|

مهم‌ترین تفاوت خرید لپ تاپ و کامپیوتر چیست؟

شاید شما نیز تاکنون بین خرید یک لپ تاپ یا کامپیوتر به شک افتاده ‌باشید. اما هر کدام مزیت خود را دارند.

مهم‌ترین تفاوت خرید لپ تاپ و کامپیوتر چیست؟

شاید شما نیز تاکنون بین خرید یک لپ تاپ یا کامپیوتر به شک افتاده ‌باشید. با توجه به ویژگی‌های هرکدام از این سیستم‌ها می‌توان دریافت که هر دو مزایا و معایب خاص خود را دارند؛ بنابراین بهتر است با توجه به هدف و بودجه خود برای خرید لپ تاپ یا کامپیوتر رومیزی اقدام کند.

یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین تفاوت‌های میان لپ تاپ و کامپیوتر مشخصات سخت افزاری میان آن‌ها است. در هنگام خرید باید به این نکته توجه کنید که از کامپیوتر خود چگونه استفاده می‌کنید و به چه میزان پردازش و قطعات قدرتمند احتیاج دارید.

همان‌طور که گفته شد لپ تاپ‌ها دارای قطعات کوچک‌تری هستند تا به این شکل تمامی قطعات بتوانند درون مادربرد لپ تاپ جای بگیرند. البته این به معنای ضعیف بودن پردازش و سخت افزاری لپ تاپ‌ها نیست. با توجه به اینکه امروزه لپ تاپ‌های بسیار قدرتمندی برای اجرا نرم افزارهای سنگین و بازی‌های مختلف طراحی شده‌اند. اما به طور کلی کانفینگ کامپیوتر فرصت‌ بیشتری را برای انتخاب قطعات موردنظرتان به شما می‌دهد.

 شما می‌توانید مادربرد، پردازنده، حافظه داخلی، حافظه رم و منبع تغذیه کامپیوتر را به طور جداگانه انتخاب و خریداری کنید و با توجه به نیاز خود آن‌ها را در کیس کنار هم قرار دهید. این ویژگی برای شما این امکان را فراهم می‌سازد تا دقیقاً قطعات موردنظر خود را تهیه کنید. البته انتخاب قطعات برای کسانی که اطلاعات کافی در این زمینه ندارند ممکن است کمی گیج‌کننده باشد؛ بنابراین برای انجام این کار توصیه می‌شود ابتدا اطلاعات کافی از قطعات کامپیوتر به دست آورید سپس برای جمع‌آوری آن‌ها اقدام کنید.

از دیگر تفاوت‌های تأثیرگذار در انتخاب بین کامپیوتر و لپ تاپ می‌توان به ابعاد و اندازه آن‌ها اشاره کرد. یکی از دلایلی که لپ تاپ‌ها خیلی زود محبوبیت زیادی به دست آوردند اندازه و ابعاد کوچک آن‌ها در مقایسه با کامپیوترهای رومیزی است. برای دانش‌آموزان، دانشجویان، کارمندان، مدیران و بسیاری از افرادی که مدام در حال سفر هستند خرید لپ تاپ گزینه بسیار مناسبی محسوب می‌شود. چرا که این لپ تاپ‌ها وزن سبکی دارند و به راحتی می‌توان آن‌ها را با خود حمل کرد.

در آخر به این نکته توجه کنید که اگر گیمر هستید یا به یک سیستم جهت اجرا برنامه‌های سنگین احتیاج دارید خرید کامپیوتر برای شما انتخاب به‌صرفه‌تری است. در مقابل اگر برای انجام کارهای روزمره و معمولی به یک سیستم احتیاج دارید و می‌خواهید در خارج از منزل نیز از آن استفاده کنید خرید یک لپ تاپ انتخاب مناسب‌تری برای شما خواهد بود.

تفاوت قیمت کامپیوتر خانگی و لپ تاپ

قطعا در هنگام خرید کامپیوتر یا لپ تاپ یکی از اولین مواردی که به آن دقت می‌کنید قیمت آن است. به طور کلی قیمت کامپیوترهای خانگی نسبت به لپ تاپ‌ها پایین تر است و برای خرید یک لپ تاپ با کیفیت و مشخصات سخت‌افزاری یک کامپیوتر، لازم است هزینه بیشتری را پرداخت کنید؛ لذا قبل از خرید یک لپ تاپ یا کامپیوتر، باید به بودجه‌ای که برای این امر کنار گذاشته اید دقت کنید و بر اساس نیازها و اولویت‌های خود تصمیم به خرید یک لپ تاپ سبک‌وزن و قابل‌حمل یا یک کامپیوتر با سیستم سخت‌افزاری قوی‌تر بگیرید.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها