|

واکنش نمایندگان مجلس به افزایش اندک وام مسکن/ میرتاج‌الدینی: وام مسکن برای خرید یک خانه کفایت نمی‌کند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات گفت: بانک‌ها هم محدودیت اعتبار دارند و میزان مصوب جاری را نیز نمی‌توانند پرداخت کنند.

واکنش نمایندگان مجلس به افزایش اندک وام مسکن/ میرتاج‌الدینی: وام مسکن برای خرید یک خانه کفایت نمی‌کند

به گزارش شبکه شرق، در حالی که افزایش وام مسکن به رقم 550 میلیون تومان به تصویب رسیده به نظر می رسد هم مردم و هم نمایندگان مجلی از بی فایده بودن این افزایش گلایه مند هستند، وامهایی که کسی با آن خانه دار نمی شود چه توجیهی برای پرداخت دارند؟

میرتاج‌الدینی عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات با بیان اینکه اقشار متوسط با توجه به گرانی مسکن با میزان کنونی وام‌های بانکی نمی‌توانند خانه‌دار شوند گفت: بانک‌ها هم محدودیت اعتبار دارند و میزان مصوب جاری را نیز نمی‌توانند پرداخت کنند.

سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی درباره میزان و نحوه پرداخت وام مسکن به اقشار متوسط و کم‌درآمد برای خانه‌دار شدن بیان کرد: سقف تسهیلات و وام مسکن در شهرهای مختلف تهران، کلانشهرها و استان‌ها متفاوت است. اما به طور کلی وام مسکن برای خرید یک خانه کفایت نمی‌کند.

 

وام کمکی

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات بیان کرد: لازم است فرد برای خرید خانه از قبل توانایی‌هایی داشته باشد. در کنار آن وام و کمکی هم از بانک‌ها دریافت کنند تا بتواند صاحب خانه شود.فقط برای افرادی که استطائت دارند برای خرید خانه کمک می کند. 

 

منبع: اقتصاد 100
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها