|

چگونه بدون احراز هویت ارز دیجیتال بخریم؟

خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت امروز برای خیلی کاربران تبدیل به رویایی شده است. الزام بسیاری از دولت‌ها در سراسر جهان برای احراز هویت باعث شده که بسیاری از صرافی‌ها این فرایند را برای ورود کاربران ضروری اعلام کنند.در این مقاله ابتدا به بررسی فرایند احراز هویت و شرایط آن خواهیم پرداخت سپس به راهی اشاره خواهیم کرد که شما می‌توانید ازطریق آن بدون انجام این فرایند رمزارز بخرید. پس تا انتهای مقاله همراه ما بمانید.

چگونه بدون احراز هویت ارز دیجیتال بخریم؟

 

 

منظور از احراز هویت در صرافی‌ های رمزارز چیست؟

در دوره‌ای هستیم که این احتمال کم‌تر وجود دارد که شما بتوانید یک صرافی بدون احراز هویت پیدا کنید. فرایند احراز هویت مجموعه فعالیت‌هایی است که موسسه‌ها و شرکت‌های مختلف برای شناخت کاربران خود انجام می‌دهد. اگر آن‌ها به‌لحاظ قانونی مجبور به انجام چنین کاری باشند، تمام مشتریان باید پس‌از فرایند احراز هویت از خدمات آن‌ها بهره‌مند شوند.

برای مثال امروز نمی‌توان بدون احراز هویت از خدمات بانکی استفاده کرد. دلیل اینکه در تمامی موسسه‌های مالی شکلی از احراز هویت وجود دارد مفاهیمی مثل پول‌شویی و تامین مالی تروریسم است. در این فرایند اطلاعات هویتی شما برای موسسه‌ای که قصد دریافت خدمات از آن را دارید مشخص خواهد شد.

چرا برای دولت ‌ها احراز هویت در صرافی کریپتو اهمیت دارد؟

پول‌شویی یعنی روش‌هایی که می‌توان منشا پول اصلی را پنهان کرد. معنای تامین مالی تروریسم نیز که روشن است. ازطرفی انجام فعالیت‌های مالی غیرقانونی به‌وسیله رمزارزها می‌تواند خیلی راحت انجام شود. رمزارزها غیرقابل ردیابی هستند و هویت افرادی که از آن استفاده می‌کنند ناشناس است.

صرافی‌ها تنها نهادی محسوب می‌شوند که به‌شکل قانونی این دارایی‌ها را به‌فروش می‌رسانند. پس دولت‌های مختلف هم برای مسائل مالیاتی و هم برای فعالیت‌های غیرقانونی فرایند احراز هویت را برای اکثر صرافی‌ها در سراسر دنیا الزامی کرده‌اند.

مراحل احراز هویت در صرافی‌ های رمزارز شامل چه مراحلی است؟

در اولین مرحله صرافی از شما اطلاعات خاصی مثل نام، تاریخ تولد، آدرس و مدارک شناسایی را درخواست خواهد کرد. پس‌از این مرحله با استفاده از اطلاعاتی که شما در اختیار صرافی قرار داده‌اید، مراحل اعتبارسنجی شما آغاز خواهد شد. صرافی بررسی می‌کند که اطلاعات واردشده توسط شما با اطلاعات حقیقی چقدر تطابق دارد.

پایگاه‌های رسمی داده در اختیار صرافی قرار دارند تا بتواند درصورت نیاز از آن‌ها کمک بگیرد. هنگامی که شما منتظر تایید حساب خود هستید، صرافی این موضوع را بررسی می‌کند که چقدر احتمال وجود دارد که شما مرتکب جرم خاصی شوید. اگر مشکلی وجود نداشته باشد شما می‌توانید از خدمات صرافی بهره‌مند شوید و خرید خود را شروع کنید.

احراز هویت برای کاربران ایرانی مشکلی ایجاد کرده است؟

پس‌از اینکه بازار کریپتو رشد کرد و فراگیر شد دولت‌های مختلف تصمیم گرفتند که به فعالیت این صرافی‌ها سامان بدهند. یکی از اقداماتی که در این راستا انجام گرفت، الزامی‌کردن فرایند احراز هویت برای تمامی کاربرانی بود که قصد دارند از خدمات چنین صرافی‌هایی بهره‌مند شوند.

در آن زمان صرافی‌های ایرانی خاصی وجود نداشت و اکثر تریدر‌ها و افرادی که در بازار مشغول بودند برای رفع نیاز خود از صرافی‌های خارجی استفاده می‌کردند. شرایط الزامی احراز هویت سبب شد که بسیاری موقعیت خود را از دست بدهند. چون صرافی‌های خارجی به‌دلیل تحریم‌های بین‌المللی حاضر به تایید هویت ایرانیان نبودند.

این مسئله مشکلات زیادی را برای کاربران ایرانی ایجاد کرد. خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت برای این دسته از کاربران تبدیل به یک آرزو شده بود. ازطرفی یک مشکل دیگر هم وجود داشت. صرافی‌هایی که تایید هویت ایرانیان را قبول نکردند با مسدودکردن حساب آن‌ها دارایی‌های‌شان را نیز در وضعیت بلوکه نگه داشتند.

احراز هویت با روح رمزارز تطابق دارد؟

یک مسئله مهم درباره احراز هویت این است که بسیاری اعتقاد دارند رمزارزها پدید آمده‌اند تا نظارت یک نهاد متمرکز روی آن‌ها وجود نداشته باشد. یعنی خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت باید برای همه امکان‌پذیر باشد چون ذات آن در ناشناس‌بودن افراد استفاده‌کننده از آن است.

این پول دیجیتالی به میان آمده تا حریم خصوصی را حفظ کند. در مقابل این رویکرد افرادی هستند که نمی‌دانند چگونه باید به هرج‌ومرج دنیای کریپتویی پایان داد. حذف کامل نظارت‌ها از رمزارز‌ها باعث به‌وجودآمدن یک بی‌نظمی بی‌سابقه خواهد شد. به همین دلیل هم دولت‌ها تلاش می‌کنند تا جایی که امکان دارد به این سیستم سامان ببخشند.

وضعیت احراز هویت در صرافی ‌های داخلی چگونه است؟

تمامی صرافی‌های داخل کشور به‌جز تعدادی انگشت‌شمار ملزم به احراز هویت کاربران خود هستند. این الزام توسط حکومت برای جلوگیری از پول‌شویی و فعالیت‌های غیرقانونی پدید آمده است. سطوح احراز هویت و مراحل آن در هر صرافی متفاوت خواهد بود.

اما شبیه به هیچ یک از صرافی‌های خارجی نیست. احراز هویت در صرافی‌های داخلی با جدیت بیشتری دنبال می‌شود و علاوه‌بر مدارک به ویدیو‌های سلفی از تمام‌رخ چهره و برخی موارد دیگر امنیتی هم نیاز دارد.

چگونه از صرافی ‌های داخلی بدون احراز هویت، رمزارز بخریم؟

خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت از صرافی‌های داخلی ممکن نیست اما می‌توانید با رعایت سقف معامله از صرافی ایکس پی خرید خود را انجام دهید. ایکس پی یکی از بهترین صرافی‌های داخلی حوزه کریپتو در کشور ماست که برای سهولت بیشتر کاربران در خرید رمزارز به روی کار آمده است.

دقیقا یکی از اهداف مهم این صرافی ایجاد بستری برای کاربران ایرانی بود تا آن‌ها برای خرید و انجام معاملات مختلف خود حوزه ارز دیجیتال دیگر به صرافی‌های خارجی نیازی نداشته باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید تنها لازم است که به وبسایت این صرافی معتبر مراجعه کنید.

جمع‌بندی

خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت را به شما معرفی کردیم. باید این نکته را در نظر بگیرید که الزام دولت‌ها برای احراز هویت مختص به ایران نیست و در سراسر جهان این الزام وجود دارد. البته که فرایند احراز خالی از لطف هم نیست و برای کاربران مزیت‌هایی خواهد داشت.

رسمی‌ترشدن خرید و فروش ارز دیجیتال می‌تواند به ثبات بیشتر در بازار کمک کند و جلوی فعالیت‌های غیرقانونی را بگیرد. ثبت هویت می‌تواند دید بسیاری از کشورها نسبت به این پول جدید را عوض کند و شرایطی را بسازد تا استفاده از رمز‌ارزهای مختلف راحت‌تر باشد. از شما نیز ممنونیم که تا انتهای مقاله همراه ما بودید. امیدواریم که از این مطالب بیشترین استفاده را کرده باشید.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها