|

چه روش‌هایی برای خرید و فروش بیت کوین پیشنهاد می‌شود؟

اگر به دنبال یافتن روش هایی برای خرید و فروش بیت کوین هستید، حتماً باید این ارز رمزنگاری‌شده را به‌خوبی بشناسید. در این مطلب هم روش‌هایی پیشنهادی برای خرید و فروش ارز BTC را ارائه کرده‌ایم هم این‌که شما را با شبکهٔ این ارز دیجیتالی مشهور آشنا خواهیم کرد. پس لطفا چند دقیقه خود را به مطالعهٔ این متن کوتاه اختصاص دهید و مطالب مفیدی درمورد Bitcoin currency یاد بگیرید.

چه روش‌هایی برای خرید و فروش بیت کوین پیشنهاد می‌شود؟

بیت کوین چیست؟

 

همان طور که در مقاله "ساختار بلاکچینی ارز بیت کوین" اشاره شد، ارز بیت کوین (Bitcoin) یکی از ارزهای دیجیتال (Cryptocurrency) است که در سال ۲۰۰۹ توسط شخص یا گروهی با نام مستعار «ساتوشی ناکاموتو» (Satoshi Nakamoto) ایجاد شده‌است. ارزهای دیجیتال همانند ارز فیات (پول رایج کشورها) امکان تبادلات مالی بین افراد را فراهم می‌کند. به‌عبارتی همان‌طوری که دلار آمریکا و ریال ایران یا هر ارز رایج دیگری برای خرید و فروش و مبادلات مورد استفاده قرار می‌گیرند، بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال نیز چنین کارکردی دارند؛ اما بیت کوین و سایر ارزهای رمزنگاری‌شده، از ویژگی‌های منحصربه‌فردی نیز برخوردارند که منجر به محبوبیت آن‌ها در جهان شده‌است.

  • ویژگی‌های BTC

یکی از ویژگی‌های بارز Bit Coin، غیرمتمرکز بودن آن است. به این معنی که برای صدور و تأیید تراکنش‌ها، به هیچ نهاد مرکزی نیاز ندارد. این ارز توسط هیچ دولت یا نهاد مرکزی کنترل نمی‌شود و تنها پشتوانهٔ آن، مقبولیت عمومی است. معاملات با این ارز بدون محدودیت انجام می‌شود. با این حال بیت کوین نیز از نوسانات شدید قیمتی در امان نیست و خرید و فروش آن باید با آگاهی انجام شود.

به‌طورکلی بیت کوین به‌عنوان یک ارز دیجیتال مستقل و بدون نیاز به واسطه‌های مرکزی عمل می‌کند. این ارز امکان تبادل مستقیم بین دو فرد را به دو دخالت هیچ نهاد کنترل‌کنندهٔ مرکزی فراهم می‌کند. همچنین این ارز دیجیتال برای ارائه خدمات مالی و غیرمالی از قبیل انتقال وجه، آرشیوسازی مستندات و یا حتی ردیابی محصولات به‌کار گرفته می‌شود.

  • شیوهٔ عملکرد Bit Coin

Bitcoin یک ارز دیجیتال است که بر پایهٔ فناوری بلاکچین (Blockchain) کار می‌کند. در شبکهٔ بیت کوین، تمامی تراکنش‌ها در بلوک‌هایی ذخیره می‌شود و این بلاک‌ها به‌صورت زنجیره به هم متصل هستند. اطلاعات به‌صورت رمزگذاری‌شده در بلاک‌های شبکهٔ بلاکچین ذخیره می‌شوند و هر زمان که نیاز باشد، توسط تمام کاربران شبکه بررسی می‌شوند. بلاکچین به‌عنوان یک پایگاه داده توزیع‌شده، اجازهٔ هیچ‌گونه تغییر یا سوءاستفاده‌ای از اطلاعات را به هیچ فرد یا سازمانی نمی‌دهد.

کاربران شبکه گروهی از کامپیوترهای با قدرت پردازشی بالا هستند که تراکنش‌ها را تأیید و ثبت می‌کنند. تأیید و ثبت تراکنش‌ها با الگوریتم اجماع اثبار کار (Proof of Work) انجام می‌شود. تراکنش‌های تأییدشده به بلاک جدید تبدیل شده و به زنجیرهٔ بلاکچین افزوده می‌شود. ارز بیت کوین یک شبکهٔ پرداخت سریع و قابل اعتماد ایجاد می‌کند که تمامی افراد می‌توانند آن را به‌کار ببرند.

  • استخراج ‌بیت کوین

ارز دیجیتال بیت کوین از طریق فرایند استخراج (Mining) تولید می‌شود. دستگاه‌های ماینر، تراکنش‌های شبکه را تأیید و بلاک‌های جدیدی به این زنجیره اضافه می‌کنند. ماینرها در ازای تأیید تراکنش‌ها و به‌روزرسانی شبکه، پاداشی از جنس بیت کوین دریافت می‌کنند. این کوین‌ها همچنین به‌عنوان یک واحد پولی برای انجام معاملات ملی و بین‌المللی در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته‌اند. اگر شما به‌تازگی وارد حوزهٔ بیت کوین شده‌اید و قصد دارید از این راه کسب درآمد کنید، اطلاع از جزئیات کار شبکهٔ بیت کوین آنچنان هم برای شما ضروری نیست. در چنین وضعیتی شما باید با روش‌های خرید و فروش ارز بیت کوین آشنا باشید.

  • کسب درآمد از بیت کوین

امروزه روش‌های سرمایه‌گذاری نسبت‌به گذشته تغییرات بسیاری داشته است و تکنولوژی‌ها و بازارهای نوظهور ازجمله بازار رمزارزها، یکی از بهترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری در دنیای نوین است. ارز BTC به‌عنوان مهم‌ترین ارز دیجیتال موجود، فرصت‌های متنوعی برای کسب سود در اختیار کاربران قرار می‌دهد. برای مثال، از از کسب درآمد رایگان از بیت کوین تا سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت را در برمی‌گیرند.

  1. معاملات کوتاه‌مدت (در این روش تریدرها با کمک نوسانا‌های بازار و معاملات روزانهٔ بیت کوین، درآمد کسب می‌کنند.

  2. سرمایه‌گذاری بلندمدت (خرید بیت کوین و هولد کردن آن برای مدت زمان طولانی، مثلاً چند ماه تا چند سال).

  3. کسب درآمد رایگان (برای نمونه تبلیغات کلیکی در سایت‌های مخصوص یا فعالیت‌ بلاگرها در حوزهٔ بلاکچین، روش‌هایی برای کسب درآمد رایگان از بیت کوین هستند).

  4. استخراج (این روش محبوب‌ترین روش کسب درآمد از بیت کوین است و به دانش فنی خاصی نیاز ندارد. در این روش به حداقل یک دستگاه ماینر و آموزش سطحی درمورد نحوهٔ کار آن نیاز دارید. البته این روش ریسک‌ها و قوانین خاص خودش را دارد که باید با آگاهی کامل از آن‌ها اقدام کنید.).

  • روش‌های خرید و فروش بیت کوین

روش‌های مختلفی برای خرید و فروش بیت کوین وجود دارد که افراد بسته به نیاز و شرایط خود، روش خاصی را ترجیح می‌دهند. از آنجاییکه این ارز دیجیتالی بر بستر بلاکچین و اینترنت کار می‌کند، منطقی‌ترین راه خرید و فروش آن از طریق اینترنت و به‌صورت آنلاین است. در اینجا با محبوب‌ترین روش‌های خرید و فروش این ارز محبوب و مشهور آشنا خواهید شد.

  • خرید مستقیم از فروشندگان بیت کوین

بعضی از کاربران خرید مستقیم بیت کوین از اشخاص را ترجیح می‌دهند. در این روش باید فروشنده را پیدا کنید که غالباً از طریق اینترنت پیدا می‌شود. سپس مبلغ خریداری‌شده را به حساب او واریز کنید. روش مستقیم خرید بیت کوین نیاز به احراز هویت ندارد. اما به دلیل کارمزد بالای شبکه برای انتقال لحظه‌ای، به‌صرفه نیست و کاربرد آن بسیار کم شده‌است.

  • خرید از صرافی‌های داخلی و خارجی

یکی از روش‌های خرید و فروش بیت کوین، خرید از صرافی است. در این روش کاربران باید ابتدا در صرافی موردنظر ثبت‌نام کرده سپس مقدار بیت کوین موردنظر را با استفاده از ارز فیات خریداری کنند. صرافی نیز بیت کوین خریداری‌شده را به کیف پول دیجیتال کاربر ارسال می‌کند. توجه داشته باشید که انتخاب صرافی داخلی یا خارجی به نظر فرد بستگی دارد. اما در برخی موارد مزایا یا محدودیت‌ها تأثیر قابل ملاحظه‌ای بر انتخاب صرافی می‌گذارند. مثلاً استفاده از صرافی ایرانی برای کاربران ایرانی بهتر است. هرچند که برخی کاربران ایرانی ترجیح می‌دهند در صرافی‌های خارجی همچون بایننس، معاملات خود را انجام دهند. صرافی خارجی به‌دلیل بازار بزرگ‌تر و سرعت بیشتر معاملات، موردپسندتر است. اما در مقابل به‌دلیل تحریک کاربران ایرانی و امکان مسدود شدن حساب‌ها، با ریسک زیادی همراه است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها