|

حقیقت های شوکه کننده درباره بی ام و

کارخانه اسپارتانبورگ بی ام و در کارولینای جنوبی قرار دارد.

حقیقت های شوکه کننده درباره بی ام و

کارخانه اسپارتانبورگ بی ام و در کارولینای جنوبی قرار دارد. در این کارخانه اکثرا مدل‌های X این برند مانند BMW X3 و BMW X7 ساخته می‌شوند. در کارخانه اسپارتانبورگ با مساحت هفت هزار فوت مربع، بیش از 11 هزار نفر کار می‌کنند و روزانه حدود 1500 خودرو تولید می‌شود. حدود 65 درصد این خودروها به 120 کشور جهان صادر می‌شود.

بیشتر خودروهای این برند در حال الکتریکی شدن هستند. ساخت خودروهای الکتریکی خالص و تولید بسته‌های باتری 600 کیلوگرمی روبه افزایش است.

کارخانه اسپارتانبورگ

از نوامبر، BMW XM پلاگین هیبریدی جدید با قدرت 740 اسب بخار در اسپارتانبورگ ساخته خواهد شد و اسپارتانبورگ به مهمترین کارخانه‌های فعلی BMW تبدیل می‌شود. جدا از تولید خودروها، زنجیره‌های عرضه و صادرات، اسپارتانبورگ را متمایز می‌کند.

BMW در اوایل دهه 1990 به این منطقه نقل مکان کرد. فرودگاه گرین‌ویل 15 دقیقه از آن فاصله دارد. این مکان قبل از اینکه BMW وارد آن شود و باند فرود را برای جا دادن قطعات بوئینگ 747 گسترش دهند، یک فرودگاه بین‌المللی نبود.

323232

چرا BMW بهترین تولید کننده است؟

این کارخانه از سال 2013، به بندر گریر داخلی دسترسی داشت. در حال حاضر اسپارتانبورگ روزانه حدود 60 کانتینر دریافت می‌کند و تقریبا 200 کانتینر از خودرو را به مقصد می‌فرستد.

همراه با محموله‌های هوایی و کانتینرهای دریایی، روزانه 1300 کامیون بار می‌رسد که در مجموع حدود هفت میلیون قطعه به اسپارتانبورگ وارد می‌شود. داخل اسپارتانبورگ فضا به طرز شگفت‌انگیزی آرام به نظر می‌رسد و عملیات به قدری منظم و درست انجام می‌شود که حس مدرنیته در فضا منعکس می‌شود.

دیجیتالی شدن نقش مهمی در این راستا ایفا می‌کند. در برخی از دستگاه‌ها سینی‌هایی وجود دارد و قطعاتی که باید به صورت دستی در خودرو خاصی نصب شوند روی این سینی قرار میگیرد. این سینی دارای چراغ‌های رنگی است. هرگاه قسمت اشتباه از آن سینی انتخاب کنید و چراغ قرمز می‌شود.

در این دوران که هیچ خودرویی دقیقا یکسان نیست، کسانی که در خطوط کار می‌کنند باید قدردان این نوع فناوری کاهش خطا باشند. ترکیب پیشرانه و شاسی نیز کاملا خودکار است. این عمل بدون نیاز به دخالت انسان انجام می‌شود.

989898

قسمت ‌های مختلف کارخانه اسپارتانبورگ

در سالن X3/4 حدود 2500 نفر حضور دارند، اما در ساختمان قدیمی که X5/6/7 و مشتقات M آنها ساخته می‌شود ظرفیت دو برابر بیشتر است. ساخت ماشین‌های بزرگ‌تر به نیروی انسانی بیشتری نیاز دارد.

این تفاوت فقط در تعداد بیشتر قطعاتی نصب شده روی خودرو نیست. ابعاد نیز مشکل ایجاد می‌کند. برای مثال سربرگ X3 از شیشه جلو وارد می‌شود و برای نصب به سه نفر نیاز است. سربرگ XM در آینده بسیار بزرگ‌تر خواهد بود؛ بنابریان اسپارتانبورگ باید فرآیند جدیدی را توسعه دهد که آن ایمن و به موقع نصب شود.

انرژی مصرفی برای ساخت خودرو

BMW اعداد دلگرم‌کننده‌ای در رابطه با کاهش مصرف انرژی (کاهش 67 درصدی به ازای هر خودروی ساخته شده از سال 2006)، مصرف آب (کاهش 52 درصدی)، فاضلاب فرآیندی (51 درصد)، انتشار حلال‌ها (46 درصد) و ضایعات برای دفع (82 درصد) منتشر کرده است.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها