|

5 نکته مهم که قبل از خرید پلوپز باید بدانیم

بسیاری از افرادی که برای خرید لوازم آشپزخانه به ویژه پلوپز به فروشگاه ها و سایت های خرید اینترنتی سر می زنند، برای انتخاب بهترین گزینه همواره با چالش مواجه می شوند.

5 نکته مهم که قبل از خرید پلوپز باید بدانیم

بسیاری از افرادی که برای خرید لوازم آشپزخانه به ویژه پلوپز به فروشگاه ها و سایت های خرید اینترنتی سر می زنند، برای انتخاب بهترین گزینه همواره با چالش مواجه می شوند.

پلوپز کار پختن برنج را آسان‌تر می‌کند. معمولا کیفیت برنج پخته شده با پلوپز بهتر است. در حالی که پختن برنج در قابلمه و بر روی شعله گاز کار سخت‌تری بوده و کیفیت برنج را پایین می‌آورد. امروزه برندها ویژگی های متنوعی را برای پلوپزها در نظر گرفته‌اند تا خریداران با در نظر گرفتن نیازهای‌شان بهترین گزینه را برای خرید پلوپز انتخاب کنند.

پلوپز با چه ظرفیتی نیاز دارید؟

برخی از پلوپزها برای تعداد پیمانه‌های برنج کم ‌مناسب بوده و برخی برای خانواده‌های پرجمعیت یا آشپزی در مهمانی‌ها مناسب است. در ابتدا باید مشخص کنید که قرار است برای چند نفر غذا بپزید. در این صورت می‌توانید پلوپزی با ظرفیت مناسب را انتخاب کنید. معمولا پلوپزهای 4 تا 6 لیتری برای خانواده‌های کم جمعیت یا متوسط مناسب است.

کاربری‌های مختلف پلوپز

برخی از پلوپزهای موجود در بازار عملکردهای چندگانه دارند. به این صورت که کاربرد آنها تنها به پخت برنج و پلو محدود نمی‌شود. کاربری هایی چون آرام پز، هوا پز، زودپز، تخم‌مرغ‌پز، بخار پز و … به این دستگاه اضافه شده‌اند.

اگر قصد دارید در پلوپز فقط انواع برنج بپزید، دستگاه تک‌کاره به درد شما می‌خورد. اگر به هر کدام از کاربری‌های دیگر این دستگاه نیاز دارید نیز می‌توانید دستگاه از نوع چندکاره را انتخاب کنید.

کیفیت ساخت پلوپز

یکی از نکات مهم دیگر در هنگام خرید پلوپز کیفیت ساخت بدنه و ظرف داخلی دستگاه است. چنانچه دستگاه کیفیت لازم را نداشته باشد، در مدت زمان کمی دچار خرابی و مشکل می‌شود.

بدنه پلوپز باید در برابر حرارت عایق باشد. در غیر این صورت کیفیت پخت افت کرده و اتلاف انرژی رخ می‌دهد. معمولا دستگاه‌های ساخته شده با بدنه استیل ضدزنگ بالاترین کیفیت را دارند. جنس ظرف داخلی پلوپز باید کاملا نچسب باشد. در این صورت غذا باکیفیت بالاتری پخت شده و به سادگی از ظرف جدا می‌شود.

خرید پلوپز ایمن

ایمنی دستگاه‌های برقی امر مهمی است. قابلیت خاموش‌شدن خودکار یکی از ویژگی‌های یک پلوپز ایمن است. وجود خروجی بخار سالم و کابل جدا شونده نیز تأثیر بسزایی در بالا رفتن ایمنی دستگاه دارد.

ویژگی گرم‌کن

برخی از خریداران پلوپز دارای گرم‌کن را ترجیح می‌دهند. این قابلیت وقتی به کار می‌آید که بین زمان پخت غذا تا سرو آن فاصله وجود داشته باشد. با فعال کردن این قابلیت پلوپز غذا را در یک دمای مشخص بدون آنکه سوختگی رخ دهد، گرم نگه می‌دارد. این ویژگی کمک زیادی به افراد شاغل خواهد کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها