|

کدام ارز در جهان قدرتمندتر است؟ آشنایی با 10 ارز قدرتمند دنیا

دلار و یورو دو ارز شناخته شده ای هستند که در بیشتر معاملات از آنها استفاده می شود.

کدام ارز در جهان قدرتمندتر است؟ آشنایی با 10 ارز قدرتمند دنیا

دلار و یورو دو ارز شناخته شده ای هستند که در بیشتر معاملات از آنها استفاده می شود. با این وجود، سرمایه گذرای روی ارزهایی که سوددهی بالایی دارند، یکی از چالش های رایج در بازار ارز است.

البته اگر از آن دسته افرادی هستید که هنوز دل از دلار و پوند نکنده‌اند، بهتر است تجدیدنظر کنید. در ادامه با ده ارز قدرتمند آشنا می‌شوید. در ادامه ارزها از ضعیف رو به قوی در نظر گرفته شده‌اند.

10. دلار آمریکا (USD)

فهرست ارزهای قدرتمند را معرفی دلار آغاز می کنیم. دلار آمریکا بیش از دیگر معامله و استفاده می‌شود. عنوان "ارز ذخیره اصلی جهان" از آن دلار است و بانک‌های سراسر جهان این پول را در صندوق‌های ذخیره خود نگهداری می‌کنند.

اما بهتر است بدانید که الان زمان مناسبی برای تبدیل پولتان به دلار نیست. با وجود اینکه دلار شرایط خوبی را پشت سر نمیگذارد، بهتر است وضعیت آن را زیر نظر داشته باشید.

10

9. فرانک سوئیس (CHF)

هر فرانک سوئیس برابر با 1.01 دلار آمریکاست. البته این تناسب چندان چشم‌گیر نیست، اما ازآنجایی که سوئیس به عنوان یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان سابقه بسیار خوبی در بازار مالی داشته است. سوئیس با پایین‌ترین میزان بدهی توجه سرمایه‌گذاران بسیاری را به خود جلب کرده است. این ارز می‌تواند ذخیره امنی برای دارایی‌ شما باشد.

9

8. یورو (Euro)

 اتحادیه اروپا یورو را به عنوان پول رایج می‌شناسد. این ارز دومین ارزی است که به عنوان ذخیره ارزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در زمان نگارش این مقاله هر یورو برابر با 1.10 دلار آمریکاست.

8

7. دلار جزایر کیمن (KYD)

هر دلار جزایز کیمن برابر با 1.20 دلار آمریکاست. جزایر کیمن بخشی از بریتانیاست که به عنوان بهشت مالیاتی شناخته می‌شود.

777

6. پوند جبل الطارق (GPI)

 ارزش هر پوند جبل‌الطارق برابر با 1.23 دلار آمریکاست. این پوند از نظر ارزش با پوند بریتانیا برابر می‌کند.

6

5. پوند استرلینگ (GPB)

هر پوند استرلینگ برابر با 1.26 دلار آمریکاست. بسیاری پوند انگلستان یا پوند استرلینگ را قوی‌ترین ارز دنیا به شمار می‌آورند. این ارز قدیمی‌ترین ارز مستقل در جهان بود که نخستین بار در سال 1489 در انگلستان به کار گرفته شد.

5

4. دینار اردن (JOD)

 هر دینار اردن برابر با 1.41 دلار آمریکاست. این ارز در سال 1949 جایگزین پوند فلسطین شد. این ارز در 20 سال گذشته به پشتوانه دلار آمریکا به یکی از قدرتمندترین ارزهای جهان بدل شده است که البته تنها در اردن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

4

3. ریال عمان (OMR)

ارزش هر ریال عمان برابر با 2.60 دلار آمریکاست. این پول عربی که نخستین بار در سال 1973 منتشر شد به دنبال پیشرفت کشورهای نفت‌خیز قدرت بیشتری پیدا کرد. قدرت خرید این ارز بسیار بالاست، به حدی که دولت این کشور اسکانس‌های یک چهارم ریال و یک دوم ریال را نیز منتشر کرده است.

3

2. دینار بحرین (BHD)

 ارزش هر دینار بحرین برابر با 2.65 دلار آمریکاست. این ارز از سال 1965 منتشر شد. این کشور یک میلیون نفر جمعیت دارد و اکثر خارجیان مقیم این کشور هندی هستند. به همین دلیل معامله روپیه (INR) به BHD بسیار رایج است.

2

1.دینار کویت (KWD)

قدرتمندترین ارز جهان دینار کویت است. کویت به پشتوانه صادرات سنگین نفت ثروت بسیاری را از آن خود کرده است. دینار کویت طی سالیان گذشته از پشتوانه‌های مالی متفاوتی برخوردار بوده است.  این ارز نیز از سال های 2003 تا 2007 از حمایت دلار آمریکا برخوردار بود. هر دلار کویت برابر با 3.29 دلار آمریکاست.

 اکنون زمان آن رسیده است که ارز مورد نظرتان را انتخاب کنید. حتی شاید بد نباشد به فکر راه‌اندازی کسب‌وکاری در کشورهای قدرتمند موجود در این لیست باشید.

1 - Copy

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها