|

چگونه در عمان شرکت ثبت کنیم؟

ایجاد یک شرکت نیاز به تجزیه و تحلیل قابل‌توجهی دارد و لحظه‌‌ای که منطقه صحیح را انتخاب می‌کنید، تنها در نیمه راه هستید.

چگونه در عمان شرکت ثبت کنیم؟

ایجاد یک شرکت نیاز به تجزیه و تحلیل قابل‌توجهی دارد و لحظه‌‌ای که منطقه صحیح را انتخاب می‌کنید، تنها در نیمه راه هستید. ایده راه اندازی کسب‌وکار در مطلوب‌ترین منطقه، به‌ویژه در سطح بین‌المللی، می‌تواند به شما کمک کند تا با خیال راحت، رقابت جهانی را پیش ببرید.

کشور سلطان نشین عمان کشوری نوظهور است که در منطقه خاورمیانه، یک انتخاب ایده‌آل برای راه اندازی کسب‌و‌کار است. تنوع اقتصادی در عمان باعث شده است سرمایه‌گذاران برای ثبت شرکت در عمان پیش قدم شوند. شرایط ثبت شرکت در عمان ساده است، با این حال رعایت الزامات قوانین کشوری مهم است.

سرمایه گذاری مستقیم خارجی در عمان

برخلاف بسیاری از کشورهای حاشیه خلیج فارس، دولت عمان سرمایه گذاری خارجی را از سال ۲۰۰۰ آزاد کرده است. نکته مهم این است که هیچ الزامی برای تعیین سهامدار مقیم در عمان وجود ندارد.

عمدتاً سرمایه گذاران خارجی که برای ثبت شرکت به عمان می‌روند، یک شرکت با مسئولیت محدود را انتخاب می‌کنند. یک LLC باید ابتدا مجوز تجارت را از وزارت بازرگانی و سرمایه گذاری (MOCI) دریافت کند. MOCI اشکال مختلفی از مجوزها را برای انجام تجارت در عمان ارائه می‌دهد.

فرآیند ثبت شرکت در عمان

  • انتخاب یک ساختار تجاری

شرایط ثبت شرکت در عمان، مستلزم آن است که یک سرمایه گذار، ساختار مربوط به شرکت را بر اساس سرمایه موجود و تعداد کل سهامداران انتخاب کند. سرمایه گذار گزینه‌های زیر را برای انتخاب دارد:

  1. مالکیت انفرادی
  2. مشارکت عمومی
  3. مشارکت محدود
  4. شرکت سهامی
  5. شرکت هلدینگ
  6. دفتر شعبه
  7. دفتر نمایندگی
  • انتخاب نام تجاری

شایان ذکر است که نام تجاری به عنوان چهره شرکت است. انتخاب نام تجاری ممکن است ساده به نظر برسد، اما در واقعیت چندان آسان نیست. ابتدا باید مطمئن شوید که نام برند شما نسبت به سایر رقبای موجود در بازار منحصر به فرد است.

در عین حال، شما باید مطمئن شوید که نام تجاری انتخاب شده توهین آمیز به نظر نمی‌رسد یا احساسات مذهبی را خدشه دار نمی‌کند.

  • انتخاب محل مناسب

هر کسب و کاری باید در جایی ایجاد شود که اکثریت مخاطبان را مورد هدف قرار می‌دهد. عمان مناطق اختصاصی دارد که می‌توان با توجه به بودجه تجاری مربوطه، روی آنها تمرکز کرد. اگر یک کارآفرین نوپا در حال برنامه ریزی برای ایجاد یک کسب و کار هستید، مناطق آزاد در عمان گزینه مطلوبی هستند.

  • ارسال ملزومات شرکت

یکی از شرایط ثبت شرکت در عمان، ارائه مدارک لازم است. پس از نهایی کردن نام کسب و کار خود، باید مدارک تجاری مربوطه را برای انجام مراحل ثبت نام ارسال کنید. تعدادی از اسناد ضروری شامل موارد زیر است:

  1. اسناد سهامداران و قرارداد
  2. تفاهم نامه و اساسنامه
  3. گواهی مالیاتی
  4. گواهی سپرده اولیه
  5. گواهی مربوط به اتاق بازرگانی و صنعت

سوابق را قبل از تحویل به مقامات مربوطه بررسی کنید. سپس ملزومات شرکت را به اتاق بازرگانی و صنعت عمان (OCI) ارسال کنید.

  • افتتاح حساب بانکی

هر کسب و کاری نیاز به انجام معاملات تجاری دارد و برای آن داشتن یک حساب بانکی تجاری ضروری است. مطلوب است که با تحقیقات در مورد بانک‌های موجود، بانکی را انتخاب کنید که نیازهای تجاری شما را برآورده می‌کند.

  • دریافت مهر شرکت

مهر شرکت را می‌توان به عنوان امضای یک نهاد تجاری نام برد که به طور ایده آل روی سربرگ استفاده می‌شود. این امر هنگام معامله با سهامداران شرکت ضروری است و از اسناد تجاری مربوطه در برابر جعل محافظت می‌کند.

  • استخدام نیروی کار مناسب

حداقل سهامداران در یک شرکت سهامی عمان باید سه نفر باشد، همچنین یک LLC حداقل یک مدیر برای انجام امور کارها انتخاب کند. نهادهای تجاری در عمان انعطاف پذیری لازم را برای استخدام افراد بین المللی نیز دارند، بنابراین شما این فرصت را دارید که بهترین استعدادهای جهانی را جذب کنید.

  • تکمیل مراحل ویزا

از شرایط ثبت شرکت در عمان، برای افراد خارجی داشتن ویزا است. سرمایه گذار یا کارفرما باید ویزای مربوطه را دریافت کنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها