|

قیمت پنل ال ای دی به چه عواملی بستگی دارد؟

پنل ال ای دی این روزها جای خالی بسیاری از چراغ‌­های نسل قدیم را در نورپردازی پر کرده­ است. تنوع بسیار زیاد پنل ال ای دی در بازار روشنایی، باعث شده تا عوامل مختلفی نظیر توان، نوع پخش نور و طراحی، بر قیمت پنل ال ای دی تاثیرگذار باشد.

پنل ال ای دی این روزها جای خالی بسیاری از چراغ‌­های نسل قدیم را در نورپردازی پر کرده­ است. تنوع بسیار زیاد پنل ال ای دی در بازار روشنایی، باعث شده تا عوامل مختلفی نظیر توان، نوع پخش نور و طراحی، بر قیمت پنل ال ای دی تاثیرگذار باشد. از این رو مهم است تا مناسب­ترین پنل ال ای دی را برای نورپردازی فضای خود انتخاب کنید.

خرید پنل ال ای دی با چه قیمتی به صرفه است؟

پنل ال ای دی چراغی نسبتا پرنور و با نور یکدست و پخش نور زیاد محسوب می­شود. از این رو ممکن است قیمت نوع با کیفیت آن نسبت به لامپ­‌ها و یا پنل‌­های قدیمی، اندکی بالا به نظر برسد و مثلا دو برابر آن­ها باشد. اما این موضوع به هیچ وجه به معنی به صرفه نبودن خرید پنل ال ای دی نیست، زیرا که پخش نور بالای این چراغ، نور با کیفیت، نصب راحت و طول عمر بالای آن، باعث شده تا پنل سقفی ال ای دی جزو بهترین گزینه­‌های نورپردازی عمومی فضا به شمار برود. قیمت روز پنل ال ای دی مانند سایر محصولات، به وضعیت بازار و قیمت مواد اولیه بستگی دارد اما شما می­توانید با مشاهده صفحه خرید پنل ای ای دی، قیمت انواع پنل‌­های سقفی ال ای دی را مشاهده نموده و با مقایسه کیفیت، پنل مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

عوامل موثر بر قیمت پنل ال ای دی:

عوامل تاثیرگذار بر قیمت پنل ال ای دی:

  • توان پنل ال ای دی:

طبیعتا در بازار روشنایی، با یک کیفیت مشابه، هرچه توان چراغ افزایش یابد، فرایند عملکرد آن پیچیده‌­تر شده و به تبع آن، قیمت چراغ افزایش خواهد یافت. پس برای روشنایی خود، بهینه­ترین مقدار روشنایی را در نظر بگیرید. زیرا پنل ال ای دی با توان خیلی زیاد، هزینه‌­های شما را افزایش خواهد داد و از سویی دیگر، پنل ال ای دی با توان پایین، ممکن است از عهده روشنایی فضای شما به میزان مطلوب برنیاید.

  • ابعاد پنل ای ای دی سقفی

پنل ال ای دی در انواع 15*15، 30*30، 60*60 و حتی بزرگتر موجود است و تولیدکنندگان این چراغ سقفی را بسته به نوع طراحی شما در انواع و ابعاد مختلفی تولید می­کنند.

  • کیفیت نور پنل ال ای دی

کیفیت نور از مهم­ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت پنل ال ای دی است. برای شناسایی ارزش نوری چراغ، هم جلوه ظاهری و هم مشاهده مشخصات نوری پنل ال ای دی، راهنما خواهند بود. اما در روش دوم یعنی مشاهده مشخصات نوری معمولا نظر یک متخصص می­تواند راهگشا باشد. به صورت کلی می­توان گفت، نور با کیفیت‌­تر، شاخص نمود رنگ یا CRI بالاتر از 85 داشته تا شبیه­‌ترین نمود رنگ اجسام را به نور خورشید داشته­ باشد. همچنین استفاده از دیفیوزر پلی‌­کربنات با کیفیت باعث می­‌شود تا چیپ‌­های ال ای دی از پشت پنل دیده نشوند و نور به صورت کاملا یکدست و همزمان بدون خیرگی و آزار چشم، بتابد.

  • کیفیت درایور پنل ال ای دی

کیفیت درایور الکترونیکی پنل ال ای دی نیز از عواملی است که هم بر قیمت و هم طول عمر چراغ پنلی تاثیر می­‌گذارد. با یک کیفیت یکسان قطعات، درایور بزرگ‌تر، خنک­‌کنندگی و به تبع آن طول عمر بیشتری دارد. علاوه بر این بدنه آلومینیومی درایور، به کنترل حرارت آن کمک می­‌کند. در خصوص کیفیت قطعات داخلی نیز باید گفت که باکیفیت­ترین درایورها به عنوان منبع تغذیه، ضریب توان بالاتر از 0.95 داشته و نور بدون فلیکر یا چشمک از خود ساطع می­‌کنند. ضریب توان بالا به معنای بیشترین راندمان در تبدیل الکتریسیته به روشنایی و جلوگیری از هدررفت انرژی است. 

  • گارانتی پنل ال ای دی:

پنل ال ای دی از جمله چراغ‌­هایی است که معمولا در تعداد بالا مورد استفاده قرار می­‌گیرد. علاوه بر این به دلیل اینکه این چراغ معمولا به عنوان روشنایی عمومی در نظر گرفته می­‌شود، خرابی و یا سوختگی آن می­تواند هم روشنایی فضا را به کلی مختل کرده و هم باعث صرف هزینه و وقت زیادی شود. از این رو بهتر است با صرف اندکی هزینه بیشتر، از پنلی استفاده کنید که گارانتی مطمئن و مدت‌دار و همچنین به صورت تعویض و نه تعمیر داشته ­باشد. به عنوان مثال پنل ال ای دی اکووات با 3 و 5 سال ضمانت تعویض بی قید و شرط ارائه می­شود تا خیال شما برای همیشه از روشنایی راحت باشد.

مرجع: ecowat.com

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها