|

آشنایی با برندهای کابل برق در ایران

سیم و کابل از مهم ترین تجهیزات الکتریکی در جهان است که وظیفه برقراری جریان برق بین دو وسیله الکتریکی را برعهده دارد.

آشنایی با برندهای کابل برق در ایران

سیم و کابل از مهم ترین تجهیزات الکتریکی در جهان است که وظیفه برقراری جریان برق بین دو وسیله الکتریکی را برعهده دارد. سیم از یک هادی رسانا همچون مس و آلومینیوم و عایق الکتریکی تشکیل شده است که می تواند از نوع افشان (انعطاف پذیر) یا مفتول (خشک) باشد.

 کابل برق نیز از یک یا چند رشته سیم به هم تابیده شده تشکیل شده که توسط روکشی احاطه شده است.

بدون وجود سیم و کابل جریان الکتریکی برقرار نمی شود. به همین دلیل وجود این تجهیزات در مجموعه های مختلف الزامی است.

اولین نمونه های کابل توسط کارخانه برق امین الضرب در سال 1282 خورشیدی تولید شد. پس از آن شرکت های بسیار زیادی به تولید و ساخت این تجهیزات پرداختند.

در ادامه به معرفی بهترین شرکت ها در زمینه تولید سیم و کابل در ایران می پردازیم.

سیم و کابل سیمیا

شرکت سیمیا در ابتدا با نام الکتریکال وایرز فعالیت خود را آغاز کرد و پس از چندین سال نام خود را به سیمیا تغییر داد. این شرکت بیش از 40 سال سابقه در زمینه تولید انواع سیم و کابل دارد.

شرکت سیمیا از برترین تولیدکنندگان انواع سیم و کابل همچون کابل مخابرات، کابل برق فشار ضعیف، کابل برق فشار متوسط، کابل برق فشار قوی، کابل ابزار دقیق، کابل های دریایی، کابل کنترل، کابل شبکه، کابل ضد حریق، کابل کواکسیال و ... است.

در حال حاضر این شرکت می تواند سالیانه بیش از 18 هزار تن انواع سیم و کابل را به بازار عرضه کند. این سیم و کابل ها بسیار متنوع هستند و در 850 نوع سطح مقطع و تعداد رشته تولید می شوند.

این شرکت از به روزترین تجهیزات و حرفه ای ترین کارکنان در مجموعه خود استفاده می کند و به همین دلیل بخش بزرگی از بازار برق ایران و برخی دیگر از کشورها را به خود اختصاص داده است.

این شرکت موفق به دریافت استانداردها و گواهینامه های ملی و بین المللی شده است.

 

222222222222222222222222222222

سیم و کابل خراسان افشارنژاد

خراسان افشارنژاد از بهترین تولیدکننده های انواع کابل در ایران است. این شرکت محصولات متنوعی را به بازار عرضه می کند و از سال 1345 فعالیت خود را آغاز کرده است.

سیم و کابل افشارنژاد خراسان موفق به دریافت استانداردهایی از جمله ISIRI ایران و استاندارد VDE آلمان شده است. همچنین استاندارد BS انگلستان نیز سبب محبوبیت این برند شده است.

در حال حاضر شرکت سیم و کابل خراسان مشهد می تواند سالیانه بیش از 30 هزار تن سیم و کابل در انواع گوناگون را به بازار ایران و دیگر کشورها عرضه کند.

کارخانه خراسان به آزمایشگاهی مجهز برای تست و آزمون سیم و کابل هایش مجهز شده است. از مهم ترین آزمایشاتی که در این کارخانه صورت می گیرد، می توان به آزمون های الکتریکی، آزمون های ابعادی، آزمون های مکانیکی، آزمون های آتش و ... اشاره کرد.

این شرکت به تولید کابل قدرت، کابل کنترل یا فرمان، کابل مسلح و غیرمسلح، کابل شیلد دار و بدون شیلد، کابل تخت، کابل کواکسیال، کابل تلفن و کابل مخابرات، کابل ابزار دقیق و ... اشاره کرد.

سیم و کابل همدان

این شرکت در اوایل دهه 60 فعالیت خود را آغاز کرده است. این شرکت در ابتدا با هدف تولید سیم و کابل فشار ضعیف کارخانه ای به وسعت 3000 متر مربع تأسیس کرد و بعدها توانست انواع کابل با سطح مقطع های گوناگون را به بازار عرضه کند. این شرکت در ساخت محصولات خود از ماشین آلات پیشرفته استفاده می کند و محصولات آن پیش از ورود به بازار در واحدهای کنترل کیفیت مورد تست و ارزیابی قرار می گیرند.

از بزرگ ترین مزیت های سیم و کابل همدان می توان به قدرت رقابت آن با نمونه های خارجی اشاره کرد. این شرکت سیم و کابل های خود را به کشورهای دیگر نیز صادر می کند زیرا محصولات سیم و کابل همدان از کیفیت بالایی برخوردار هستند و نشان های استاندارد ملی و بین المللی را دریافت کرده اند.

در حال حاضر شرکت کابل همدان می تواند سالیانه بیش از 35 هزار تن سیم و کابل تولید کند.

 

33333333333333333333333

سیم و کابل افق البرز

گروه صنعتی افق البرز یک شرکت صنعتی مستقل است که از سال ها پیش به تولید سیم و کابل های مختلف می پردازد. این شرکت با هدف رفع نیازهای بازار سیم و کابل در سال 1372 تأسیس شده است.

این کارخانه مجهز در شهرک صنعتی لیا قزوین واقع شده است. افق البرز در ابتدا تنها به تولید کابل های فشار ضعیف می پرداخت و بعدها فعالیت خود را توسعه داد. به گونه ای که امروزه بیش از 30 هزار تن سیم و کابل به بازار عرضه می کند.

این شرکت از ماشین آلات مدرن در کارخانه خود استفاده می کند و افراد مجرب به عنوان کارشناس در کارخانه بکارگیری می شوند. برخی از تولیدات این شرکت در کشورهایی همچون ارمنستان، عراق، گرجستان، افغانستان و ... نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

افق البرز به منظور حفظ کیفیت و آگاهی از عملکرد محصولات خود، سیم و کابل ها را پیش از ورود به بازار در ازمایشگاه های تخصصی مورد تست و ارزیابی قرار می دهد.

سیم و کابل کمان

کمان نامی آشنا در صنعت سیم و کابل است. این شرکت از سال 1370 فعالیت خود را آغاز کرده است و بهترین نیروهای متخصص و کارشناسان را در کارخانه خود پذیرفته است.

این شرکت در همان سال های اولیه توانست استانداردهای ملی و بین المللی را دریافت کند. در حال حاضر این شرکت می تواند سالانه بیش از 15 هزار تن سیم و کابل در انواع مختلف به بازار عرضه کند.

از محصولات این شرکت می توان به کابل برق فشار ضعیف، کابل برق فشار متوسط، کابل برق فشار قوی، کابل مخابراتی، کابل کنترل، کابل ابزار دقیق و ... اشاره کرد.

محصولات شرکت کمان پیش از ورود به بازار در آزمایشگاه های پیشرفته توسط واحد کنترل کیفیت تست و ارزیابی می شوند. کیفیت و دوام بالای محصولات کمان سبب شده است تا این شرکت سهم زیادی از بازار برق را به خود اختصاص دهد و محصولات آن به چندین کشور خارجی نیز صادر شود.

4

 

سخن پایانی

پیش از خرید سیم و  کابل به مواردی همچون جنس هادی، نوع کاربرد، تعداد رشته، سطح مقطع و ... توجه کنید تا بتوانید بهترین کابل را برای مجموعه خود خریداری کنید.

برای خرید سیم و کابل می توانید به سایت راندنو مراجعه کنید. در سایت راندنو امکان مقایسه قیمت تمامی محصولات برق وخریدی بدون واسطه از نمایندگان و فروشندگان سیم و کابل وجود دارد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها