|

شرایط جدید ثبت شرکت/ ۸۵۰ هزار شرکت ‌صوری شناسایی شدند

جزئیات شناسایی ۸۵۰ هزار شرکت ‌صوری در کشور و الکترونیکی شدن و هوشمندسازی ثبت شرکت‌ها اعلام شد.

شرایط جدید ثبت شرکت/ ۸۵۰ هزار شرکت ‌صوری شناسایی شدند

به گزارش شبکه شرق، مدیرکل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از شناسایی ۸۵۰ هزار شرکت ‌صوری در کشور خبر داد و گفت:‌ امضای اسناد تاسیس ‌شرکت‌ها الکترونیک شد.

ابوالفضل نصیری در جلسه هم‌اندیشی فعالان اقتصادی و سازمان‌های مردم‌نهاد استان یزد با مدیران ثبت شرکت‌ها و موسسات کشور و استان با اشاره به حمایت‌های هرچه بیشتر حقوقی و ثبتی از فعالان اقتصادی و شرکت‌های تولیدی اظهار کرد: در اجرای فرامین رهبری در تحقق شعار سال و دستورات رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، تمرکز عمده فرآیند‌های ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری بر رفع موانع حقوقی و ثبتی شرکت‌های تولیدی و فعالان اقتصادی با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و با همکاری سایر مبادی و دستگاه‌های ذی‌ربط است که در این راستا، ستاد تخصصی رفع موانع و مشکلات ثبت شرکت‌های تولیدی با مرکزیت اداره کل ثبت شرکت‌ها و با حضور سایر نهاد‌های متولی کسب و کار و تولید، تشکیل و فعال شده است.

واو ی با اشاره به اینکه استان یزد در بحث اقتصادی، رکن محسوب می‌شود، افزود: شروع هر فعالیت اقتصادی از سازمان ثبت اسناد و اداره کل ثبت شرکت‌هاست که برای کمک به تسهیل در روند فعالیت‌ها از ابتدای سال الکترونیکی شدن فعالیت‌ها و در ادامه، هوشمندسازی در دستورکار قرار گرفت.  

مدیرکل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیر‌تجاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از الکترونیکی شدن پنج فرآیند این اداره کل خبر داد و گفت: راه‌اندازی امضای الکترونیک اسناد تاسیس و تغییرات شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری و پرداخت الکترونیکی حق الثبت اشخاص حقوقی در تهران و عملیاتی شدن در سراسر کشور یکی این فعالیت‌هاست که در شناسایی شرکت‌های صوری کمک بسیار شایانی داشت.  

نصیری اضافه کرد: در ابتدای راه مشکلات زیادی داشتیم، اما در حال حاضر امضای الکترونیکی در کشور 99.5 درصد و در استان یزد به صورت 100 درصد اجرایی شده است.  

او  با بیان اینکه فرآیند ثبت شرکت‌ها در سامانه جامع ثبت شرکت‌ها متحول و الکترونیک شده و مراجعات حضوری کاهش یافته است، تصریح کرد: از تیرماه سال جاری روند تحولات، سرعت بیشتری گرفته و برای تأسیس یا ایجاد تغییرات در شرکت‌ها نیاز به هیچ‌گونه مراجعه حضوری نیست.

این مقام مسئول، بازطراحی سامانه جامع ثبت شرکت‌ها از بهمن‌ماه و کاهش زمان تاسیس شرکت‌ها از یک روز، به کمتر از 2 ساعت را از دیگر فعالیت‌های انجام‌شده در این اداره کل برشمرد و گفت: در نسخه جدید سامانه جامع ثبت شرکت‌ها خدمات با بهره‌گیری از هوش مصنوعی و فناوری‌های نوین انجام می‌شود و موجب کاهش فیزیکی حدود 80 درصدی مراجعات مردم شده است.

او تاکید کرد: در حال حاضر 2 میلیون و 50 شرکت ثبت شده در کشور داریم که از این تعداد 41 هزار شرکت و موسسه غیرتجاری در استان یزد فعالیت دارند.  

به گفته او، با الکترونیکی شدن و هوشمندسازی ثبت شرکت‌ها، در ازای تبصره 3 و 4 ماده 186 قانون مالیات‌های مستقیم شرکت‌ها، 850 هزار شرکت غیرفعال بودند که از نگاه سازمان ثبت اسناد این شرکت‌ها صوری هستند.  

مدیرکل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیر‌تجاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور همچنین با اشاره به ثبت روزانه حدود 100 مورد تغییرات در شرکت‌های استان یزد، عنوان کرد:  این روند فعالیت‌ها بیانگر تداوم روند رونق اقتصادی در این استان بوده که قابل توجه است.

منبع: تسنیم
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها