوژی های مختلفی ساخته شده اند.

احتمالاً تاکنون بارها درباره لامپ ال ای دی، لامپ کم مصرف، پنل ال ای دی و دیگر انواع لامپ شنیده اید. در این مقاله قصد داریم ویژگی های لامپ های کم مصرف و ال ای دی را با هم مقایسه کنیم و مزایا و معایب هر یک از آنها را توضیح دهیم.

در حال حاضر در اغلب فروشگاه ها و الکتریکی های کشور، لامپ ال ای دی جایگزین لامپ های کم مصرف شده است. طبق تحقیقاتی که صورت گرفته است، لامپ های LED عملکرد بهتری از خود ارائه داده‌اند. برای این که بتوانیم این دو نوع لامپ را با هم مقایسه کنیم، به معرفی هر یک از آنها می پردازیم.

لامپ ال ای دی

لامپ LED لامپی است که از دیودهای نورافشان جهت روشنایی استفاده می کند. این لامپ یک نوع نیمه رسانا است و هنگامی که جریان الکتریکی از آن عبور می کند، نور مرئی تولید می شود.

 تکنولوژی ال ای دی به دلیل مزایایی که دارد، بسیار محبوب و همه گیر شده است. در ساخت چراغ های سقفی همچون پنل ال ای دی نیز از این تکنولوژی استفاده می شود. امروزه محصولات ال ای دی توانسته اند جایگزین دیگر محصولات شوند.

مزایای لامپ ال ای دی

لامپ ال ای دی در مقایسه با دیگر انواع لامپ مزایای بیشتری دارد که در ادامه به بررسی هر یک از آن ها می پردازیم:

طول عمر بالا

این لامپ ها دوام بسیار زیادی دارند و تعداد دفعات روشن و خاموش شدن آنها هیچ تأثیری روی طول عمر آن ها نمی گذارد.

 معیار اندازه گیری طول عمر این تجهیزات برحسب ساعت است. لامپ های ال ای دی را می توان میلیون ها بار خاموش و روشن کرد، بدون اینکه از طول عمر آن ها کم شود.

ایمنی مناسب

این تجهیزات گرمای بسیار کمی از خود تولید می کنند. در نتیجه بدنه آن ها گرم نمی شود و در هر زمان که بخواهید می توانید آن را تعویض کنید. همچنین خطرات ناشی از سوختگی، آتش سوزی، آسیب به لوستر و ... برای لامپ LED وجود ندارد.

بازده نوری خوب

شدت نوری که از دیگر انواع لامپ ها ساطع می شود، با گذشت زمان کاهش پیدا می کند اما در لامپ های ال ای دی این اتفاق نمی افتد. این محصولات بازدهی نور بالایی دارند و نوردهی آن ها شدتی یکنواخت و یکسان دارد. این محصولات انرژی کمی دریافت می کنند و بیشتر آن را به نور تبدیل می کنند.

مصرف انرژی کم

با افزایش مصرف برق و هزینه های مربوط به آن، بهتر است از تجهیزاتی با مصرف انرژی کم استفاده شود. این تجهیزات مصرف برق بسیار کمی دارند و در مقابل نوری که از خود تولید می کنند، بسیار ناچیز است.

تنوع بالا در رنگ و مدل

لامپ های ال ای دی از لحاظ طرح حباب در انواع شمعی، اشکی، حبابی، استوانه ای و ... تولید می شوند. همچنین این لامپ ها می توانند رنگ نورهای مختلفی داشته باشند. در صورتی که لامپ های کم مصرف اغلب به صورتی پیچی و در رنگ های سفید، مهتابی و آفتابی عرضه می شوند.

مقاومت بالا در برابر شرایط فیزیکی مختلف

یکی از بهترین مزیت های این لامپ ها مقاومت فیزیکی بالای آنها است. این لامپ برخلاف دیگر لامپ ها همچون لامپ رشته ای، گازی و ... به مدت زمان جهت راه اندازی نیاز ندارد و در تمامی شرایط قابل استفاده است. لازم به ذکر است که رطوبت هیچ اثری بر روی این لامپ ها نمی گذارد.

استفاده از تکنولوژی سبز

در مقایسه با لامپ هالوژن و لامپ کم مصرف که در آن از جیوه و مواد سمی استفاده شده است، لامپ های ال ای دی بسیار ایمن هستند و مطابق با استانداردهای محیط زیست ساخته شده اند.

 علاوه بر این، لامپ ال ای دی هیچگونه اشعه مضر و فرابنفش از خود تولید نمی کند و هیچگونه آسیبی به سلامت انسان نمی زند.

2222

لامپ کم مصرف

لامپ کم مصرف نوعی لامپ فلورسنت است که به صورت فشرده طراحی شده است و نوعی لامپ تخلیه الکتریکی گاز محسوب می شود. این لامپ ها جیوه و گاز آرگون موجود در حباب را تحت تأثیر قرار می دهند و از این طریق نوری تولید می شود که در برخورد با فلورسنت موجود در حباب به نور مرئی تبدیل می شود.

 لامپ های کم مصرف در مقایسه با لامپ های گازی و رشته ای مزایای بیشتری دارند و در بسیاری از مجموعه ها جایگزین این لامپ ها شده اند.

33333

مزایای لامپ کم مصرف

ممکن است مزایای این نوع لامپ از نوع LED کمتر باشد اما با این حال ویژگی های بسیار خوبی دارد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد:

قیمت مقرون بصرفه

این لامپ ها نسبت به لامپ ال ای دی قیمت پایین تری دارند. به همین دلیل کالای اقتصادی محسوب می شوند. همچنین بیشتر کارخانه های تولیدکننده، این محصول را گارانتی می کنند و در صورت خرابی می توانید آن را مرجوع کنید.

طول عمر بالا

این لامپ ها همچون لامپ های LED از دوام زیادی برخوردار هستند. اما توجه کنید که مقاومت فیزیکی لامپ ال ای دی بیشتر است و در خارج از ساختمان نمی توان از لامپ فلورسنت فشرده استفاده کرد.

مصرف کم

همانطور که از نام این محصولات پیدا است، لامپ های کم مصرف از مصرف بسیار کمی برخوردار هستند. می توان گفت چندین لامپ کم مصرف کمتر از یک لامپ رشته ای برق مصرف می کنند.

عدم تولید گرما

این محصولات از خود گرما تولید نمی کنند، به همین دلیل دمای محیط بالا نمی رود و خطرات ناشی از سوختگی، آتش سوزی، آسیب دیدن لامپ، صدمه وارد شدن به لوستر و ... کاهش پیدا می کند.

جهت  خرید لامپ ال ای دی می توانید با مراجعه به سایت راندنو کالای مورد نظر خود را انتخاب کنید و مشخصات فنی کالا را مشاهده نمایید. سپس قیمت کالا را در فروشگاه های مختلف با یکدیگر مقایسه کنید و بصورت مستقیم با فروشنده مورد نظر ارتباط برقرار نمایید.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها