|

اعتراض روزنامه دولت به گرانی نان؛ نانوایی‌ها نان را دو تا سه برابر نرخ مصوب می‌فروشند

روزنامه ایران نوشت: به‌رغم تلاش‌های دولت برای ثبات قیمت نان و ساماندهی نانوایی‌ها، برخی نانوایان علاوه بر کاهش وزن چانه و کوچک کردن آن، همچنان نان را با قیمت‌های ۲ تا ۳ برابری نرخ مصوب به فروش می‌رسانند.

اعتراض روزنامه دولت به گرانی نان؛ نانوایی‌ها نان را دو تا سه برابر نرخ مصوب می‌فروشند

 

به گزارش شبکه شرق، این روزنامه در ادامه نوشت: به‌رغم تلاش‌های دولت برای ثبات قیمت نان و ساماندهی نانوایی‌ها، برخی نانوایان علاوه بر کاهش وزن چانه و کوچک کردن آن، همچنان نان را با قیمت‌های ۲ تا ۳ برابری نرخ مصوب به فروش می‌رسانند. این در حالی است که دولت برای جلوگیری از افزایش نرخ نان، برای نانوایی‌ها تسهیلاتی قرار داده است، به طوری که علاوه بر عرضه آرد به نرخ دولتی به آنها، به ازای هر یک میلیون تومان فروش نان، هر شب ساعت ۱۱ به حساب آنها ۳۰۰ هزار تومان واریز می‌کند.

این روزنامه افزوده است: نان در اسنپ‌فودها برای هر عدد بربری و سنگک سنتی ساده از ۵ تا ۷ هزار تومان شروع و برای سنگک سبوس‌دار، سیاه‌دانه، دورو کنجد و... بین ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان، نان تافتون بین ۱۵۰۰ تا ۴۰۰۰ هزار تومان و لواش بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ هزار تومان برای واحدهای بسته‌بندی و سوپرمارکت‌ها به فروش می‌رسد، بنابراین نانوایی‌‌ها همچنان بخش عمده نان تولیدی روزانه خود را به اسنپ‌فودها، مراکز بسته‌بندی، سوپرمارکت‌ها و صنوف به دلیل قیمت‌‌های بالاتر می‌فروشند و مردمی که در صف‌‌ها هستند از نان کمتری بهره‌مند می‌شوند.

 

منبع: ایران
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها