|

نقد و بررسی نوسان های اخیر قیمت ارزهای دیجیتال

یکی از عوامل تاثیرگذار بر قیمت ارز دیجیتال، نظرات و تحلیل‌های مثبت و منفی افراد سرشناس و ثروتمند در حوزه کریپتوکارنسی است

نقد و بررسی نوسان های اخیر قیمت ارزهای دیجیتال

یکی از عوامل تاثیرگذار بر قیمت ارز دیجیتال، نظرات و تحلیل‌های مثبت و منفی افراد سرشناس و ثروتمند در حوزه کریپتوکارنسی است. تاثیر این تحلیل‌ها بر سرمایه گذاری کاربران ارز دیجیتال، انکارناپذیر است و می‌تواند روند قیمت ارز دیجیتال و معاملات بازار را تغییر دهد. سرمایه گذاران و ثروتمندان سنتی همچون وارن بافت نیز هستند که نظرات منفی آن‌ها ممکن است بازار کریپتوکارنسی را با چالش مواجه کند. نوسان‌های اخیر جدول ارز دیجیتال نیز تیغ انتقاد افراد مخالف را تیزتر کرده است. نظر وارن بافت را در مورد صنعت کریپتوکارنسی بررسی می‌کنیم، تا پایان همراه ما باشید.

 

ارزهای دیجیتال از نظر وارن بافت

دارایی‌های کریپتو، غیرمتمرکز هستند و هدفشان تاثیرپذیری کمتر در مواجه با عوامل بیرونی است. اما، چه بخواهیم یا نخواهیم رخدادهای جهانی، اقتصاد کلان و تحلیل‌ افراد سرشناس و ثروتمند این بازار را تحت تاثیر قرار می‌دهند. ارزهای دیجیتال، برای پذیرش بیشتر به نظرات سرمایه گذاران و کمپانی‌های بزرگ نیاز دارند. اما افرادی مانند وارن بافت هیچ اعتقادی به این بازارها ندارند و آن را نوعی بازی می‌دانند. اصل کلام وارن بافت در مورد قیمت ارز دیجیتال این است که اصلاً عاقلانه نیست که شما منتظر باشید کسی رمز ارز شما را با قیمت بیشتری بخرد. اما آیا نظرات او تاثیری در آینده قیمت ارز دیجیتال دارد؟

نظر وارن بافت در مورد آینده قیمت ارز دیجیتال

وارن بافت (Warren Buffett)، مدیر ۹۱ ساله برکشایر (Berkshire) و ششمین فرد ثروتمند جهان است. او مدتی قبل ارزهای دیجیتال را «سم موش» نامید و اظهار کرد آن‌ها هیچ ارزش قابل لمسی ندارند. وارن بافت، مصاحبه‌های زیادی با شرکت یاهو، CNBC، اف ایکس استریت و سایر منابع معتبر در مورد قیمت ارز دیجیتال انجام داده است. او اعتقاد دارد دارایی‌هایی که نتواند چیزی را تولید کنند، ارزش سرمایه گذاری ندارند. این سرمایه‌دار همچنین گفته است: «اگر تمام بیت کوین‌های دنیا در اختیار شما بود و آن‌ها را به قیمت ۲۵ دلار به من می‌فزوختید، باز هم قبول نمی‌کردم». وارن بافت، در نشست سالانه برکشایر هاتاوی اظهار داشت که از آینده قیمت ارز دیجیتال به ویژه بیت کوین خبر ندارد، اما مطمئن است که آن‌ها مولد نیستند و سودی هم ندارند.

دلیل پافشاری وارن بافت بر تضعیف ارزهای دیجیتال

دلیل اصلی وارن بافت برای حمله به جدول ارز دیجیتال، مولد نبودن آنها است. او اعتقاد دارد اگر مردم در املاک و مستغلات یا کشاورزی سرمایه گذاری کنند به سود قابل توجهی خواهند رسید. این سرمایه‌دار سنتی، ارزهای دیجیتال را عملاً سودآور نمی‌بیند چون مردم باید منتظر بمانند تا قیمت ارز دیجیتال بالا رود تا آن‌ها را بفروشند. با توجه به این که کریپتوکارنسی به وجود آمد تا جایگزین ارزهای فیات شود، وارن بافت معتقد است ارزهای فیات همچون دلار برای همیشه پول واقعی باقی خواهند ماند. مالک برکشایر، یک سرمایه‌دار سنتی است که سابقه جدال با سرمایه‌های مرتبط با فناوری را دارد و شاید به همین دلیل است که اعلام می‌کند در حوزه‌ای که راجع به آن آشنایی ندارد، سرمایه گذاری نمی‌کند.

آیا نظرات وارن بافت بر قیمت ارز دیجیتال تاثیر گذار است؟

بسیاری از کاربران کریپتوکارنسی بر این باورند که وارن بافت یک ثروتمند سنتی است و درکی از فناوری‌های جدید سرمایه گذاری همچون بلاک چین ندارد. اما در جواب سوال «آیا نظرات او بر قیمت ارز دیجیتال موثر است؟»، باید گفت بله امثال وارن بافت نیز می‌توانند بر دیدگاه سرمایه گذاران نوپا تاثیر گذار باشند. مردم برای انتخاب استراتژی سرمایه گذاری به تحلیل‌ افراد تاثیرگذار توجه می‌کنند و بنابراین باید نقش نظرات منفی و گاهی مغرضانه را در کاهش قیمت ارز دیجیتال و جذب کاربر موثر دانست.

این سرمایه‌دار در گذشته نیز اعلام کرده بود که به سمت سهام شرکت‌‌های پیشرو در تکنولوژی نخواهد رفت، اما جالب است بدانید که در حال حاضر یکی از سهام‌داران کمپانی اپل است. به نقل از fool.com، همچنین یکی از شرکت‌های تابعه کمپانی برکشایر هاتاوی نیز که زیر نظر وارن بافت فعالیت می‌کند، برنامه خود را برای راه اندازی ارز دیجیتال خود اعلام کرده است. بنابراین، او و شرکت برکشایر، غیر مستقیم سرمایه گذار در لیست ارز دیجیتال خواهند بود.

آیا نظرات وارن بافت درست است؟

برای این سوال، جواب قطعی و معتبری وجود ندارد. بله، بیت کوین و ارزهای دیجیتال دارایی مولد نیستند و بازار قیمت ارز دیجیتال هر روز با نوسان روبرو است. اما خیلی زود است که بگوییم لیست ارز دیجیتال به عنوان یک ذخیره ارزش و وسیله مبادله گزینه خوبی برای سرمایه گذاری نیست. همچنین باید در نظر داشت که این جنگ بین ارز فیات و کریپتوها است و این مردم هستند و نه دولت‌ها که انتخاب می‌کنند کدام دارایی در آینده می تواند به ارز جهانی تبدیل شود. با وجود تمام نظرات منفی وارن بافت، همچنان بسیاری از مردم سرمایه گذاری بر اساس قیمت ارز دیجیتال را انتخاب می‌کنند.

منبع :

https://www.sharghdaily.com/fa/tiny/news-866744

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها