|

الیماکول، سازنده تجهیزات سرمایش صنعتی و ساختمانی

شرکت الیماکول، سازنده و تولید سیستم‌های خنک کننده صنعتی، تجهیزات تهویه مراکز داده و انواع تجهیزات سیستم‌های تهویه مطبوع ساختمانی می‌باشد. ابتدای فعالیت این شرکت در سال 1388 با انجام طراحی و مشاوره سیستم‌های تهویه مطبوع، آب و فاضلاب، و آتش نشانی در ساختمان‌های مسکونی آغاز شد و پس از مدت کوتاهی فعالیت‌های نصب و پیمانکاری را نیز به خدمات خود افزود. پس از انجام چندین پروژه در حوزه ساختمان و دیتاسنتر، با توجه به نیاز کشور با تجهیز یک واحد تولیدی کوچک، در جرگه تولیدکنندگان انواع سیستم‌های تهویه مطبوع قرار گرفت.

الیماکول، سازنده تجهیزات سرمایش صنعتی و ساختمانی

شرکت الیماکول پس از سالها فعالیت تولیدی و واردات قطعات مورد نیاز سیستم‌های برودتی، اکنون سبد کاملی از محصولات مورد نیاز در بخش سیستم های سرمایش دیتاسنتر، صنایع فولاد و ساختمان را جهت ارائه به مشتریان آماده نموده است.

تولیدات تهویه مطبوع و سرمایش صنعتی الیماکول

چیلر

مینی چیلر آپارتمانی

چیلر اسکرال هوا خنک و آب خنک

چیلر اسکرو هوا خنک و آب خنک

چیلر صنعتی

چیلر دائم کار

 

سرمایش دیتا سنتر

خنک کننده InRow

پکیج مخابراتی

چیلر دیتاسنتر

سرمایش صنعتی

خنک کننده تابلو برق

کولر کابین جرثقیل

رادیاتور نیروگاهی

خنک کننده روغن

دپارتمان سیستم‌های سرمایش مراکز داده الیماکول

این شرکت در بخش محصولات سرمایش مراکز داده، انواع خنک کننده‌های تهویه دقیق شامل انواع خنک کننده InRow در عرض 30 سانتیمتر و عرض 60 سانتیمتر به صورت DX و CW، پکیج مخابراتی بالازن و پکیج مخابراتی پایین زن به صورت DX و CW، چیلر تراکمی دائم کار ویژه مراکز داده و رک سرور را تولید و به بازار مصرف ارائه می‌کند که در ادامه توضیح مختصری در مورد هر محصول داده می‌شود.

خنک کننده InRow یا کولر بین ردیفی

خنک کننده InRow الیماکول

خنک کننده InRow الیماکول مراکز داده، نوعی از تجهیزات زیرساخت تهویه دیتاسنتر و خنک کننده اتاق سرور است که جهت تامین خنک کاری مراکز داده با ظرفیت بالا ( بیشتر از 3 کیلو وات به ازای هر رک) مورد استفاده قرار می‌گیرند. تمامی فن‌های مورد استفاده در دستگاه InRow الیماکول از نوع Hot Plug Replaceable یا قابل تعویض در حین کارکرد خنک کننده Inrow با برند اروپایی است. از دیگر ویژگی‌های این فن ها، بکوارد بودن و تامین فشار استاتیک مناسب جهت پرتاب هوای خنک است.

پکیج مخابراتی یا downFlow

پکیج مخابراتی الیماکول یا CRAC و CRAH نوعی از سیستم های خنک کننده مراکز داده جهت خارج نمودن حرارت و گرمای تولید شده توسط تجهیزات مخابراتی، سرورها و سوئیچ‌ها از داخل فضای اتاق سرور و رک طرح APC دیتاسنتر الیماکول می‌باشد. این خنک کننده در سه نوع کلی پکیج مخابراتی گازی، پکیج مخابراتی آبی و پکیج مخابراتی آبی-گازی طراحی و تولید می‌شود. عموما در مراکز داده کم ظرفیت با ظرفیت گرمایی کمتر از 3 کیلووات به ازای هر رک مورد استفاده قرار می‌گیرند. در داخل اتاق های energy Center یا اتاق برق دیتاسنتر نیز به صورت گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

چیلر تراکمی دیتاسنتر

چیلر تراکمی دیتاسنتر به دلیل ویژگی دائم کار بودن آن و قابلیت تولید آب چیلد با دمای مناسب در چهار فصل، طراحی متفاوتی از چیلر تراکمی ساختمان می‌باشد. چیلر دیتاسنتر، یکی از انواع چیلر تراکمی است که جهت سیستم کولینگ رک و سیستم سرمایش دیتاسنتر و تامین آب چیلد مورد نیاز تجهیزات شبکه، مخابراتی و خنک کاری مراکز داده مورد استفاده قرار می‌گیرد. در مراکز داده پردازی که به دلیل حجم بسیار بالای سرورها، استوریج ها و سوئیچ، حجم گرما و حرارت بسیار زیادی تولید می‌شود که بایستی توسط سیستم تهویه مطبوع و تهویه دقیق، از داخل فضای اتاق سرور تخلیه شود.

چیلر تراکمی دیتاسنتر الیماکول، کلیه الزامات مورد نیاز در مراکز داده از جمله قابلیت کارکرد با مخلوط آب و ضدیخ، امکان مانیتور از راه دور و طراحی به صورت دو منبع مستقل الکتریکی لحاظ شده است. لذا، چیلر تراکمی دائم کار الیماکول، جهت مراکز داده به صورت ویژه سفارشی سازی و به بازار ارائه شده است.

رک و تجهیزات جانبی

رک طرح APC الیماکول، یک رک سرور به صورت ایستاده با ارتفاع 42 یونیت یا 42U است که برای قرارگیری سرور ها، هارد دیسکها، تجهیزات داده پردازی و شبکه، پچ پنل، کابل ها و سایر تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی مرتبط با اتاق های سرور طراحی و تولید می شود. رک ایستاده سرور با طراحی خاص خود، امکان نصب و راه اندازی حجم زیادی از سیستم های دیتاسنتر و تجهیزات شبکه را در یک فضای کوچک به صورت منظم ایجاد می‌نماید.

درب جلو و عقب این رک به صورت توری می‌باشد تا هوای خنک بتواند از قسمت جلو وارد شود و پس از خنک کاری سرورها، هوای گرم به راحتی از درب توری پشت رک طرح APC الیماکول خارج شود. همچنین مجهز به غبارگیر موئی در مسیر عبور کابل از سقف رک طرح APC است.

دپارتمان چیلر و تهویه مطبوع

شرکت الیماکول در بخش محصولات تهویه مطبوع، انواع خنک کننده های تهویه مطبوع شامل انواع مینی چیلر آپارتمانی، چیلر اسکرال هوا خنک و چیلر اسکرال آب خنک، چیلر اسکرو هوا خنک و چیلر اسکرو آب خنک می‌باشد. کلیه این تجهیزات در محل کارخانه شرکت الیماکول طراحی و تولید می‌شود.

مینی چیلر

مینی چیلر الیماکول

مینی چیلر تراکمی، نوعی از چیلرهای تراکمی هوا خنک در ظرفیت‌های پایین هستند که به دلیل ظرفیت بسیار پایین سرمایشی، به این نام خوانده می‌شوند. این نوع از چیلر تراکمی، بیشتر در کاربردهای آپارتمانی و واحد های مسکونی و کاربری های صنعتی ظرفیت پایین مانند قالب‌های صنعتی تزریق پلاستیک با ظرفیت حرارتی پایین و اکسترودرهای کوچک مورد استفاده قرار می گیرند. کلیه مینی چیلرهای تراکمی تولیدی الیماکول قابلیت تجهیز به سیستم بافر تانک بسته و پمپ را دارا هستند و از این حیث، هزینه های نصب و راه اندازی بسیار پایینی را دارا هستند.

چیلر اسکرال هوا خنک و آب خنک الیماکول

چیلر تراکمی اسکرال هوا خنک الیماکول، از پرکاربردترین انواع چیلر تراکمی هوا خنک جهت تامین نیازهای تهویه مطبوع ساختمان مسکونی، اداری و تجاری و فرآیندهای سرمایش صنعتی می‌باشد. چیلرهای اسکرال هوا خنک الیماکول، می تواند به صورت مدولار طراحی شود، به گونه ای که بتوان ظرفیت‌های بالای برودتی را توسط چندین دستگاه چیلر اسکرال مدولار تامین نمود.

عموما چیلرهای اسکرال الیماکول، در ظرفیت های بیش از 10 تن تبرید، به صورت دو مداره طراحی و تولید می‌شود. با توجه به این ویژگی، در صورت ایجاد مشکل در یکی از مدارات برودتی، چیلر تراکمی همچنان می‌تواند با مدار برودتی دیگر کار کرده و بخشی از نیاز سرمایشی را تامین نماید. لذا قابلیت اعتماد پذیری چیلرهای اسکرال الیما، به طرز قابل توجهی افزایش یافته است.

چیلر اسکرو هوا خنک و چیلر اسکرو آب خنک الیماکول

چیلر اسکرو هوا خنک و چیلر اسکرو آب خنک الیماکول

چیلر اسکرو الیماکول که به نام چیلر تراکمی دورانی یا پیچی نیز شناخته می‌شود، جهت کاربردهای سرمایشی تهویه مطبوع در مجتمع های مسکونی و تجاری و اداری و کاربردهای صنعتی مانند سرمایش دیتاسنتر، برودت فرآیندی صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، صنایع پالایشگاهی و کارخانجات صنعتی با ظرفیت برودتی بالا طراحی و ساخته می‌شود.

عموماً در ظرفیت های سرمایشی بیشتر از 300 کیلو وات سرمایشی، از چیلر تراکمی اسکرو استفاده می گردد.

مهمترین تفاوت چیلر اسکرو با چیلر اسکرال، در ظرفیت های برودتی آن است. چیلر تراکمی اسکرو الیماکول دارای قابلیت های فراوانی از جمله در دسترس بودن کلیه قطعات یدکی، امکان انجام تعمیرات کمپرسور اسکرو، قابلیت کنترل ظرفیت چند مرحله ای و سطح صدا و لرزش کمتر نسبت به سایر انواع کمپرسورهای پیستونی و در نهایت جریان راه اندازی نسبتا پایین به دلیل قابلیت کنترل ظرفیت کمپرسور های اسکرو می‌باشد.

سیستم کنترل پیشرفته و هوشمند چیلر تراکمی اسکرو الیماکول دارای امکانات نرم افزاری بسیار زیادی می‌باشد.

کلیه پارامترهای عملکردی چیلر هوایی اسکرو هوا خنک و آب خنک از قبیل دمای آب ورودی و خروجی، فشار خط مکش یا ساکشن و خط دهش یا دیسشارژ کمپرسور اسکرو، سرعت و فرکانس فن‌های کندانسور هوا خنک، میزان بازشدگی شیر انبساط الکترونیک چیلر اسکرو و بسیاری پارامترهای دیگر، بر روی صفحه نمایشگر چیلر اسکرو مشخص می شود و امکانات ذخیره سازی این اطلاعات جهت بهره برداری آتی نیز وجود دارد.

دپارتمان سرمایش صنعتی الیماکول

تولیدات بخش سرمایش صنعتی شامل انواع خنک کننده های تابلوهای برق، خنک کننده رک outDoor، خنک کننده نیروگاهی یا ایر کولر و در نهایت کولرهای جرثقیل های صنایع ذوب فلزات با مبردهای R227ea و R236fa می‌باشد. با توجه به اینکه کلیه قطعات یدکی و لوازم این بخش توسط شرکت وارد می‌شود، لذا همواره این اطمینان برای مشتریان وجود دارد که در صورت نیاز به قطعات یدکی، به سرعت قابل تامین است و لذا خطوط تولید صنعتی، کمترین خسارت را ناشی از توقف متحمل می‌شوند.

خنک کننده تابلو برق

افزایش حجم تجهیزات الکتریکال در داخل تابلوهای برق و داغ شدن فضای داخل تابلو برق، نیاز به خنک کننده های خاص جهت تامین سرمایش تابلو برق را افزایش داده است. کولر تابلو برق الیماکول، به دو صورت دیواری و سقفی طراحی و تولید می‌شود و شرایط محیطی مناسب و استاندارد دما و رطوبت را جهت تابلوهای قدرت و فرمان برآورده می‌کند.

دما و رطوبت مناسب در داخل تابلوهای برق، منجر به افزایش عمر تجهیزات برقی داخل تابلو برق، کاهش استهلاک قطعات، جلوگیری از احتمال ایجاد جرقه و حریق در داخل تابلو برق، افزایش عمر باتری های پشتیبان در جعبه های باتری میشود. کولرهای تابلو برق الیما، به دلیل اینکه بر روی جداره جانبی تابلوهای برق نصب می‌شود، تلاش شده است تا کمترین وزن ممکن را داشته باشد و دارای ابعاد فشرده جهت نصب بر روی انواع گوناگون تابلوهای برق باشند.

رادیاتور نیروگاهی

رادیاتور نیروگاهی الیماکول، دستگاه خنک کن سیالات صنعتی مانند آب و یا ترکیبات آب و ضد یخ است که جهت خنک کاری آب خنک کن پوسته موتور یا ژاکت موتور و افتر کولر مورد استفاده قرار می‌گیرد. رادیاتور نیروگاهی الیماکول، در واقع نوعی درای کولر Dry Cooler است که به صورت ویژه جهت کاهش دمای آب ژاکت موتور های تولید برق کوچک مقیاس، طراحی و تولید شده است و به دلیل گسترش استفده از CCHP و نیروگاهی تولید برق مقیاس کوچک، بسیار مورد اقبال قرار گرفته است.

ایر کولر و رادیاتور نیروگاهی الیماکول

این نوع از رادیاتورها ی نیروگاهی دارای دو سیکل LT و HT هستند که به صورت سری در کنار یکدیگر طراحی و تولید می‌شوند. عموما از لوله های مسی و فین های آلومینیومی برای تولید این نوع از رادیاتورهای نیروگاهی استفاده می‌شود.

کولر کابین جرثقیل

کولر کابین جرثقیل الیماکول که توسط تیم فنی الیما طراحی و تولید می‌شود، جهت سرمایش خنک نمودن کابین اپراتور جرثقیل و خنک کاری تابلوهای برق جرثقیل هایی که در محیط‌های بسیار آلوده و گرم مانند سالن های ریخته گری و ذوب فلزات قرار دارند، مورد استفاده قرار می گیرند. شرایط محیطی محل استفاده این نوع از کولرهای خنک کننده، دمای محیطی بالاتر از 60 درجه سانتیگراد و محیط کاری بسیار آلوده می‌باشند. این شرایط محیطی بسیار نامناسب ناشی از حرارت بسیار بالای مذاب فلزات، تشعشع حرارتی ذوب، ترکیب هوای بسیار نامناسب ناشی از گازهای شیمیایی و غبارات اکسیدهای فلزی می‌باشد.

این نوع از کولرها به دلیل دمای بسیار بالای محیط کارکرد، عموما از مبردهای R227ea و R236fa بهره می‌گیرند. این نوع از مبردها دارای فشار پایین در دماهای بسیار بالا هستند و لذا، می‌توان با کمک این نوع از مبردها، دمای کافی در داخل کابین و اتاق برق جرثقیل ها را تامین نمود. این کولرها برای اولین بار در ایران توسط تیم مهندسی الیماکول طراحی و تولید شده است.

خدمات پس از فروش

در بخش خدمات پس از فروش الیماکول توجه به درخواست مشتری اهمیت بسزایی دارد. شرکت الیماکول در طول دوره گارانتی و همچنین پس از آن، به مدت ده سال به ارائه خدمات پس از فروش و تامین قطعات یدکی خود اقدام می‌نماید.

سرویس‌های خدمات پس از فروش شرکت الیماکول شامل خدمات دوره گارانتی، خدمات دوره 10 ساله تهیه قطعات یدکی و اعزام کارشناسان تعمیرات و سرویس، بازدید فنی از دستگاه‌های فروخته شده در ابتدا و انتهای دوره بهره برداری سالیانه، و خدمات نصب و راه اندازی می‌باشد. الیماکول همواره تلاش می‌کند که با ارائه خدمات پس از فروش مناسب، خاطره ای خوش برای مشتریان خود به همراه داشته باشد. برای سفارش یا مشاوره خرید محصولات الیماکول می‌توانید به وبسایت شرکت به آدرس https://elimacool.com مراجعه نمایید. کارشناسان فروش الیماکول آماده ارائه مشاوره تخصصی به شما مشتریان محترم می‌باشند. الیماکول، کیفیتی ماندگار.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها