|

آیا تتر می تواند جایگزین دلار شود؟

آیا تتر می تواند جایگزین دلار شود؟

ارزش پولی هر کشوری بنا بر سیاست‌های مالی آن دائماً در حال نوسان است. همین مسئله موجب شده تا بسیاری از افراد، سرمایه‌گذاری در ارزهای ملی کشورهای مطرح را ترجیح دهند. اما از زمانی که استیبل‌کوین تتر معرفی شد، سرمایه‌گذاران با چالش جدیدی برای مقایسه تتر و دلار مواجه شدند. باتوجه‌به خدمات و مزیت‌های ارزهای دیجیتال مانند کارمزد پایین، تمرکززدایی و مداخله نداشتن شخص ثالث نمی‌توان از محبوبیت تتر در بازارهای جهانی چشم‌پوشی کرد.

 

بهتر نیست به‌جای خرید اسکناس دلار، به فکر خرید تتر و انتخاب یک کیف پول دیجیتالی مطمئن باشید؟

معرفی استیبل کوین‌ تتر

تتر (USDT) یک استیبل‌کوین است که در سال ۲۰۱۴ توسط شرکت تتر لیمیتد راه اندازی شد. از نظر ارزش بازار در بین پنج ارز دیجیتال برتر قرار دارد. فرض بر این است که هر واحد تتر دارای ارزش ۱ دلار است. این شرکت ادعا می کند در ازای هر واحد تتر، ۱ تتر در صندوق ذخایر نگهداری می‌کند.  

تتر و دلار چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

تاکنون، تتر و دلار تقریباً از نظر ارزش با یکدیگر برابر بوده‌اند. بااین‌حال، این دارایی‌ها قطعاً یکسان نیستند. تتر ارزش خود را از دلار آمریکا می‌گیرد و اگر دلار از بین برود، تتر وجود نخواهد داشت. این ارتباط متقابل نیست. اگر تتر ناپدید شود، دلار آمریکا همچنان به کار خود ادامه می‌دهد.

یکی دیگر از تفاوت‌های اساسی بین دلار و تتر، وضعیت قانونی و قابل‌اعتماد بودن آن است. ازآنجایی‌که دلار آمریکا قوی‌ترین ارز فیات، ارز ترجیحی اصلی در جهان است و در بسیاری از مناطق ارز قانونی است، به طور قابل‌توجهی قابل ‌اعتمادتر از تتر است.  چنانچه برای ایالات متحده اتفاقی بیافتد و قیمت دلار افت پیدا کند، قیمت Tether نیز پایین خواهد آمد. این چیزی است که در شرایط مشابه برای سکه‌های کریپتو که به دلار آمریکا وابسته نیستند، مانند بیت‌ کوین اتفاق نمی‌افتد.

مزایای تتر چیست؟

222222

  • نقل‌وانتقال پول به خارج از کشور با تتر آسان‌تر است، زیرا هیچ‌کس نمی‌تواند مانع ارسال یا دریافت ارزهای دیجیتال شود.

  • زمان و کارمزد تراکنش به مکان فرستنده و گیرنده بستگی ندارد. بااین‌حال، در صورت نیاز به تبدیل تتر به پول فیات، ممکن است با محدودیت‌ها و هزینه‌های اضافی روبرو شوید.

  • اگر مبلغ قابل‌توجهی را به خارج از کشور ارسال کنید، بانک تتر شما را مسدود نمی کند.

  • هنگامی که از تتر استفاده می‌کنید، پول خود را به طور کامل در اختیار دارید.

  • با استفاده از تتر انتقالات مالی برای هر فردی در شبکه‌های غیرمتمرکز سریع و ارزان انجام می‌شود.

  • ارزش این توکن همیشه برابر ۱ دلار آمریکا است و چنانچه بر اثر تورم قیمت دلار تغییر کند، قیمت تتر نیز تغییر می‌کند. به همین جهت نرخ تورم در آن صفر است.

دلار کاغذی بخریم یا تتر؟

در حال حاضر مهم‌ترین مسئله‌ اقتصادی که در کشورمان وجود دارد، شرایط تحریم و تورم سالانه بیش از ۴۵ درصد است. در چنین شرایطی است بهترین راه حفظ ارزش سرمایه و امکان سرمایه‌گذاری در بازارهای خارجی با کمترین سرمایه بسیار اهمیت دارد. به همین دلیل دارایی خود را به ارز با ارزشی مانند دلار تبدیل کنید که ثبات خوبی را در بازارهای جهانی دارد. ازآنجایی‌که نگهداری از دلار فیزیکی از لحاظ امنیت و مکانی برای شما دردسرهایی به همراه دارد، بهترین راه خرید ارز دیجیتال تتر است. با ثبت‌نام در یک صرافی ارز دیجیتال ایرانی مانند تبدیل می‌توانید دارایی خود را به صرافی منتقل کنید و در بازارهای معاملاتی اقدام به خرید تتر کنید.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها