|

مهاجرت کاری به خارج و هر آنچه باید بدانید

برای مهاجرت کاری به خارج از کشور فاکتورهایی را باید در نظر داشت که از جمله می توان به: سن، سابقه کاری، مدرک تحصیلی، مدرک زبان اشاره کرد. برای موفقیت در پروسه مهاجرت کاری حتما باید این موارد را در نظر داشته باشید.

مهاجرت کاری به خارج و هر آنچه باید بدانید

برای مهاجرت کاری به خارج از کشور فاکتورهایی را باید در نظر داشت که از جمله می توان به: سن، سابقه کاری، مدرک تحصیلی، مدرک زبان اشاره کرد. برای موفقیت در پروسه مهاجرت کاری حتما باید این موارد را در نظر داشته باشید.

با اطلاع از مواردی که در ادامه عنوان می شوند و همچنین مشاوره با یک مرکز کاریابی می توانید به موقعیت شغلی دلخواه و مناسب خود در خارج از کشور دست بیابید.

نکته های کلی برای مهاجرت کاری که باید بدانید

عموماً برای مهاجرت کاری به شکل قانونی شرایط کلی زیر برای اکثر کشورها صدق می‌کند:

1.       سن متقاضی

معمولاً نیروی کار ماهر 20 تا 30 ساله شانس بالاتری در مهاجرت دارد. از طرفی اکثر کشورها سقف استخدام نیروی کار ماهر را 32 سال در نظر می‌گیرند.

2.       مدرک زبان

به طور میانگین اکثر کشورها برای اشتغال مهاجران، حداقل نمره آیلتس 6، 5/6 و در مواردی 7 را ملاک قرار می‌دهند.

3.       مدرک تحصیلی

عموماً مدرک کارشناسی حداقل میزان تحصیلات موردنیاز برای مهاجرت قانونی است اما شرط مدرک تحصیلی در کشورها متفاوت است. بهتر است اطلاعات لازم را از مشاور مهاجرت خود دریافت کنید.

4.       سابقه کار

اکثر کشورها حداقل 3 سال سابقه کار آن هم در زمینه مرتبط با شغل درخواستی‌ را ملاک قرار می‌دهند.

5.       موارد شخصی

  • نداشتن سوءسابقه
  • سلامت و عدم ابتلا به مشکلات پزشکی مختل‌کننده اشتغال به‌ویژه بیماری‌های واگیردار
  • تمکن مالی برای مهاجرت و زندگی در کشور مقصد
  • نداشتن اشتغالی دیگر در کشور مقصد در کنار شغل فعلی

در نهایت باید مدارکی ارائه دهید که ثابت کند بعد از اتمام مهلت ویزای کاری به کشور خود باز می‌گردید.

6.       مدارک و اسناد بدیهی

بهتر است پاسپورت معتبر، ترجمه مدارک هویتی، ترجمه مدارک مالی و مدارک تحصیلی، ویزا، رزومه کامل، توصیه‌نامه کارفرمای قبلی در کشور مبدأ وغیره را به همراه داشته باشید.

0213654

راه هایی برای پیدا کردن فرصت شغلی

پیداکردن پیشنهاد شغلی افراد جویای کار را کمی سردرگم می‌کند. در ادامه چند روش برای یافتن موقعیت کاری مناسب را به شما معرفی خواهیم کرد.

استفاده از خدمات مراکز کاریابی

یک مرکز کاریابی اطلاعات به روز و دقیقی درباره مهاجرت کاری و مشاغل موردنیاز کشور مقصد دارد. اطلاعاتی که با جست‌و‌جو در اینترنت به دست نخواهید آورد. استفاده از خدمات این مرکز زمان انتظار برای گرفتن پیشنهادات شغلی را به حداقل می‌رساند. اطلاعات ارزشمند مشاوران کاریابی از خطاها و مشکلات قانونی در مسیر گرفتن پیشنهادهای شغلی نیز می‌کاهد.

استفاده از شبکه های اجتماعی

لینکدین یک پلتفرم بسیار گسترده است و بسیاری از صاحبان مشاغل در آن حضور دارند. در این شبکه به راحتی می‌توانید با صاحبان مشاغل ارتباط برقرار کنید اما یافتن شغل مناسب با استفاده از این شبکه اجتماعی چندان ساده نیست. برای اینکار به یک رزومه قوی نیاز دارید. رزومه‌های دیگران و پیشنهادهای کارفرمایان را بررسی و رزومه‌ای قوی طراحی کنید.

   استفاده از سایت های آنلاین برای مهاجرت کاری

با مراجعه به سایت‌هایی مانند craigslist و   indeed از فرصت‌های شغلی سراسر جهان اطلاع پیدا می‌کنید. هرروزه در این سایت‌ها آگهی‌های بسیاری در رشته‌ها و تخصص‌های مختلف منتشر می‌شود. با بررسی آگهی‌ها به این اطلاعات دست پیدا می‌کنید:

  • مهارت‌های لازم برای اپلای در یک شغل
  • میزان درآمد
  • شرایط استخدام

مهاجرت با سفرهای خارجی

با سفر به کشور موردنظر می‌توانید از نزدیک فضای حاکم بر اقتصاد کشور را لمس کرده و حتی با صاحبان مشاغل ارتباط برقرار کنید. البته سفر به یک کشور خارجی مستلزم صرف زمان و هزینه قابل‌توجهی است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها