|

اجاره سند برای زندانی در کمترین زمان ممکن

اجاره سند برای زندانی یکی از جدیدترین و البته کاربردی ترین مفاهیمی است که در قانون ایران ایجاد شده است.

اجاره سند برای زندانی در کمترین زمان ممکن

اجاره سند برای زندانی یکی از جدیدترین و البته کاربردی ترین مفاهیمی است که در قانون ایران ایجاد شده است. در واقع زمانی که سند رسمی در قانون ایران به عنوان وثیقه و ضمانت پذیرفته می شود نیاز به داشتن سند رسمی در جامعه بالا می رود. بر اساس یک اصل ساده اقتصادی وجود یک نیاز در جامعه به معنی شروع یک چرخه مالی است. از این رو مفهوم اجاره سند برای وثیقه یا سایر موارد تبدیل به یک مفهوم عادی و البته قانونی می شود.

به طور کلی در هر موردی که قانون سند را به عنوان ضمانت یا وثیقه پذیرفته می توان از عنوان و مفهوم اجاره سند استفاده کرد. برخی از این موارد عبارتند از آزاد کردن مجرمان و زندانیان جرایم غیر عمد ( پیش از اتمام حبس )، مرخصی گرفتن زندانی، آزاد شدن متهمین پرونده های کیفری که برای آن ها قرار بازداشت صادر شده است همچنین برای کسانی که ممنوع الخروج هستند و قصد خروج از کشور را دارند.

بنابراین اگر زندانی را فردی معرفی کنیم که جرمش ثابت شده و در حال گذران دوره محکومیت خودش است، می توانیم اینگونه بیان کنیم که اساسا اجاره سند برای زندانی در دو حالت آزادی مشروط و مرخصی زندانی کارایی دارد. در واقع اجاره سند برای زندانی این اجازه را به زندانی می دهد که حتی در صورت نداشتن سندی برابر با ارزش وثیقه تعیین شده از نعمت آزادی بهره مند شود. این موضوع را می توان یکی از مهمترین کاربرد های مفهوم اجاره سند برای زندانی دانست. در واقع نکته مهمی که وجود دارد این است که بسیاری از افراد جامعه امروز توان تهیه سندی برابر با ارزش وثیقه تعیین شده ندارند. بنابراین این افراد به دلیل عدم ارائه سند یا وثیقه تعیین شده باید دوره محکومیت خود را بدون مرخصی طی کنند. اجاره سند برای زندانی این فرصت را در اختیار این دسته از افراد قرار می دهند که بتوانند با هزینه ای معقولانه آزادی خودشان را به دست بیاورند.

2222

اجاره سند برای زندانی چه نکاتی دارد؟

اجاره سند برای زندانی یک مفهوم قانونی محسوب می شود. در واقع قانون اجاره سند برای زندانی را جرم یا غیر قانونی تلقی نکرده است. بنابراین نباید در خصوص این موضوع ترسی داشته باشید. اما چند نکته مهم در خصوص این مفهوم وجود دارد. توجه به این نکات می تواند مانع از ورود شما به یک سری از تعارضات قانونی شود.

اولین نکته ای که باید بدانید این است که اجاره سند برای زندانی یک نوع قرارداد لازم محسوب می شود. در واقع قرارداد اجاره قراردادی است که در هر صورت و شرایطی امکان انحلال آن وجود ندارد و تنها در چند حالت محدود چنین امکانی به طرفین داده شده است. بنابراین تدوین این قرارداد و مشخص کردن تعهدات طرفین یکی از مهمترین نکاتی است که باید به آن توجه داشته باشید.

مسئله مهم دیگر این است که اجاره سند برای زندانی معمولا در قبال ضمانت یا گرو صورت می گیرد. در واقع موجر بر اساس ارزش سند و به سبب اطمینان از بازگشت سند معمولا اقدام به دریافت سفته یا چک می کند. این موضوع با توجه به ریسک اجاره سند و نوع استفاده از آن می تواند کم و زیاد شود. بنابراین شما اگر نیازی به اجاره سند دارید باید سعی کنید سراغ شرکت ها و یا افرادی بروید که از اعتبار آن ها اطلاع دارید و می توانید به آن ها اعتماد کنید. به طور مثال گروه وکلای پارسا به عنوان یکی از خوشنام ترین گروه های حقوقی و قانونی در ایران می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. کارشناسان گروه وکلای پارسا می توانند راهنمایی های دقیق تری در این خصوص به شما داشته باشند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها