|

آیا قیمت ارز دیجیتال بالا میرود ؟ | پیش بینی های موثر

آیا قیمت ارز دیجیتال بالا میرود ؟ | پیش بینی های موثر

آیا در آینده بالا رفتن قیمت ارز دیجیتال را شاهد هستیم؟ کارشناسان اقتصادی و افراد مشهور نظرات مختلفی دارند. برخی آینده بازار ارز دیجیتال را روشن می‌دانند و همواره از رشد آن صحبت می‌کنند.

 

اما برخی دیگر عقیده دارند که این بازار به سرانجامی نمی‌رسد و روزی به‌طور کامل از بین خواهد رفت.

هر کدام استدلال‌های خاصی دارند که قابل بررسی است. در این مقاله همراه ما باشید تا ببینیم این بازار مجازی در آینده برای ما چه حقیقتی خواهد داشت.

آینده دنیای رمزارز چگونه خواهد بود؟

بازار ارز دیجیتال بازاری است که نوسان‌های سنگینی را تجربه می‌کند. دلیل وقوع این نوسان‌ها نیز سن کم بازار و تلاش آن برای ثبات بیشتر است.

بااین‌حال رمزارز‌ها درعین‌این‌که نوسانات زیادی را تجربه می‌کنند جایگاه بهتری در بازار می‌یابند و طرفداران آن‌ها هم بیشتر می‌شود.

دلیل این اتفاق هم چند موضوع است. دلیل اول استقبال بهتر و بیشتر مردم از رمزارز‌ها بوده، به‌شکلی که امروز بسیاری از آن‌ها تمایل دارند که از کریپتو برای پرداخت‌های روزمره خود استفاده کنند.

مشاغل و موسسه‌های مختلف به‌شکل جدی از رمزارز برای پرداختی‌های‌شان کمک می‌گیرند و این موضوع برای رشد این بازار فوق‌العاده است. اما در آینده این پذیرش تا چه حد خواهد بود؟ ارز دیجیتال چقدر می‌تواند توسعه پیدا کند؟ در ادامه این موضوع را بررسی می‌کنیم.

شغل‌هایی که در آینده به واسطه ارز دیجیتال ایجاد می‌شوند؟

دنیای رمزارز قابلیت این را دارند که در آینده مشاغل بیشتری برای فعالانش ایجاد کند. دنیای مدرن دنیایی است که در آن تعدادی شغل از بین می‌روند اما شغل‌های جدید متولد می‌شوند و راه را برای توسعه باز می‌کنند.

تا همین یک دهه پیش مفهوم صرافی ارز دیجیتال معنا نداشت اما امروز بسیاری در این صرافی‌ها شاغل هستند و مسئولیت‌های بزرگ و کوچک دارند. آینده نیز مشاغل این حوزه بیشتر و مناسب قشر‌های مختلف جامعه با سطح دانش و تخصص مختلف خواهند شد.

کارشناسان حوزه کریپتو درباره آینده بازار چه نظری دارند؟

از شروع فعالیت بیت کوین و دیگر ارز‌های قدیمی بازار حدود یک دهه می‌گذرد. یک دهه واقعا زمان زیادی برای اثرگذاری نیست اما می‌بینیم که در همین مدت کم این ارز‌ها توانسته‌اند به بخش‌های مختلفی تسلط پیدا کنند.

بااین‌حال طبق نظر کارشناسان هنوز فیات و طلا بر بازار‌های مالی مسلط هستند و عموم مردم آن‌ها را ارزشمند می‌دانند. اما ارز دیجیتال ویژگی‌هایی دارد که باعث می‌شود در آینده استقبال از آن بیشتر شود. ارز‌های دیجیتالی دارایی‌های ضدتورمی هستند.

مدیریت آن‌ها خودکار است و کسی لازم نیست پشتیبان آن‌ها باشد. حریم خصوصی را نقض نمی‌کنند و روش سریعی برای پرداخت هستند.

2

درست است که تمامی این ویژگی‌های مثبت می‌تواند به رشد قیمتی رمزارز‌ها منجر شود اما مشکلاتی نیز وجود دارد که باعث می‌شود قیمت در برابر صعود مقاومت کند. برای مثال اثر منفی این دارایی‌های بر روی محیط‌زیست، امکان سرقت دیجیتالی، امکان استفاده از آن‌ها برای امورغیرقانونی و مشکل عدم پیگیری تراکنش‌ها.

گفته‌های افراد مهمی که از آینده بازار کریپتو حرف زده‌اند

افراد مشهور و موفق زیادی در دنیا درباره ارز دیجیتال و آینده آن اظهار نظر‌هایی کرده‌اند. ایلان ماسک یکی از این افراد است و همیشه اظهار‌نظر‌های ضدونقیضی درباره بازار داشته است.

او گاهی حمایت کرده و گاهی هم بازار را سخت کوبیده است. بنیان‌گذار روسی تلگرام یعنی پاول دوروف که خود در پیام‌رسانش ارز دیجیتالی ساخته نسبت به آینده بازار دید روشنی دارد و اظهار کرده که در آینده رمزارز‌ها جای فیات و طلا را می‌گیرند و بخشی از زندگی روزمره ما می‌شوند.

بیل گیتس از افرادی است که دل خوشی از ارز دیجیتال ندارد و آینده آن را مبهم می‌داند.

3

چه شاخص‌هایی بر روی قیمت ارز‌های دیجیتال برای صعود و نزول تاثیر می‌گذارند؟

زمان بالا رفتن قیمت ارز دیجیتال یا سقوط آن را نمی‌توان به‌طور دقیق مشخص کرد. حتی تحلیل‌گران حرفه‌ای نیز در بازه‌های زمانی محدودی بازار را پیش‌بینی می‌کنند و نسبت به آن نظر می‌دهند.

اما می‌توان فاکتور‌هایی که در آینده بر این موضوع اثر می‌گذارند را کنار هم گذاشت و سپس موضوع را تحلیل کرد. در ادامه همراه ما باشید تا این فاکتور‌ها را بررسی کنیم.

کاربردپذیری: ارز‌های دیجیتال در آینده چقدر کاربردپذیر هستند

ارز‌های دیجیتال ابتدایی مثل بیت کوین قصد نداشتند که یک دارایی گران‌قیمت برای بازار‌های مالی باشند. آن‌ها می‌خواستند که مردم برای پرداخت‌های روزمره از کریپتو استفاده کنند و فیات را کنار بگذارند.

پس یک عامل مهم رشد در آینده ارز‌های دیجتال میزان کاربردپذیری آن‌ها است. افزایش کاربردپذیری برابر با بالا رفتن قیمت ارز دیجیتال خواهد بود.

آمار‌ها نشان می‌دهد که هر چقدر زمان جلوتر می‌رود مردم بیشتر دوست دارند که از کریپتو برای پرداخت‌های مختلف استفاده کنند.

پذیرش عمومی: در بالا رفتن قیمت ارز دیجیتال تاثیر می‌گذارد

یکی دیگر از عوامل مهم در بالا رفتن قیمت ارز دیجیتال میزان پذیرش عمومی است. در ابتدای شروع فعالیت بیت کوین کسی آن را نمی‌شناخت و پس از آشنایی نیز به آن اعتماد نمی‌کرد.

اما امروز بسیاری آرزوی داشتن یک واحد از آن را دارند. گذر زمان باعث می‌شود که مردم کریپتو را بیشتر قبول کنند و همین موضوع هم ارزش آنها را افزایش می‌دهد.

چه بخواهیم چه نخواهیم در آینده این دارایی‌های مجازی بیشتر به زندگی ما وارد می‌شوند و ما ناگریز هستیم از آن‌ها استفاده کنیم.

قوانین: وضعیت قانون‌گذاری برای رمزارز‌ها در آینده چه خواهند شد؟

قانون لزوما بد نیست و محدودیت‌های آن باعث ایجاد نظم در بسیاری از موقعیت‌ها می‌شود. نباید قانون‌گذاری برای ارز دیجیتال را یک مانع تلقی کرد.

تمامی مسائل مربوط به عدم ‌تمرکز و وابستگی رمزارز را قبول می‌کنیم اما برخی از همین ارز‌های غیرمتمرکز از طریق همکاری با قانون‌گذاران رشد بیشتری را تجربه کردند.

قانون‌گذاری در آینده بیشتر و عمیق‌تر خواهد شد. این موضوع باعث می‌شود که این فعالیت‌ها جنبه قانونی پیدا کند. در نتیجه اعتماد افراد مختلف به آن بیشتر می‌شود و بازار وسیع‌تر خواهد شد.

پیش‌بینی وضعیت 3 ارز دیجیتال برتر بازار در آینده

برای ادامه بحث و بررسی روند بالا رفتن قیمت ارز دیجیتال بد نیست نگاهی به آینده 3 ارز برتر بازار یعنی بیت کوین، اتریوم و تتر بیندازیم.

  • بیت کوین: پیش‌بینی‌ها به ما می‌گوید که ارزش بیت کوین تا سال 2030 به یک میلیون دلار می‌رسد. گرچه نمی‌توان بازار را به‌طور دقیق پیش‌بینی کرد اما اگر چنین چیزی روزی حقیقت داشته باشد یعنی آلت کوین‌ها رشد بسیار زیادی خواهند کرد.

  • اتریوم: اتریوم طبق پیش‌بینی‌ها تا سال 2030 به 180هزار دلار خواهد رسید و افزایش قیمت قابل توجه‌ای خواهد داشت.

  • تتر: تتر یک استیبل‌کوین است و قرار نیست هیچ‌وقت ارزشی بیش از یک دلار داشته باشد اما پیش‌بینی می‌شود که این رمزارز تا سال 2030 به بالاترین میزان ارزش خود در اعشار برسد که قیمتی برابر 1.087 دلار است.

 

با‌این‌همه آیا در آینده بالا رفتن قیمت ارز دیجیتال را شاهد هستیم؟

تمامی اطلاعات و شواهد به ما نشان می‌دهد که در آینده تمام ارز‌های معتبر بازار رشد قابل‌توجه‌ای را تجربه خواهد کرد. باز هم تکرار می‌کنیم که بازار قابل پیش‌بینی نیست و ممکن است همه‌چیز به‌یکباره نابود شود و از بین برود.

در آینده قانون‌گذاری برای بازار عمیق‌تر و شفاف‌تر خواهد شد. همین موضوع پذیرش رمزارز‌ها را افزایش خواهد داد.

در آینده ما استفاده بیشتری از رمزارز‌های مختلف می‌کنیم و آن‌ها به تمام بخش‌های پرداخت روزمره ما وارد می‌شوند. با منتظر ماند و دید که چه خواهد شد. ممنونیم که تا انتهای مقاله همراه ما بودید.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها